یک صندلی اداری خوب باید چه ویژگیهایی داشته باشد.

خصوصیات صندلی اداری برای ایجاد راحتی در کار مهم است. بی شک کارکنان زمان بسیاری از روز را در فضای اداری می گذرانند و در این راستا داشتن خصوصیات صندلی  مناسب نیز لازمه افزایش بهره وری آنان خواهد بود.


تنظیم ارتفاع صندلی اداری

اولین و مهمترین نکات این است که چگونه ارتفاع صندلی اداری خود را تنظیم کنید. ارتفاع صندلی باید با توجه به ارتفاع تنه شما با میز تنظیم شود. بنابراین آرنج شما بادی در زاویه ۹۰ درجه بر روی دسته های صندلی قرارگیرد. اگر ارتفاع صندلی شما خیلی کم باشد، دستهایتان خیلی بالا خواهد بود که باعث ایجاد تنش در گردن و شانه خواهد شد. اگر صندلی شما بیش از حد بالا باشد، در نهایت به یک وضعیت نزولی خواهید رسید که دوباره می تواند مسائل را ایجاد کند. بنابراین ارتفاع صندلی خود را تنظیم کنید تا زمانی که به روی صندلی نشسته اید تنظیم کنید.


تنظیم گردشی صندلی اداری

حتما صندلی را خریداری کنید که دارای قابلیت چرخیدن به میزان ۳۶۰ درجه را داشته باشد، این قابلیت باعث می شود به راحتی در جهات مختلف حرکت کنید بی آنکه از جای خود بلند شوید.

بیشتر بخوانید:مبلمان اداری آدینا، خط مشی کیفیت و سیاستهای کاری

تنظیم پشتی صندلی اداری

پشتی صندلی اداری باید به میزان بالایی دارای نرمی و انعطاف پذیری باشد، حتی باید دارای تنظیمات شیب نیز باشد که شرایط راحتی را برای کاربر ایجاد کند.


تنظیمات مرتبط با سلامتی

حتما تنظیمات صندلی ادرای خود را با وسائلی که در کار استفاده می کنید هماهنگ کنید. برای مثال شما تمام روز از موس و کیبورد استفاده می کنید، لازم است تنظیمات ارتفاع آن متناسب با با این وسائل باشد. همچنین جایگاه مانیتور هم باید کاملا روبروی چشم کاربر باشد تا از ایجاد فشار به گردن و ستون فقرات جلوگیری شود. در این راستا انتخاب میز مناسب هم که در هماهنگی با صندلی اداری باشد نیز بسیار مهم است.

ویژگی‌های یک صندلی خوب از نظر کارشناسان

یک صندلی اداری خوب مناسب باید به گونه‌ای باشد که نیازهای منحصر به فرد هر یک از این چهار ناحیه (گردن، قفسه سینه، کمر و دنبالچه) پاسخ دهد.
انسان به طور متوسط هنگام نشستن در طول یک ساعت 53 بار بالاتنه خود را تغییر وضعیت می‌دهد که نزدیک به بیست و هشت درصد این حرکات شامل تکیه دادن و چرخیدن می‌شود. اغلب صندلی‌های اداری به واسطه بی‌حرکت بودن تکیه‌گاه و نشیمن‌گاه به شخص اجازه نمی‌دهند که به راحتی بالاتنه خود را در وضعیتی که تمایل دارد حرکت دهد.

برای حل این مشکل کاربر از پشتی صندلی فاصله می‌گیرد که در نتیجه حمایت پشتی صندلی را از دست می‌دهد. از طرفی بیشتر صندلی‌های کاری تمام خواص چهارگانه ستون فقرات را به طور یکسان پوشش نمی‌دهد.

بدن انسان دارای مفاصل است که تغییر وضعیت بدن در حالت نشسته توسط این مفاصل اصلی صورت می‌گیرد. این مفاصل عبارتند از لگن و ران، زانو و مچ پا. یک صندلی کاری ایده‌آل می‌بایست تا جایی که امکان دارد، مناسب حرکت این مفاصل باشد، بنابراین طراحی هر نوع صندلی به فرد اجازه می‌دهد که به صورت طبیعی و آزادانه حرکت کند.


<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما >>لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086در تماس باشید .