اهداف اصلی از طراحی و ساخت یک ساختمان اداری :

طراحی دفتر کار و مبلمان اداری یک تخصص ضروری برای طراحان ایرانی و خارجی و تولید کنندگان کارهای محصولات اداری چوبی و فلزی و همچنین دکوراسیون اداری میباشد ما در این مقاله سعی داریم تا طراحی ساختمان اداری را بررسی اجمالی کنیم .

هدف اصلی ایجاد یک ساختمان اداری ،پشتیبانی از کاربران مستقر جهت اجرای وظایف و فعالیتهایشان با حداقل هزینه و بیشترین رضایت میباشد . در کنار این هدف ، ساختمانهای اداری کاربرد اجتماعی و سمبولیک مهمی دارند . طرح و چیدمان فضاها میتواند ، تعامل و خلاقیت را رونق و توسعه بدهد .علاوه بر این دفتر کار میتواند پیام فرهنگی قدرتمندی را به کارمندان و بازدید کنندگان درباره هویت یا برند سازمان منتقل کند.


جهت ایجاد یک مفهوم فضای اداری موثر، اهداف زیر باید واضح و روشن باشد : دفتر کار چه منافعی را باید برساند ؟ آیا تمرکز طراحی باید روی کاهش هزینه ها باشد یا اولویت با رضایت کارمندان است ؟آیا باید فرهنگ کاری موجود را تقویت کند یا این که بستری مناسب را برای تغییرات بوجود بیاورد ؟آیا باید روی تسهیل کارهای فردی متمرکز باشد یا این که کار جمعی را تقویت کند ؟ و تا چه حدی طراح باید فشار محیطی را در نظر بگیرد ؟مبلمان اداری چطور ؟

پاسخهای روشن به چنین سئوالاتی  بطور قابل توجهی در موفقیت یک پروژه تاثیر گذار خواهد بود.این پاسخها چارچوبی برای تصمیم گیری در جریان فرآیند طراحی فراهم می کنند . علاوه بر این ، اهداف ذکر شده به کاربران کمک میکند تا با طرح پیشنهادی ارتباط برقرار نموده و چرایی و چگونگی ایجاد تغییرات را درک نمایند .


بیشتر بخوانید:چیدمان مبلمان اداری 

ملاحظات مهم :

-دلیل نیاز به یک مفهوم جدید از دفتر کار چیست و چه مزایایی دارد؟

-چه مشکلی باید حل شود (چه اشکالی در دفتر کار فعلی وجود دارد؟)

-مفهوم دفتر کار جدید چگونه با تغییرات سازمانی و نیازهای آتی ارتباط پیدا میکند ؟

-آیا این پروژه منطق تجاری دارد یا صرفا هزینه بر است ؟

-آیا اهداف و پیشنهادهای طراحی بطور واضح به کارمندان منتقل شده است ؟

 <<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما >>لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086در تماس باشید .