اهمیت مبلمان اداری با کیفیت

مبلمان اداری چرا با اهمیت است ؟ آیا بهتر نیست بجای خرید مبلمان اداری جدید ،همان بودجه را برای ارتقا روحیه پرسنل به آنها پاداش بدهیم ؟ اولویت خرید مبلمان اداری با کیفیت بیشتر است یا بن خرید لباس یا کتاب برای پرسنل ؟ ما امروز در تحریریه مجله تخصصی آدینا تصمیم گرفته ایم تا به این سئوالات و سئوالاتی نظیر این پاسخ دهیم . لذا از شما خوانندگان و همراهان همیشگی وبلاگ آدینا دعوت میکنیم تا از مطالعه این مقاله که به صورت سفارشی برای شما تهیه شده است لذت ببرید در ادامه با ما همراه باشید :

با یکبار خرید از مبلمان اداری آدینا ،همراه همیشگی ما خواهید بود .


مبلمان اداری از چه چیزهایی مهمتر است ؟

خوب خوشبختانه اینجانب منصور رازلیقی  بعنوان نگارنده این مقاله ، در رشته مهندسی صنایع تحصیل کرده ام و سالها بعنوان مدیر منابع انسانی شرکتهای مختلف مشغول به کار بودم . در بعضی اوقات ما پرسشنامه هایی تهیه میک ردیم و اینکه چه چیزی اولویت بیشتری دارد را بعهده پرسنل میگذاشتیم . و بعد از تکمیل پرسشنامه ها ، اطلاعات را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دادیم در شرکتهای مختلف نتایج مختلف حاصل میشد ولی آنچه که میتوان بصورت قطعی در مورد آن اعلام نظر کرد این بود که همیشه امنیت شغلی در رده اول خواسته های افراد بود و رتبه بعدی به حقوق خوب تخصیص داشت و در رده های سوم و چهارم بحث مبلمان اداری و زیبایی فضای کار قرار داشت . البته این نتیجه کلی بررسی این پرسشنامه ها بود ولی وقتی بصورت تخصصی یعنی پرسشنامه ها را براساس سمت و پست سازمانی افراد بررسی میکردیم بعنوان مثال پاسخ همه مدیران را بررسی میکردیم مبلمان اداری و دکوراسیون فضای کار در رتبه اول قرار داشت .

حتما بخوانید :مبلمان اداری کاربردی


در زمان بررسی نیازهای پرسنل تان به هرم مازلو توجه کافی داشته باشید .

هرم سلسله‌مراتب نیازهای مزلو یا به طور خلاصه هرم مزلو، نظریهٔ آبراهام مزلو نظریه‌پرداز کلاسیک مدیریت، در مورد نیازهای اساسی انسان است. این نظریه در میان بینش‌های حاصل از جنبش روابط انسانی در مدیریت مقارن با دوران رکود اقتصادی بزرگ غرب از اهمیت ویژه برخوردار است و نظریه‌ای بنیادین محسوب می‌شود. این نظریه از نظریه‌های محتوایی در مورد انگیزش به شمار می‌آید. نظریه‌های محتوایی چیستی رفتارهای برانگیخته را شرح می‌دهند و به طور عمده با آنچه در درون فرد یا محیطش می‌گذرد و به رفتار فرد نیرو بخشیده سروکار دارد؛ به عبارت دیگر این نظریه‌ها، به مدیر نسبت به نیازهای کارکنانش بینش می‌دهند و به او کمک می‌کنند تا بداند کارکنان به چه چیزهایی به عنوان پاداش کار یا ارضاکننده بها می‌دهند؛ درحالی‌که نظریه‌های فراگردی چگونگی و چرایی برانگیختگی افراد را توصیف می‌کنند.[۱] به اعتقاد مزلو نیازهای آدمی از یک سلسله‌مراتب برخوردارند که رفتار افراد در لحظات خاص تحت تأثیر شدیدترین نیاز قرار می‌گیرد. هنگامی که ارضای نیازها آغاز می‌شود، تغییری که در انگیزش فرد رخ خواهد داد بدین گونه است که به جای نیازهای قبل، سطح دیگری از نیاز، اهمیت یافته و محرک رفتار خواهد شد. نیازها به همین ترتیب تا پایان سلسله‌مراتب نیازها اوج گرفته و پس از ارضاء، فروکش کرده و نوبت به دیگری می‌سپارند.

بیشتر بخوانید :هزینه مبلمان اداری وتاثیر در انتخاب آن


در سال ۱۹۴۳ به عنوان نظریهٔ رشد آدمی نوشته شد.

 سلسله مراتب نیازهای انسان در نظریه مازلو 

در این نظریه، نیازهای آدمی در پنج طبقه قرار داده شده‌اند که به ترتیب عبارتند از:

نیازهای زیستی: 

نیازهای زیستی در اوج سلسله‌مراتب قرار دارند و تا زمانیکه قدری ارضا گردند، بیشترین تأثیر را بر رفتار فرد دارند. نیازهای زیستی نیازهای آدمی برای حیات خودند؛ یعنی: خوراک، پوشاک، غریزه جنسی (سکس) و مسکن. تا زمانی که نیازهای اساسی برای فعالیت‌های بدن به حد کافی ارضاء نشده‌اند، عمده فعالیت‌های شخص احتمالاً در این سطح بوده و بقیه نیازها انگیزش کمی ایجاد خواهد کرد؛


نیازهای امنیتی:

