افزایش انعطاف

امروزه چابک بودن دفاتر کار یکی از اولویتهای هر کسب و کاری میباشد این چابکی بدین معناست که اگر چارت سازمانی یک شرکت بزرگ یا کوچک شد نه تنها سازمان بمفهوم انتزاعی آن بلکه دفتر کار به مفهوم فیزیکی آن این قابلیت انعطاف را داشته باشد اگر دکوراسیون اداری اصولی طراحی و پیاده سازی شود و مبل اداری مناسب هم برای اینکار تهیه شود یقینا این امر ساده خواهد بود در ادامه با  آدینا همراه باشید:

میل به خلق یک محیط اداری انعطاف پذیر، با کاهش هزینه ها مرتبط است. همان طور که سازمان های امروزی با تغییرات مداوم در ساختار و فرآیندهای کاری متمایز میشنود، ساختمان های اداری به بهترین شکل توانایی ، آسان کردن این دگرگونی ها، با کمترین هزینه و اختلال در کار و فعالیت های روزانه را دارند.


با در نظر داشتن انعطاف پذیری، تعیین کردن نوع پویایی سازمانی که یک ساختمان اداری به آن نیاز دارد، دارای اهمیت است. آیا سطوح کاربران باید تنوع بسیاری داشته باشند؟ آیا ترکیب گروه ها اغلب تغییر می کند یا کل سازمان به صورت مشخصی در نتیجه ادغام ها یا تقسیم فضاها دچار تغییر و تحول می شود؟

در پاسخ به انواع مختلف تغییرات، درجات مختلفی از انعطاف پذیری لازم است. یک تمایز را میتوان میان انعطاف پذیری ساختمان(ساختمان هایی که به راحتی توسعه می یابند، تقسیم میشوند و یا اجاره داده می شوند). انعطاف پذیری فضایی (هر طبقه میتواند به راحتی از دفاتر بسته سلول مانند به فضاهای باز کاری تبدیل شوند و برعکس) و انعطاف پذیری محیط کار (محل کارهایی که به صورت انعطاف پذیری میتواند توسط هر کارمندی استفاده شود) مشخص ساخت.


یک نکته بسیار مهم، استاندارد سازی ورک استیشن ها و ابعاد اتاق هاست. اگر اکثر فضاهای کاری و محل های ملاقات ابعاد یکسان یا حداقل ابعاد مدولار داشته باشند. تغییرات در محیط کار فیزیکی ارزان تر و با دردسر کمتری انجام میشود.

بیشتر بخوانید:طراحی دفتر کار / کاهش هزینه ها

ملاحظات مرتبط:

با در نظر گرفتن امکان و احتمال انبساط یا انقباض سازمان، تا چه حدی ساختمان باید انعطاف پذیر ، قابل توسعه یا قابل تقسیم به زیرمجموعه ها و زیرگروه ها باشد؟

تا چه حد باید چیدان فضایی انعطاف پذیر ، امکانات لازم درون ساختاری را برای کانسپت های مختلف سازمانی فراهم کند؟

با در نظر گرفتن احتمال جابجایی افراد با کمترین هماهنگی های فنی ، تا چه اندازه ورک استیشن ها باید انعطاف پذیر باشند؟

<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما >>لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086در تماس باشید .