نکاتی برای مبلمان اداری ایده آل

کارکنان اداری بیشتر وقت خود را صرف نشستن بر روی صندلی اداری پشت میز می کنند. به همین ترتیب راحتی و طراحی بسیار مهم هستند و برخی از ملاحظات کلیدی که باید انجام دهید وجود دارد. با تعیین اینکه چگونه دفتر خود را می خواهید طراحی کنید، شروع کنید. اندازه گیری ها را انجام دهید تا زمانی که تصمیم بگیرید که محصول اداری مورد نظر را برای خرید انتخاب کنید، شما می دانید که دیگر کدام یک مناسب است. اطمینان حاصل کنید که شما همچنین چیدمان دفتر خود را می دانید، بنابراین می توانید از آنها به درستی استفاده کنید. هنگامی که آماده خرید  هستید، این نکات را در نظر داشته باشید:


هدف خود را از چیدمان مبلمان اداری دفترتان تعیین کنید.این را در نظر بگیرید که مرتب سازی  دفترتان برای جلب نظر مشتریان است، یا حداکثرسازی بهره وری کارمندان، یا فقط به دلایل زیبایی؟

  • مرحله اول

متراژ اتاق و اندازه  مبلمان تان را اندازه گیری کنید. مساحت اتاق تان را با اندازه گیری دیوارها و ضرب طول اتاق در عرض اتاق تعیین کنید. وقتی اندازه اتاق و اندازه مبلمان اداری مشخص شد، می توانید چند طرح اولیه درباره نحوه قراردهی مبلمان تان بدون اینکه واقعا آنها را انتقال دهید تهیه نمایید.

بیشتر بخوانید :مبلمان اداری و هزینه های آن 


  • مرحله دوم مکان یابی میز اداری      

اول جای میز های اداری را مشخص کنید. میزاداری مهمترین جز مبلمان اداری شما می باشد چرا که تمام فعالیت شما آنجا انجام می شود. در حالی که هدفتان در ذهنتان است جای آن را تعیین کنید؛ به عنوان مثال، اگر هدفتان حداکثرسازی بهره وری است، لازمه که آن را نزدیک پریزهای برق قرار دهید تا بتوانید کامپیوتر یا دیگر دستگاه های اداری که روی میزتان دارید را به برق بزنید. و همچنین بهتر است میزتان در نزدیکی یک پنجره قرار دهید تا بیشترین نور را در فضای کارتان داشته باشید.


  • مرحله سوم لوازم میز اداری

بهتره که همیشه وسایلتون رو مرتب و دسته بندی کنید و از جامدادی رومیزی وجعبه ها برای نگهداریشون استفاده کنید. طبق نوع کار و میزان لوازمی که دارین باید از وسایل مناسبی برای دسته بندی اونها استفاده کنید.

دستگاه های پراستفاده را نزدیک میز اداری خود قرار دهید. اگر اغلب نیاز به استفاده از یک پرینتر داشته باشید، آن را نزدیک میز خود قرار دهید، مثلا پشت تان، جائی که می توانید به آن دسترسی داشته باشید بدون اینکه خیلی نیاز به بلند داشته باشید.

 

برای این که درروند خرید میز کمی راحت تر باشید، چند مورد را بهتر است مد نظر قرار دهید:

هزینه یا بودجه

در نظر گرفتن نیازها

زیبایی شناسی، ظاهر و سبک

انعطاف پذیری و کاربردی بودن

راحتی

انتخاب متریال مناسب .

انتخاب سایز درست

در نظر گرفتن جا

انتخاب جزئیات

آماده کردن محل کار

 

نکته:

لپ تاپ، پرینتر، مودم، تلفن و موبایل جزء جدا نشدنی میزهای کار هستند و کابل  باعث شلوغی میز میشود و کار کردن را مشکل می کند. گزینه مناسب این است که از نگهدارنده های کابل برای جداسازی و مرتب سازی استفاده کنید.

حتما بخوانید :دکوراسیون داخلی،اداری و تجاری

نکته آخر در چیدمان مبلمان اداری

چند صندلی اداری را برای مشتریان خود یا جلسات اضافه کنید. چند صندلی اداری را در نزدیکی میز خود قرار دهید تا وقتی یک فردی برای جلسه به شما مراجعه کرد، بتوانید از آنها استفاده کند.


مبلمان اداری شما باید هدف باشد. به عنوان یک شرکت معماری، شما می خواهید یک صفحه نمایش بزرگ کامپیوتری برای خودتان و صندلی ها و میز های راحت برای مشتریان خود داشته باشید. از آنجا که شما وقت زیادی را صرف نشستن بر روی صندلی اداریمی کنید، مطمئن شوید که احساس راحتی می کنید. از آنجا که تمام مبلمان اداری یکسان نیستند، شما می خواهید یک ترکیب صندلی و میز اداری را آزمایش کنید تا چیزی مناسب با کسب و کار شما پیدا شود. مبلمان ارگونومیک را برای راحتی تهیه کنید و خطر ابتلا به صدمات ناشی از استرس و فشار را کاهش دهید. این راهنمایی ها به شما امکان می دهد که محیط ایده آل خود را طراحی کنید، مهم این است که شما مقدار زیادی از روز را در آنجا صرف می کنید. با طراحی ایده آل در ذهن، شما می توانید سبک خود را که دوست دارید به بهترین شکل اجرا کنید. سبک ها از سنتی تا معاصر متنوع هستند و شما همچنین می توانید از انواع مختلف نور پردازی محیطی به جای تکیه بر روشنایی متمرکز استفاده کنید. وقتی آماده باشید که از طریق تمام این گزینه ها کار کنید، با آدینا  تماس بگیرید بنابراین ما می توانیم به شما در ایجاد محیط “ایده آل” کمک کنیم