 نیاز به رهایی از وحشت، تأمین جانی و عدم محرومیت از نیازهای اساسی است؛ به عبارت دیگر نیاز به حفاظت از خود در زمان حال و آینده را شامل می‌شود؛

برای مطالعه بیشتر :چگونه مبلمان اداری پرسنل شما را حفظ میکند؟


نیازهای اجتماعی:

 یا احساس تعلق و محبت؛ انسان موجودی اجتماعی است و هنگامی که نیازهای اجتماعی اوج می‌گیرد، آدمی برای روابط معنی‌دار با دیگران، سخت می‌کوشد؛


احترام: 

این احترام قبل از هر چیز نسبت به خود است و سپس قدر و منزلتی که توسط دیگران برای فرد حاصل می‌شود. اگر آدمیان نتوانند نیاز خود به احترام را از طریق رفتار سازنده برآورند، در این حالت ممکن است فرد برای ارضای نیاز جلب توجه و مطرح شدن، به رفتار خرابکارانه یا نسنجیده متوسل شود؛

خودشکوفایی و خودانگیزشی:

 یعنی شکوفا کردن تمامی استعدادهای پنهان آدمی؛ حال این استعدادها هر چه می‌خواهد باشد. همان‌طور که مزلو بیان می‌دارد: «آنچه آنسان می‌تواند باشد، باید بشود».[۲]

نیازهای مذکور در سازمان به صورت پرداخت حقوق و مزایا و امکانات رفاهی، ایجاد امنیت شغلی و مقررات حمایتی، تشکیل گروه‌های رسمی و غیررسمی در محیط کار، قائل شدن حرمت برای فرد و کار او در مراتب مختلف سازمان و ایجاد امکانات برای شکوفایی توانایی بالقوه افراد ارضا می‌شود. به طبقه‌بندی مذکور دو نیاز «دانش‌اندوزی و شناخت و درک پدیده‌ها» و «نیاز به زیبایی و نظم» نیز اضافه شده است؛ که قبل از نیاز به خود شکوفایی قرار می‌گیرند. اگرچه نظریهٔ سلسله‌مراتب نیازها مستقیماً برای انگیزش کاری طراحی نشده است، اما می‌توان نتیجه گرفت که با ارضای این نیازها، برای فرد، انگیزه به کار در سازمان ایجاد خواهد شد.

شما برای مطالع بیشتر در مورد هرم مازلو میتوانید به آدرس :

https://fa.wikipedia.org/wiki /هرم_سلسله‌مراتب_نیازهای_مزلو


برای مطالعه بیشتر :تغییر فرهنگ سازمانی با مبلمان اداری

مبلمان و دکوراسیون 

تصویر مبلمان اداری بصورت سنتی تشکیل شده است از یک میز اداری بهمراه چند صندلی اداری و همچنین در بعضی مواقع تعدادی فایل اداری و کتابخانه اداری که هدف از گرد هم کردن این لوازم اداری ایجاد فضایی برای کار کردن پرسنل میباشد .با همه اینها یک فضای اداری ، محیطی است که با مبل و لوازم اداری چیدمان شده و آماده برای استفاده توسط کارکنان و مشتریان میباشد . در قرن بیست و یکم ، عمدتا این فضا ی اداری با لوازم اداری مدرن چیدمان شده که البته ارگونومیک بودن آنها یک ویژگی در عصر جاری میباشد که بهمین دلیل هم نسبت به مبلمان اداری سنتی هم راحت تر و هم با دوام تر میباشند . و در این عصر محیط های  کاری تخصصی مانند فضای کارهای تیمی و یا فضای کاری برای برگزاری جلسات در دکوراسیون اداری بیشتر در نظر گرفته میشوند .


دلایل اهمیت مبلمان اداری:

سازمانهای بزرگ و کوچک دیگر اهمیت ایجاد و پیاده سازی دکوراسیون اداری در محل کار را برای کسب و کار خودشان درک کرده اند و این مسئله را میدانند که برای جذب و نگهداشت کارکنان خود و البته بالا بردن انگیزه پرسنل خود باید استفاده اصولی از مبلمان اداری را به رسمیت بشناسند .و بخصوص استفاده از مبلمان و لوازم اداری مدرن برای ارتقا تعاملات پرسنل دیگر پذیرفته شده است .

حتما بخوانید :میز مدیریت سلطنتی چوبی


رضایت پرسنل از مبلمان اداری را اندازه بگیرید :

امروزه دیگر با اصول علمی میزان رضایت پرسنل از شرکت را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل میکنند . و یکی از سئوالاتی که در هر پرسشنامه از کارکنان سئوال میشود میزان راحتی مبلمان اداری و همچنین رضایت از محیط کاری میباشد . یکی از عوامل موثر بر رضایت شغلی شرایط کاری است. از آنجا که کارکنان زمان زیادی را در محیط کاری خود صرف می کنند، برای شرکت ها تلاش برای بهینه سازی شرایط کاری مهم است. مواردی همچون محیط کار مناسب، تجهیزات کافی، نور مناسب، اتاق استراحت و پذیرایی در زمان استراحت به شرایط کار مطلوب کمک می کند. فراهم کردن ابزارهای ارتقا بهره وری مانند فناوری اطلاعات به روز شده برای کمک به کارکنان در انجام کارآمدتر وظایف نیز به رضایت شغلی کمک می کند.


با آدینا تماس بگیرید :

اگر نیاز به مشاوره در زمینه مبلمان و دکوراسیون اداری دارید حتما با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 02144620089تماس بگیرید .