طراحی دفتر به چه معناست؟

اصطلاح "طراحی دفتر" نه تنها به جنبه های تزئینی و عملکردی یک فضای کار اشاره داردبلکه ؛ برای کپسول سازی تکامل یافته است:

  • پایداری
  • فن آوری
  • سلامتی
  • فرهنگ شرکت

اکنون طراحی داخلی به عنوان بخشی کاملاً جدید یا به روزرسانی از محیط موجود شما ، بخشی حیاتی و جدایی ناپذیر در ایجاد یک فضای اداری موفق محسوب می شود.

 

 principles-of-office-design-and-layout

 

دفاتر کاری کاملاً شخصی هستند و به ماهیت، اندازه و هویت شغلی شما بستگی دارند. هیچ دو دفتری یکسان نیستند و هر محل کار متناسب با کارمندان و فعالیت های شما نیازهای مختلفی دارد. ارتباط مشخصی بین طراحی و طرح دفتر شما ، مبلمان اداری و نتایج پایین وجود دارد. کارمندان شما باید با انگیزه باقی بمانند و همه چیزهایی را که برای کار مولد و کارآمد لازم دارند ، داشته باشند.

 

 principles-of-office-design-and-layout

 

 شما به فضای همکاری ، خلوت و تمرکز نیاز دارید اما اصول اصلی طراحی دفتر و چیدمان آن ثابت مانده است. نحوه مدیریت فضای خود ، رنگ فضای داخلی ، کارایی فناوری و استفاده از نور. این اصول همه عملکرد فضای کار و بهره وری نیروی کار شما را تعیین می کند. در اینجا چهار اصل اصلی طراحی و چیدمان دفتر وجود دارد:

مدیریت فضا

منصفانه است که بگوییم بزرگترین نکته در هنگام طراحی دفتر کار شما مدیریت فضا است. نحوه تنظیم دفتر کار شما تأثیر عمیقی در تعاملات روزانه کارمندان شما دارد. اکثر مشاغل فضای محدودی برای کار دارند ، بنابراین بیشترین استفاده از متراژ مربع مربوط به هر یک از عناصر دفتر شما است که برای یک هدف کار می کنند.

 

principles-of-office-design-and-layout

 

 معمولاً نیازی به افزودن پسوند یا انتقال به فضای بزرگتر نیست. استفاده هوشمندانه از طرح فعلی شما می تواند فضای بیشتری را از آنچه در ابتدا تصور می کردید، نشان دهد. ساختن یک طرح مدیریت فضا به شما امکان می دهد اتاقی را که در دسترس دارید ، نحوه استفاده فعلی از آن و نحوه عملکرد آن در آینده را مشاهده کنید.

 

 principles-of-office-design-and-layout

 

 حتما بخوانید: طراحی دفتر، ویژگی ها و مثالهای اجرایی

 

کارمندان و ادارات خود را که مرتباً با یکدیگر کار می کنند در مجاورت یکدیگر قرار دهید. به عنوان مثال ، فروش و بازاریابی یا امور مالی و منابع انسانی روزانه با هم تماس خواهند داشت که باید پشتیبانی شوند. همچنین باید تجهیزات مورد استفاده این بخشها را در همان منطقه قرار دهید. این کار باعث ایجاد معجزه در مورد بهره وری کارمندان شما می شود و از ناامید شدن آنها توسط دفتری که از کار آنها پشتیبانی نمی کند، جلوگیری می کند.

 

 principles-of-office-design-and-layout

 

قوام رنگ

به نظر می رسد اهمیت رنگ از مدیریت فضا بسیار کم باشد ، اما این یک اصل حیاتی در طراحی دفتر است. ثابت شده است که رنگ بر کیفیت کار و سلامت روان کارکنان شما تأثیر می گذارد. 

 

principles-of-office-design-and-layout

 

رنگ های گرم مانند قرمز ، نارنجی و زرد می توانند احساس راحتی ، هیجان و عصبانیت در کارکنان شما ایجاد کنند. رنگ های سرد مانند آبی ، سبز و قهوهای مایل به زرد می توانند تأثیرات آرام بخشی روی اعضای تیم شما داشته و به عنوان محبوب ترین پالت در محل کار شناخته شوند. رنگ ها همچنین تأثیر بدنی بر نیروی کار شما دارند. زرد و سفید رنگهای شدیدی هستند که می توانند باعث خستگی چشم و سردرد شوند بنابراین از آنها کم استفاده کنید. رنگ ها همچنین بر چگونگی درک تجارت شما توسط مشتریان تأثیر دارند. استفاده از رنگهای پاستل و عجیب و غریب در دفتر یک شرکت حسابداری ممکن است پیام قطع ارتباطی را برای مشتریان شما ارسال کند.

