میز کنفرانس چیست؟

میز کنفرانس به عنوان یکی از لوازم و وسایل ضروری برای هر اداره، ارگان یا شرکت به شمار می رود که برای برگزاری همایش‎‌‌های علمی، فرهنگی، تجاری و جلسات گروهی مورد استفاده قرار می‎گیرد. حتی شرکت‎‌‌ها و موسسات کوچک نیز بی‌نیاز از میز کنفرانس نخواهند بود و وجود یک میز کنفرانس کوچک برای آن‌‌‌ها ضرورت دارد.میز کنفرانس‎‌‌ها نیز همچون سایر وسایل موجود در شرکت در اشکال و طرح‎‌‌های متنوعی عرضه می‎شوند و اغلب از جنس MDF، چرم، شیش‌‌های، الومینیومی و ترکیبی می‎باشند. رنگ‎‌‌هایی که برای میز کنفرانس استفاده می‎شود شامل رنگ‎‌‌های ونگه، ما‌‌هاگونی و فندقی بوده که بر اساس سلیقه مشتریان انتخاب می شوند.

با یکبار خرید از مبلمان اداری آدینا ،همراه همیشگی ما خواهید بود .


کاربرد میز کنفرانس

برگزاری همایش‎‌‌ها و جلسات

جلسات گروهی و تیمی در داخل شرکت

انجام مذاکرات و انعقاد قرارداد با سایر شرکت‌‌‌ها

استاندارد‌‌های میز کنفرانس

اگر چه میزهای کنفرانس‎‌‌ در اشکال متفاوتی ساخته می‎شوند اما ارتفاع استاندارد برای آن‌‌‌ها 75 سانتیمتر در نظر گرفته شده است.


طرح رنگی اصلی

باید نخست بسته به نور و رنگ دیوار ها و کف دست به انتخاب یک رنگ اصلی و مرتبط بزنید. آنچه که مهم است ایجاد یک طیف رنگی منسجم بدون شلوغی در رنگ است. در رنگ میز کنفرانس و صندلی کنفرانس دقت لازم انجام شود.در شرکت های کوچک، اتاق کنفرانس معمولا کاربرد های متعددی دارد. طراحی دکوراسیون این اتاق می تواند حالت رسمی داشته باشد و برای ملاقات های هیئت مدیره یا ارائه ها برای مشتریان مهم بکار رود.این اتاق را می توان برای جلسات بارش فکری که در آن اعضای تیم دور هم جمع می شوند و جلسات طولانی دارند، بکار برد. از جمله برای روند برنامه ریزی استراتژیک سالانه. این اتاق می تواند کارایی اجتماعی هم داشته باشد و میزبان مهمانی های تولد یا سایر جشن ها باشد. همچنین بطور فزاینده ای برای ویدیو کنفرانس، ارتباط دادن شرکت با مشتریان، شرکا یا کارمندان شرکت که در سفر هستند، بکار می رود.


 بهبود بخشیدن طراحی دکوراسیون اتاق

 

یک LCD یا صفحه نمایش برای پروژکتور در دیوار، یک سبک متفاوت به فضای حرفه ای اضافه می کند. شما همچنین می توانید پارتیشن‏های اداری شیشه ای را برای هر چهار طرف یا فقط یک پارتیشن اداری شیشه ای برای ایجاد یک محیط بی نهایت روشن استفاده کنید.


فضایی باز

برخورداری از فضایی باز یک نکته مثبت در خوشامدگویی به میهمانان است. مطمئنا داشتن یک فضای شلوغ بدون طراحی مناسب و منظم، نخستین گام برای ایجاد احساسی ناخوشایند به میهمانان است. پس با دکوراسیونی منظم و چینشی نو، برای اتاق کنفرانس خود، جایی برای توسعه کسب و کارتان ایجاد کنید.


تصویر شرکت

ممکن است افرادی از بیرون شرکت در کنفرانس های شما شرکت کنند، یا ممکن است شما از آنها دعوت کنید تا بصورت الکترونیک از طریق ویدیو کنفرانس، در جلسه باشند. به هر طریق، طراحی و دکوراسیون اتاق بر دیدگاه آنها نسبت به شرکت شما موثر خواهد بود. در مورد تصویری که می خواهید ایجاد کنید فکر کنید.



میز کنفرانس

به عبارتی بَعد از اثر بخشی محیط برای میهمانان، میز کنفرانس مهمترین بخش یک اتاق کنفرانس است. یک میز کنفرانس باید به اندازه کافی بزرگ  و دارای تناسب نسبت به فضا باشد. نوع شکل آن اعم از مستطیلی یا گرد، باید همخوانی با محیط اتاق داشته باشد، تا بتوان جلساتی پویا بر قرار کرد. در این بین  باید از زیبایی و کیفیت منسب برخوردار باشد و همچنین به اندازه کافی جا برای قرار گرفتن وسائل پذیرایی و وسائل افراد داشته باشد.


کارایی کنفرانس

اتاق کنفرانس را طوری طراحی کنید که افراد حاضر مجبور نباشند برای کنترل وظایف مربوط به جلسه، اتاق را ترک کنند. در اتاق پورت تلفن و دیتا قرار دهید. لپ تاپ، پرینتر و دستگاه فکس نیز معمولا در طراحی این اتاق بکار می روند. پرده نمایش تصویری/ صوتی را می توان بصورت دائمی یا قابل حمل نصب کرد.وایت بورد با ماژیک وایت بورد در گذشته از الزام های اتاق کنفرانس بود ولی می توانید بورد های هوشمند یا وایت بوردهای الکترونیکی نصب کنید که اطلاعات را بصورت فایل های دیجیتال ذخیره کند و نیازی به یادداشت برداری در طول جلسه وجود نداشته باشد.در میز کنفرانس‎‌‌های MDF باید تمامی اصول طراحی و نصب قطعات و اجزا رعایت شود. یک نکات مهم در ساخت و تولید میز کنفرانس‌‌های چوبی و MDF، استفاده از چسب‎‌‌های مرغوب برای متصل کردن قطعات می‎باشد که دوام میز را تضمین کند.میز کنفرانس‎‌‌های مدولار برای ادارات و شرکت‎‌‌های که جلسات متعدد با ظرفیت‎‌‌های متفاوت برگزار می‎کنند، مناسب است. در ‌این نوع میزِ کنفرانس، چندین میز در کنار یکدیگر چیده می‎شود که اندازه آنها بر اساس تعداد نفرات مشخص می‎گردد. همچنین شرکت‎‌‌هایی که تصمیم قطعی برای تعیین سالن جلسه ندارند و مجبور به تغییر دکوراسیون هستند، برای آنها استفاده از میز کنفرانس مدولار بهترین گزینه است.شکل هندسی میز کنفرانس براساس تعداد حاضرین در جلسه و نحوه برگزاری کنفرانس مشخص می‎شود. بدین معنا که اگر تعداد افراد حاضر در جلسه بیشتر از 70 -80 نفر است، بهترین انتخاب برای میز کنفرانس، شکل دایره یا بیضی می‎باشد که تمامی افراد بر یکدیگر اشراف داشته باشند و بتوانند بطور رو در رو با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند. در صورتی که قرار است در جلسه تنها یک نفر سخنرانی کند و دیگران به صحبت‎‌‌های وی گوش فرا دهند، میز‎‌‌های مستطیل و مربعی شکل کارایی بیشتری دارند.


<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما >>

لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086در تماس باشید .