چرا باید از مبلمان و صندلی اداری بصورت صحیح استفاده کنیم ؟

نشستن طولانی بر روی صندلی های نه چندان استاندارد و عدم تکیه دادن صحیح به چنین صندلی هایی در زندگی مدرن در کنار عوامل بسیار دیگری چون حمل نادرست وسایل و یا والدینی که فرزندان شان را به درستی بغل نمی کنند و حتی وضعیت خوابیدن افراد همه و همه می توانند در ایجاد کمردرد و دردهایی در ناحیه پشت بدن تاثیر داشته باشند.

در این نوشته تیم تحریریه مجله تخصصی مبلمان اداری آدینا میخواهد  که با برشمردن  ابتدایی ترین نکات در بهبود چنین وضعیتی  به شما کمک کند  پس با ما همراه باشید.با یکبار خرید از مبلمان اداری آدینا ،همراه همیشگی ما خواهید بود .


 مشاغل اداری و پشت میزنشینی این روزها بسیار زیاد شده است و متأسفانه اثرات مضر آن بر جسم افراد روز به روز بیشتر دیده می شود. در واقع بدن ما طوری طراحی نشده است كه بتوانیم ساعت های متمادی را پشت میز بنشینیم. اما به ناچار بسیاری از ما به انجام چنین كاری مشغول هستیم، بخصوص اگر با رایانه كار می كنیم، فشار زیادی به بدن ما وارد می شود. در اینجا سعی می كنم كه به عوارض شایع و متداول چنین مشاغلی و نیز راه های حفظ سلامت جسم اشاره كنم.

بیشتر بخوانید : تأثیر رنگ در بازدهی سازمان و محیط کار


اگر غالبا درد کمر را در محل کار تجربه کرده اید، وقت آن است که محیط کاری خود را مجددا از نو بسازید. راه های متعددی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد درد در زمان نشستن بر روی صندلی اداری نشود. علل شایع دردناک ناشی از نشستن در صندلی های اداری برای مدت طولانی بر اساس طراحی بدن ما است. هنگامی که بدن ما در حالت استاتیک قرار می گیرد، ما بر روی پشت، گردن، پاها، بازوها و شانه هایمان قرار می گیریم.از عوارض شایع و دردسر آفرین، افزایش وزن است. بنابراین این گونه افراد باید حتماً در طول روز برنامه پیاده روی، دو یا ورزش های دیگر را داشته باشند. باید توجه داشت که این برنامه ورزشی حتماً در طی روز آنها گنجانده شود.در نتیجه تنش، ما می توانیم فشار بیش از حد بر عضلات پشت و دیسک های نخاعی وارد کنیم. این است که چگونه مشکلات مزمن کمر و پشت می تواند شروع شود.


وضعیت بدن ضعیف را به صندلی ضعیف اضافه کنید و می توانید خود را به مشکلات ساختاری ستون فقرات بکشید و درد ناگهانی را تجربه کنید.خطر دیگر این جور مشاغل ضعف عضلانی مثل عضلات سرین، شكم و پشت است كه موجب كمردرد یا تغییر شكل بدن می شود و گاهی این تضعیف عضلات به حدی شدید است كه فرد بارها و بارها به دلیل كمردرد و درد پشت مجبور به استراحت در منزل می شود. بنابراین این افراد حتماً باید در اوقات فراغت خود در طول روز، ورزش های مخصوص كمر، پشت و گردن را انجام دهند تا این عضلات استحكام خود را حفظ كنند. همان طور كه پشت میز اداری  كار خود نشسته اید می توانید عضلات شكم و سرین را چند بار و هر بار به مدت 10 دقیقه سفت و بعد رها كنید. بهتر است بیش از 50 دقیقه به طور ممتد پشت میز خود ننشینید، بلكه بعد از 50 دقیقه نشستن چند دقیقه بلند شوید، كمی راه بروید، كمر خود را به طرفین خم و راست كنید. دستهایتان را از ناحیه كتف بچرخانید. بكوشید دستان خود را باز كرده و حالت كششی به بدن بدهد تا عضلات گردن، كمر، پشت، ران، شانه و سینه به حالت كشش در آیند و تقویت شوند.

حتما بخوانید: نیم ست اداری و مبل اداری ، معرفی و ویژگیها مبل اداری آدینا


صندلی ایده آل دفتر به شما کمک می کند به راحتی کار کنید، در حالی که کاهش تنش بر روی ستون فقرات شما قرار می دهد. بهترین صندلی های اداری برای راحتی پشت و کمر صندلی ارگونومیک است، زیرا طراحی صندلی های ارگونومیک مانع از ایجاد وضعیت نامناسب می شود.در یک صندلی اداری ارگونومیک به خوبی طراحی شده ، شما همیشه می توانید صندلی خود را در قسمت های دست، ارتفاع، شیب و غیره … تنظیم کنید.اگر می خواهید یک صندلی ارگونومیک باشد که شما را بسیار فعال نگه دارد، صندلی زانویی را بخرید. اگر می خواهید دفتر صندلی سنتی با حمایت عالی پشت داشته باشید، برای یک صندلی راحتی بخرید. مهم نیست که طراحی صندلی ارگونومیک دارید، شما می خواهید خودتان را برای مدت طولانی در حالت ایستاده قرار ندهید.همکاران طراحی ما می توانند به شما در انتخاب صندلی های ارگونومیک که واقعا فشار عضلات، مفاصل، گردن، و شانه ها را کاهش می دهند، کمک کنند.

 


فراموش نکنید که برای یک میز ارگونومیک برای تکمیل صندلی ارگونومیک راحت و شیک را خریداری کنید. هنگامی که شما یک کارمند در وضعیت راحت هستید، شما مولد تر و الهام بخش تر خواهید بود.نگاهی به صندلی های ارگونومیک بیاندازید تا ببینید که امروز می توانید درد کمر خود را کم کنید. استفاده از صندلی ارگونومیك با قابلیت تنظیم را فراموش نكنید. ارتفاع صندلی تان باید به گونه ای باشد كه كف پایتان روی زمین قرار گرفته و زانوهایتان زاویه 90 درجه داشته و ران هایتان موازی زمین باشد. ارتفاع 41 تا 52 سانتی متر مناسب است. ابعاد نشینگاه صندلی اداری  باید طول و عرض 40 تا 48 سانتی متر داشته و برای افراد چاق پهن تر نیز باشد.

برای مطالعه بیشتر شما : انتخاب میز مدیریت،نکات قابل تامل برای انتخاب میز اداری برای مدیریت شرکت

 


. ضخامت تشك صندلی در حدود 4 تا 5 سانتی متر باشد و لبه جلویی صندلی گرد و لبه بیرونی آن نرم باشد. زاویه پشتی صندلی با تشك آن حداقل 95 تا 110 درجه است. عرض پشتی صندلی باید حداقل 32 تا 36 سانتی متر باشد. ارتفاع پشتی صندلی نیز بین 50 تا 82 سانتی متر توصیه می شود. صندلی باید در قسمت گودی كمر، محدب و در قسمت پشت دارای كمی قوس مقعر باشد. صندلی های كامپیوتر بهتر است دسته دار باشند. فراموش نكنید حتماً هنگام كار با كامپیوتر به پشتی صندلی تكیه كنید تا از كمر و ستون فقرات شما حمایت كند. ضمناً فقط هنگامی كه در مبلمان اداری با موس كار نمی كنید و تایپ انجام نمی دهید، ساعد شما باید بر روی دسته صندلی قرار گیرد.