 

 principles-of-office-design-and-layout

 

شما فقط نباید از رنگ روی دیوارهای خود استفاده کنید، زیرا ممکن است با هویت کسب و کار شما سازگار نباشد. شما می توانید رنگ را در وسایل نرم مانند کوسن ها و صندلی ها یا از طریق تصاویر و مبلمان ترکیب کنید. این یک رویکرد ظریف تر است و به همان اندازه در ایجاد انگیزه در کارمندان شما نیز موثر است. 

 

principles-of-office-design-and-layout

 

شرکت های رسانه ای ، فناوری و بازاریابی ممکن است با استفاده از رنگها احساس راحتی بیشتری داشته باشند. در حالی که ممکن است استفاده از رنگی در اتاق های پذیرایی و انتظار برای یک شرکت حقوقی یا بانک مناسب تر باشد. داشتن نام تجاری ، آرم ، تصاویر و نمادگرایی در اطراف محل کار خود باعث ایجاد انگیزه و ارتباط کارمندان با اهداف تجاری شما می شود.

 

principles-of-office-design-and-layout

 

 بیشتر بخوانید: عوامل تأثیرگذار در طراحی داخلی دفتر

 

فناوری برای کارایی

کارمندان شما برای انجام صحیح وظایف خود به منابع ، تجهیزات و فناوری مناسب نیاز دارند. سیستم های قدیمی می توانند وقت تیم شما را هنگامی که منتظر بارگیری دستگاه های کند یا تکنسین ها برای رفع خرابی ها هستند ، تلف کنند. استفاده از فن آوری به روز شده باید در صورت امکان برای بهبود بهره وری از فعالیتهای روزمره کسب و کار شما اجرا شود. ممکن است مجبور شوید برای استفاده از فناوری جدید وقت خود را به آموزش کارمندان خود اختصاص دهید اما این یک سرمایه گذاری مناسب در طولانی مدت است. در صورت امکان باید از فناوری تلفن همراه برای تشویق به حرکت در محیط کار خود استفاده کنید. کارمندان شما بسته به نیازشان باید بتوانند در فضاهای ساکت ایستگاه راه اندازی کنند ، اتاق ها یا جلسات را بشکنند.

 

 principles-of-office-design-and-layout

 

بخشهای مختلف به فناوری و تجهیزات مختلفی نیاز دارند ، بنابراین میز کار اداری آنها باید این را پشتیبانی کند. تیم های IT و توسعه وب شما چندین مانیتور و دستگاه دارند که به ایستگاه های کاری بزرگ نیاز دارند. تیم منابع انسانی شما ممکن است زمان زیادی را به صورت رو در رو با سایر اعضای تیم سپری کند بنابراین به نشیمن راحت و ذخیره اسناد نیاز دارد. علاوه بر فناوری مورد استفاده برای نقش های شغلی روزمره ، امکانات شما نیز به همان اندازه مهم هستند. سیستم های گرمایشی ، روشنایی و آب شما به راحتی کارمندان کمک می کند. مدیریت امکانات هوشمند تضمین می کند اعضای تیم شما قادر به کنترل دما و جریان هوا در محل کار شما هستند.

 

 principles-of-office-design-and-layout

 

روشنایی کلیدی است

نور یک اصل اساسی در طراحی و چیدمان دفتر است. کار در یک محل کار تاریک و خسته کننده کاری برای بهره وری و انگیزه ایجاد نمی کند. به حداکثر رساندن نور طبیعی راهی عالی برای بهبود روحیه کارمندان است. قرار گرفتن در معرض نور روز بیش از نور شدید مصنوعی به کاهش خستگی چشم و سردرد کمک می کند.

 

principles-of-office-design-and-layout

 

 همچنین می تواند فضای شما را بسیار بزرگتر از آنچه که هست احساس کند. جفت شدن با رنگ های سرد مانند سبز و آبی می تواند فضای آرام بخشی را برای تیم شما ایجاد کند. حتی اگر این ظاهر مورد نظر شما در کل دفتر کار شما نباشد، ایجاد اتاق های آرام با استفاده از این پالت و نور لحظه ای آرامش را برای کارمندان خود در طول روز کاری ایجاد می کند. به حداکثر رساندن نور طبیعی همچنین به کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه های تجاری کمک می کند.

 

 principles-of-office-design-and-layout

 

برای مطالعه بیشتر شما: چگونه یک دفتر اجرایی متناسب را تزئین کنیم؟

 

هنگام طراحی و چیدمان دفتر کار، عناصر زیادی وجود دارد که باید به آنها فکر کنید. در ابتدا، مدیریت فضا، رنگ، فناوری و نورپردازی اصول بسیار خوبی برای شروع است. محل کار خود را در اطراف این جنبه های محل کار قرار دهید تا اطمینان حاصل شود که به همه چیز در فضای خود فکر کرده اید. دفتر شما باید خط پایین کار شما را بهبود بخشد و نیروی کار شما را هر روز با انگیزه، مولد و کارآمد نگه دارد.

 

 principles-of-office-design-and-layout

 

برای استفاده از مشاوره کارشناسان ما در مورد دکوراسیون اداری با شماره 02144620086 تماس حاصل فرمایید