تاثیر دکوراسیون اداری در فضای بانک ها

طراحی دکوراسیون اداری در بانکها:

مبلمان اداری آدینا با اجرای بیش از ده شعبه بانک و شعبات خدمات رسانی برای شرکت بیمه سامان و شرکت پرداخت الکترونیک ،تصمیم گرفته است تا از طریق وبلاگ تخصصی خود این تجربیات و درس آموخته های ناشی از اجرای این پروژه ها را با خوانندگان همیشگی خود در میان بگذارد . طراحی و دکوراسیون اداری بانکها قواعد و اصول خود را دارد که در اینجا بصورت خلاصه وار برای شما ارائه میشوند در ادامه با تیم تحریریه مجله تخصصی آدینا همراه باشید.


ضرورت طراحی و دکوراسیون داخلی بانک ها:

در جوامع پیشرفته و کشورهای در حال توسعه بانک ها یکی از بخش های مهم در رشد اقتصادی و توسعه  جامعه محسوب میگردند . همواره هدف اصلی بانکها و آنچه که بعنوان شعار برند خود انتخاب میکنند ایجاد رفاه بیشتر برای مردم و کمک به تولید و توسعه اقتصادی و اجتماعی افراد جامعه بوده است . البته این امر با ارائه انواع تسهیلات و وام های بانکی به بخش های مختلف مانند تولید ، مسکن ، ازدواج ، خرید خانه و... محقق میشود هر چقدر دامنه این خدمات گسترده تر و متنوعتر باشد مردم بیشتری برای استفاده از آنها ترغیب میشوند و همچنین سرمایه گذاران بیشتری نیز برای دریافت سود متعارف از بانکها به آنها مراجعه میکنند .با یکبار خرید از مبلمان اداری آدینا ،همراه همیشگی ما خواهید بود .

عواملی علاوه برمواردی مانند تسهیلات نیز در جذب مشتریان و سپرده گذاران به بانک موثر میباشد یکی از آنها فضای اداری مناسب بانک برای مشتریان و یا بعبارتی طراحی و پیاده سازی دکوراسیون اداری در یک بانک با توجه به خدماتی که به مشتریانش ارائه میدهد میباشد . در این زمینه بانکهای مختلف با یکدیگر رقابت دارند .

برای مطالعه شما :زیبا کردن دفتر اداری با تکنیکهای دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری



 چرا باید بعضی از شعبات  بانکها مجددا برای دکوراسیون داخلی  باز طراحی شوند:


 خوشبختانه کشور ما ایران از سالها پیش دارای بانک و خدمات بانکداری شده است . قدمت بعضی از بانکها در ایران به هشتاد سال قبل نیز باز میگردد که البته این مایه مباهات ما ایرانیان میباشد .ولی به همین دلیل قدیمی بودن  دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری به کار رفته در این شعبات به سالها پیش تعلق دارد . این امر بخصوص در شهرستانها بیشتر به چشم میخورد ، این طرحها شاید همه یک روزی چشم نواز و زیبا بوده اند ولی دیگر امروزه بهیچ عنوان خریدار نداشته و برای کاربران امروزی هیچگونه جذابیتی بهمراه ندارند .عمدتا از صندلی های قدیمی و مبلهای قدیمی در این بانکها استفاده شده است . تابلوی ورودی آنها قدیمی است . کف شعبه موزاییک قدیمی و شکسته شده دارد . روی میزهای چوبی به وفور رد خودکار و پاشش جوهر مشاهده میشود . مدیران امروزی اهمیت رضایت مشتری را درک کرده اند و برای همین در سالهای اخیر بسیاری از شعب بانکها نوسازی و بازسازی شده اند .

حتما بخوانید :مبلمان اداری لوکس، توصیه هایی برای خرید مبلمان اداری لوکس


استفاده از ایده های خلاقانه برای آرامش بیشتر مشتریان بانک:

 

امروز دوره دوره رقابت است .تمامی بانکها به پرسنل خود می آموزند که چگونه با مشتریان برخورد مناسب داشته باشند ولی صرفنظر از این آموزش چیزهای دیگری هم هست که هم در آرامش پرسنل و هم در آرامش مشتری تاثیر گذار است .معمولا بانکها در جاهای پرتردد شعبه های جدید خود را افتتاح میکنند و این یعنی مشتری باید در ترافیک و استرس وارد بانک شود وجود یک شعبه با دکوراسیون اداری خاص بانک میتواند این استرس را به حداقل برساند . همچنین استفاده از کانترهای زیبا بنحویکه هم ارتباط بین مشتری و کارمند بانک را بهتر کند و هم حس اعتماد و امنیت را به هر دو طرف بدهد بسیار مهم است در طراحی دیوارها و همچنین کانترها ، معمولا بانکها برای تمامی شعب خود از یک طرح و ایده استفاده میکنند . که بیانگر رنگ سازمانی آن بانک نیز میباشد .استفاده از مبلهای انتظار زیبا و راحت در بخش انتظار مشتریان بسیار حیاتی و ضروری به نظر میرسد ، همچنین استفاده از صندلی های رحت و دارای استاندارد و اصول ارگونومیک برای کارمندان بانک بسیار اهمیت دارد . صندلی مشتری باید با پیشخوان بانکی هماهنگی داشته باشد تا بتواند براحتی سندی را بنویسد و امضا کند .

 بیشتر بخوانید :راهنمای انجام دکوراسیون اداری دفاتر .چرا به دکوراسیون اداری خاص نیاز دارید؟


برند سازی با استفاده از طراحی شعب :

 در طراحی شعب بانکی باید بحث برند سازمانی و فرهنگ سازمانی و همچنین استراتژیهای بانک عامل نیز کاملا درک و پیاده سازی شود . در این نوع طراحی باید جایگاه کلیه ذینفعان بدرستی تعریف و مشخص گردد . بررسی تبعات استفاده از مبلمان اداری با سبک مدرن یا سبک کلاسیک نیز توسط مشاوران باید انجام گردد . مبلمان اداری آدینا بارها با انجام پروژه هایی خاص نظیر تبدیل یک مغازه به یک شعبه بانکی توانسته تا توان خود را به معرض نمایش بگذارد ما در رزومه کاری خود انجام دو پروژه برای بانک کار آفرین و بیش از ده پروژه برای  پرداخت الکترونیک سامان کیش  و همچنین شعب خدمت رسانی بیمه سامان را در شهرهای مختلف ایران داشته ایم و خوشبختانه دریافت گواهینامه حسن انجام کار کتبی از مدیریت ارشد این سازمانها بیانگر کیفیت و زیبایی پروژه های آدینا میباشد . در صورتیکه نیاز به طراحی شعب بانکی خود دارید حتما با مشاوران ما با شماره 02144620089تماس بگیرید .

پیشنهاد میکنم این مطلب را هم بخوانید : چگونه بهترین طراحی داخلی را برای مطب خود پیاده کنیم