ميز اداری اصلي ترين هزينه و مهم ترين انتخاب ها در چيدمان يک محيط اداری مناسب میباشد. انتخاب صحيح ميز اداری اعم از ميز مديريت، ميز کارمندی و کارشناسی، ميز جلسه و ميز پذيرش است. انتخاب ميزهايی که علاوه بر زيبايی، هزينه منطقی و کيفيت مناسب، کاربرد خوبی هم داشته باشند جزو حساس ترين نکات انتخاب ميز اداری است.ميز اداری بايد متناسب با سمت و رتبه فردي که از آن استفاده مي کند باشد.


میز و صندلی هایی که جان تان را نجات می دهند.

خیلی از ما تا به حال چندین بار تجربه درد ناگهانی در شانه، دست، گردن، یا تاری دید بعد از چند ساعت کار با رایانه و نشستن پشت میز را داشته ایم اما از آنجایی که کارهای مان زیاد است و وقتی برای مرخصی نمی ماند این دردها را متحمل می شویم تا بلکه صندلی هایی که جان تان را نجات می دهند!خود به خود رفع شوند! در حالی که تنها با اعمال چند تغییر جزئی در وضعیت نشستن و انتخاب مناسب صندلی، میز، و … می توانیم این دردها را رفع کنیم و از خستگی های مان بکاهیم.

بهترین صندلی برای کار با رایانه

صندلی های کاری باید با توجه به شغل موردنظر ویژگی های به خصوصی داشته باشد. برای مثال فردی که با رایانه کار می کند و بعضی مواقع به پشتی صندلی تکیه می دهد باید از صندلی هایی استفاده کند که پشتی آن ها قابلیت ارتجاع به سمت عقب را داشته باشد. اگر صندلی پشت سری(Headrest) نداشته باشد معمولا بهترین زاویه نشستن حدود ۱۱۰ درجه است. این زاویه کمترین بار را به کمر وارد می کند و برای کار با رایانه و نشستن سر کلاس درس مفید است. اگر هم صندلی پشت سری داشته باشد این زاویه می تواند بیشتر شود اما با نبود پشت سری، شخص مجبور می شود برای نگاه کردن به هدف مقابل اش برای مثال مانیتور یا تخته گردن را خم کند و در نتیجه فشار به گردن زیاد می شود.


نکاتی درباره انتخاب میز کارمندی

 درمقوله دکوراسیون اداری میبایست به برخی نکته های اساسی و مهم توجه نمود تا محیط کاری شرکت، اداره و … به یک مرز بندی خوب و مناسب برسد.دراین متن به معرفی و توضیح روشهایی برای انتخاب یک میز کارمندی مناسب و دکوراسیون اداری میپردازیم. امید به اینکه مقاله زیر کمکی در امر چینش و طراحی دکوراسیون اداری و میز کارمندی برای شما باشد.
 مهمترین نکته درانتخاب میز کارمندی مناسب، تعیین مرز بندی میان کارمند ها میباشد. میز کارمندی مبایست بگونه ای قرار بگیرد که اشخاص مافوق براحتی بتوانند افراد زیر دست را کنترل کنند لذا میز کارمندی میبایست بگونه ای قرار گیرد که مدیریت بتمام میز های کارمندی احاطه کامل داشته باشد.
 نکته بعدی نوع میز کارمندی است، در دکوراسیون اداری قرارنیست بزودی تغییر دکوراسیون داشته باشید لذا بهتر آن است که میز کارمندی مورد نظر از جنسی مرغوب و با دوام ساخته شده باشد.


 میزی را انتخاب کنید که موس بسادگی روی آن قرار بگیرد تا برای هر کامپیوتر نیازی به قرار دادن پد موس نباشد. برای انتخاب میز کارمندی مناسب بهتراست پیش بینی درستی از وسائلی که کارمندتان قرار است استفاده کند داشته باشید چراکه برای هر پست و کار، فضایه متفاوتی نیاز است و میبایست میز خاص آن فعالیت را انتخاب کنید.
 چنانچه قصد شما بر این است که از ارباب رجوع در دفترتان پذیرایی شود، مناسب تر است که میز کارمندی را بگونه ای قرار دهید که قسمت جلوی میز در دید مستقیم میهمان باشد وبه قسمت پشت میز دید نداسته باشد.
 میز کارمندی را نسبت به کاری که قصد انجامش را دارید انتخاب کنید. چنانچه نیازبه فضای وسیع تری برای کاردارید مناسب تر است که میزی بزرگ را انتخاب کنید. اما میتوانید فضای کاری خودرا با استفاده از کشوهای میز محدود کنید.  به این ترتیب نیاز به استفاده از میز های بزرگ در دکوراسیون اداری شما کمتر میشود.

 

 

<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما >>لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086در تماس باشید .