دکوراسیون داخلی دفتر کار

در دکوراسیون اداری چه چیزی بیشتر اهمیت دارد ؟ چیدمان عنصر اصلی یا ترکیب رنگها ؟ استفاده از المانهای مدرن یا نور پردازی ؟ امروز ما در بخش تحریریه وبلاگ تخصصی مبلمان اداری آدینا قصد داریم تا با شما همراهان همیشگی آدینا در مورد دکوراسیون اداری صحبت کنیم . اگر به این موضوع علاقمندید این مطلب را که بعنوان "دکوراسیون داخلی دفتر کار " برای شما تدوین شده است را مطالعه نمایید در ادامه با ما همراه باشید :

با یکبار خرید از مبلمان اداری آدینا ،همراه همیشگی ما خواهید بود 


 نگاه اول مهم ترین اثر را دارد بنابراین به تاثیر در نگاه اول اهمیت دهید:

 شاید برای شما که روزانه هشت ساعت در دفتر کارتان زمان می گذرانید ، دیگر تاثیر نگاه اول بی معنی باشد ،ولی یقینا برای کسی که برای اولین بار به دفتر شما مراجعه میکند یقینا این نگاه اول کاملا معنی و مفهوم خاص خود را دارد .بنابراین بد نیست حداقل برای یک بار هم که شده خود را بجای افرادیکه برای اولین بار است شما را در دفتر کارتان ملاقات میکنند بگذارید تا ببینید اولین برداشتی که میشود از شما و شرکت و برند تجاری شما داشت چه میتواند باشد ؟

حتما بخوانید :مبلمان اداری ارزان قیمت و دلایل انتخاب آن 

سعی کنید اطمینان خاطر حاصل کنید که هم داخل شرکت و هم بیرون دفتر کارتان به یک اندازه زیبا و مناسب طراحی و اجرا شده باشند . به این سئوال دقیق فکرکنید : آیا محل پذیرش مراجعه کنندگان ،بقدری خوب طراحی شده است که بیشترین تاثیر را در نگاه اول روی آنها بگذارد ؟اگر ورودی اتاق کار شما بصورت مجزا از دفتر قرار دارد حتما به ظاهر کلی آن و مرتب و تمیز بودنش توجه کافی داشته باشید .



گیاهان را فراموش نکنید :

آدینا بعنوان یک شرکت با تجربه در زمینه طراحی اداری همیشه هم در طرحهای خود از ایده فضای سبز در اداره استفاده کرده است و هم به دیگران این توصیه را داشته است .شما میتوانید باصرف کمی هزینه و خرید گیاهان مخصوص فضای بسته یا آپارتمانی  فضای کار خود را هم با نشاط تر و هم زیباتر کنید در زمان خرید این گیاهان حتما نحوه نگهداری صحیح آنها را از فروشنده سئوال کنید.با استفاده از گیاهان آپارتمانی میتوانید حس بهتری را به مشتریان و کارفرمایانی که بدفتر شما مراجعه میکنند انتقال دهید .


 به رنگ های محیط توجه کنید:

انتخاب رنگ برای دفتر ، کار راحتی نیست زیرا رنگ برای دکوراسیون اداری بسیار وابسته است  به نوع فعالیتی که افراد به ان میپردازند ،به عنوان مثال برای درک بهتر موضوع بهتر است بدانید که برای مشاغل مرتبط با حسابداری ،امور مالی و امور حقوقی شرکت رنگ های خنثی بسیار مورد پسند هستند .اما شغل هایی نظیر عکاسی و طراحی گرافیک ،که در آنها بیشتر خلاقیت وجود دارد تا کار روتین ، به رنگ های پر انرژی نیاز دارد .

ما البته در وبلاگ آدینا مقالات زیادی در مورد تاثیر رنگ بر دکوراسیون تدوین کرده ایم که میتوانید با مراجعه به سایت Adyina.comانها را مطالعه نمایید.البته در ضمن اینکه به رنگ ها . استفاده صحیح از انها اهمیت میدهید باید به برند سازمانی خود و رنگ سازمانی خود هم بهای کافی بدهید و بدانید که از آرم تجاری خود باید در کجاها استفاده کنید .همچنین محل قرار گیری تابلوهایی که معرف شرکت شما هستند هم در بیرون از محل کار بسیار مهم و حائز اهمیت میباشد .

