مبلمان اداری و بروز رسانی آن

مبلمان اداری مسلما مهم است، اگر نه مهم تر از محل دفتر شما. شما و همکارانتان حدود ۸ ساعت در روز، ۵ روز در هفته در دفتر حضور دارند، پس مهم است که برای فضای اداری خود مبلمان مناسب را انتخاب کنید. قبل خرید مبل اداری به نکات زیر توجه کنید:

۱- اطمینان حاصل کنید که محصولات اداری که شما انتخاب می کنید متناسب با اتاقتان باشد و فضای کافی برای باز کردن کابینت ها و رفت و آمد وجود داشته باشد. مقدار فضای مورد نیاز خود را اندازه گیری کنید.

۲- موارد اضافی مورد استفاده در تجهیزات  اداری مانند کابینت های ذخیره سازی، قفسه های کتاب و پایه های مخصوص کامپیوتر را فراموش نکنید زیرا این قابلیت های اضافی، ارگونومی و فضای ذخیره سازی کافی برای دفتر شما را فراهم می کند.

۳- اطمینان حاصل کنید که مبلمان اداری شما ارگونومیک است. مهم است که راحت و شیک و عملی باشد. احتیاجات بهداشتی و ایمنی باید به گونه ای باشد که بسیاری از مشکلات، درد و سایر بیماری های مربوط به کار را از بین ببرند.


بیشتر بخوانید :مبلمان اداری و اطلاعاتی در مورد قاب اصلی نشیمن 

۴- در صورت امکان با پارتیشن اداری برای انواع مختلف فضاهای اداری تقسیم بندی را انجام دهید. افرادی که تمام روز را با تلفن صحبت می کنند و یا کسانی کار حسابداری دارند و نیاز به تمرکز بیشتر باید از پارتیشن اداری برای این امر استفاده کرد

۵- مدرن یا سنتی؟ آنچه که انتخاب می کنید بستگی به ماهیت کسب و کار و بودجه شما دارد. مبلمان اداری شما ممکن است مد روز باشد، اما آیا هنوز مد امروز تا  ۵ سال آینده هم چنین است؟


۶- فکر کنید در مورد این تصور که مبلمان اداری شما باید به مشتریان چه چیزی را ارائه دهد. میز اداری برای شرکتی که ماهیت حسابداری دارد باید با یک شرکت طراحی گرافیک یا مرکز تماس متفاوت باشد. دفتر ممکن است بخشی از یک کارخانه، رستوران یا یک مغازه باشد، بنابراین باید مناسب و با تصویر آن شرکت طراحی شود. آژانس طراحی می خواهد خلاق و پر جنب و جوش ظاهر شود، در حالی که یک دفتر وکالت می خواهد حرفه ای، آرام و استقبال کننده باشد.


۷- به آینده فکر کنید، چقدر آسان است که طرح دفتر را با استفاده از مبلمان انتخابی خود گسترش دهید؟ کارکنان جدید، تغییرات تکنولوژی یا فرایندها و روشها ممکن است به این معنا باشد که طرح دفتر باید به طور مرتب تغییر کند. آیا می توانید میز را در اطراف خود حرکت دهید، یا آیا شما باید متخصصان را به جدا کردن جداول جدا کنید تا آنها بتوانند در بخش های مختلف اداری بازسازی شوند؟


۸- مبلمان اداری خوب کارکنان را تشویق خواهد کرد تا بهره وری بیشتری داشته باشند، با اطمینان از این که همه ی نیازهای آنها در دست است و می توانند وظایف خود را انجام دهند بدون اینکه دیگران را ناراحت کنند. این راهنمایی ها باید به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام مبلمان اداری برای شما مناسب است و نیازهای کارکنان خود را برآورده می کند و به مشتریان و بازدیدکنندگان دیگر به شما این امکان را می دهد که ویژه باشید. مبلمان اداری مناسب به نظر خوب، راحت و با دوام است. چرا در حال حاضر به روز رسانی مبلمان اداری خود را در نظر نگیرید!!!

حتما بخوانید : انتخاب میز مدیریت،نکات قابل تامل برای انتخاب میز اداری برای مدیریت شرکت

 

 چگونه در محیط کار رفتارآرامش بخش اداری داشته باشیم :

 شایعه سازی نکنید :
شایعه، اعتماد به نفس، روابط و اتحاد را از بین می برد و در عوض، خصومت، کینه و بدبینی به وجود می آورد و می تواند بهره وری را کاهش دهد. شایعه هیچ جنبه مثبتی ندارد. افراد وقتی شایعه می سازند، نمی دانند چه عواقبی به دنبال دارد. اگر می خواهید درباره شما شایعه ای نسازند، اجازه ندهید که برای دیگران شایعه بسازند.


 به‌جای نتیجه، روی مسیر رسیدن به هدف تمرکز کنید:
سعی کنید همیشه روی کیفیت کارتان تمرکز کنید. اینکه چگونه و با چه کیفیتی کارتان را انجام می‌دهید، از مقدار کاری که انجام می‌دهید، مهم‌تر است. ممکن است به‌راحتی در دام‌هایی مثل افزایش فالوئر در شبکه‌های اجتماعی، افزایش درآمد و انجام کار بیشتر گیر بیفتید، اما هرقدر رقم این اعداد بالاتر برود، خوشبخت‌تر نخواهید بود. آنچه را که دوست دارید، دنبال کنید و پیگیر اهداف کوچک باشید و بدانید که اهداف بزرگ‌تر به دنبال آنها حاصل می‌شوند. 


صمیمی باشید :
این یک واقعیت است که کار وقتی جذاب تر می شود که همکاران خود را دوست داشته باشید. وقتی با دیگران رفتاری دوستانه و مسالمت آمیز داشته باشید، محیطی همراه با محبت و صمیمیت به وجود می آورید.



روال عادی زندگی خود را تغییر بدهید:
گاهی‌اوقات تصور می‌کنیم زندگی‌ روزانه‌مان به باتلاقی تبدیل شده است که بیرون آمدن از آن دشوار به نظر می‌رسد. تنها راه خلاص شدن از این وضعیت، این است که دنبال تنوع و تغییر باشیم. گاهی می‌توانیم این کار را با تغییر شیوه‌ی رفت‌وآمدمان به محل کار انجام بدهیم. اگر همیشه با اتومبیل شخصی به محل کارتان می‌روید، گاهی وسایل حمل‌ونقل عمومی یا حتی دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را امتحان کنید. گاهی خودتان را به یک صبحانه در یک کافه مهمان کنید یا برای خودتان یک غذای متفاوت درست کنید و سرِکارتان ببرید. سعی کنید ناهار را با یکی از دوستان‌تان باشید یا گاهی بعد از کار به یک رستوران یا کافی‌شاپ بروید.


<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما >>

لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086در تماس باشید .