شاید استفاده از لوگوی سازمان یا رنگ سازمانی در دکوراسیون فضای کار امری بدیهی و ساده به نظر برسد، اما این مسئله از نظر تاثیر روانی که روی مخاطبانتان دارد، بسیار مهم است.


در خرید مبلمان اداری و لوازم اداری عاقلانه رفتار کنید :

 در حالی که تمام توجه خود را به طراحی و دکوراسیون اداری صحیح دفتر کارتان معطوف کرده اید باید توجه کافی نیز به بودجه ای که برای اینکار کنار گذاشته اید هم داشته باشید. هزینه های اضافی را باید حذف کنید . از خرید وسایل و مبلمان غیر ضروری پرهیز کنید اگر خیلی دوست دارید که همه مبلمان ها را تهیه کنید ولی بودجه تان به شما این اختیار را نمیدهد حتما اولویت بندی کار را لحاظ کنید .


 کاغذ بازی بس است !به سمت سازمان بدون کاغذ بروید :

 در تمام کسب و کارها با طی زمان حجم بسیاری از مدارک و اسناد شرکت که نیاز دارند حتما چاپ شوند بصورت کاغذها و زونکنها فضای زیادی را بخود اختصاص میدهند که ممکن است حتی این امر بصورت یک مشکل اساسی نیز برای شرکتها خود را نشان دهد بخصوص در شرکتهای مهندسی که کار اصلی آنها طراحی فنی میباشد . بنابراین لازم است که در دفترتان فضای کافی برای نگهداری این اسناد در نظر بگیرید . این فضا باید به نحوی ساماندهی شود که دسترسی راحت و سریع را به اسناد فراهم کند و در عین حال ظاهری منظم و مرتب داشته باشد .

بیشتر بخوانید :مبلمان اداری جدید برای کسب و کارجدید

به این منظور میتوانید با پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت نظیر ایزو یا سیستم 5s نظم و ترتیب بهتری به کارهایتان بدهید .یقینا استفاده از کتابخانه برای نگهداری زونکن ها یک الزام است ولی اگر بتوانید با استفاده از تکنولوژی Itتا جاییکه میتوانید از چاپ اسناد خود داری کنید و آنها را روی سرور اصلی شرکت نگه دارید همانقدر در فضای اداریتان صرفه جویی کرده اید . در هر صورت برای کاغذهای باطله هم سطل مخصوص در نظر بگیرید .


  نور پردازی عامل زیبایی بخش به محیط اداری :

 در نهایت به یکی از فاکتورهای اصلی که باید در طراحی و اصول دکوراسیون اداری در نظر بگیرید می رسیم .نور محیط میتواند باعث سرزندگی و یا افسردگی پرسنل شما شود و همچنین میتواند تاثیر مستقیم روی نحوه انجام کارها و راندمان فعالیت ها داشته باشد . استفاده از نور طبیعی در طراحی مدرن و امروزی بیشتر به چشم میخورد بنابراین سعی کنید در محیط های بسته از نور کافی استفاده کنید .امروزه با پیشرفت تکنولوژی بحث نور پردازی و کنترل نور بصورت دیجیتال نیز انجام میشود شما میتوانید با شرکتهای ارائه دهده خدمات خانه هوشمند برای اینکار تماس بگیرید و از مشورت آنها برخوردار شوید . در هرصورت تنظیم نور باید بنحوی باشد که از خستگی چشمان کارکنان تا حد ممکن بکاهد .

خاتمه :

در انتها از اینکه باز ما را همراهی کردید متشکریم و منتظر کامتها و نظرات شما برای ارتقا سطح کیفی مقالات آدینا میباشیم لطفا نظرات خود را در مورد این مقاله بصورت کامنت در انتها بگذارید و یا با ایمیل info@adyina.com تماس داشته باشید.