میز ایستاده Desk Standing چیست؟و چه فوایدی دارد ؟

آیا میز ایستاده بهتر از میزهای معمولی است ؟ مزایای میز ایستاده نسبت به میزهای قبلی در چیست ؟ آیا معایب میزهای ایستاده را نیز میدانید ؟ امروز ما در وبلاگ تخصصی مبلمان اداری آدینا میخواهیم این موضوع را با شما بررسی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید :

 با یکبار خرید از مبلمان اداری آدینا ،همراه همیشگی ما خواهید بود .

میز ایستاده (Desk Standing):  جنبه های مثبت و منفی آن

میزهای ایستاده چیزی همچون انقلاب در دنیای طراحی داخلی هستند و به سرعت در حال افزایش محبوبیت و استفاده گسترده اند. ایده ی استفاده از میز های ایستاده مدت های زیادی است که به خصوص در کشور های خارجی مطرح شده و به افراد مبتلا به درد های کمر و گردن پیشنهاد می  شود اما برای مدت ها این میز ها مخصوص ادارات یا خانه ی ثروتمندان بود.

میز ایستاده، آیا جنبه‌ مثبت آن‌ بیش از جنبه‌ منفی آن است؟

میزهای ایستاده در بین افرادی که می‌خواهند تناسب‌اندام خود در هنگام کار را افزایش دهند، رایج هستند. این میزها یک سطح محکم برای کار کردن بر روی آن فراهم می‌سازند، اما صندلی را حذف می‌کنند و شما را مجبور می‌کنند که تمام طول روز بایستید. موارد دوست‌داشتنی بسیار زیادی در مورد میزهای ایستاده وجود دارد (مثل این نکته که ساعت‌ها وقت خود را با نشستن سپری نمی‌کنید!) اما حقیقت این است که این موضوع همیشه خوب نیست. این‌ها برخی از مزایا و معایب میزهای ایستاده هستند.

مزایا:

۱- فعال‌تر هستید

مزیت ایستادن این است که حرکت کردن به اطراف ساده‌تر است! به‌جای ایستادن و جابه جا کردن صندلی‌تان، می‌توانید شروع به جابه جا شدن کنید. وقتی دارید برای حل یک مشکل دشوار تلاش می‌کنید یا برای انجام چند ورزش سریع در هنگامی‌که پای تلفن یا کامپیوتر هستید، قدم برداشتن بسیار ساده‌تر است. برای افرادی که می‌خواهند فعال‌تر باشند، این یک مکمل عالی برای محل کار است.

۲- مدت‌زمان کمتری می‌نشینید

مطالعات اثبات کرده‌اند که نشستن بیش از ۶ ساعت در روز می‌تواند منجر به طیف گسترده‌ای از مشکلات مربوط به سلامت گردد. یکی از معایب نشستن این است که عضلات مرکز بدن و سرینی را ضعیف می‌کند، که بر وضعیت بدن و تحرک شما اثر می‌گذارد. با بیشتر ایستادن، شما ریسک این نقص‌های مربوط به وضعیت بدن را کاهش داده و از مشکلات سلامتی که اغلب ناشی از نشستن بسیار زیاد هستند پیشگیری می‌کنید.

۳- گردش خون و تولید انرژی بهتر

بسیاری از افرادی که از میزهای ایستاده استفاده می‌کنند، احساس انرژی بیشتری در طول روز را گزارش می‌کنند. این اغلب به خاطر بهبود جریان خون ناشی از ایستادن و کمتر نشستن است. بدن قادر به رساندن مؤثرتر مواد مغذی به عضلات، اندام‌ها، و دستگاه‌های داخلی است، که منجر به بهتر شدن عملکرد کلی بدن می‌گردد.

۴- کالری‌های بیشتری می‌سوزانید

ایستادن متابولیسم شما را افزایش می‌دهد. کاملاً واضح است که این برای کم کردن وزن در درازمدت بهتر است! هرچه بیشتر تحرک داشته باشید، کالری‌های بیشتری می‌سوزانید. ایستادن عضلات شما را درگیر می‌کند و سوزاندن کالری توسط بدن را در تمام طول روز حفظ می‌کند.

۵- تمرکز بهتر

بسیاری از کاربران میزهای ایستاده گزارش می‌کنند که تمرکز و دقت بیشتری در طول روز دارند. این‌که شما ایستاده‌اید کمک می‌کند تا بر آنچه انجام می‌دهید تمرکز کنید، که منجر به توجه بهتر بر کارتان می‌شود.

آیا میزهای ایستاده برای سلامتی شما بهتر هستند؟

از زمانی که اینترنت با وجود عواملی مثل شبکه‌های اجتماعی تبدیل به فضایی سرگرم کننده و جذاب شد، کاربران اینترنت هم زمان بیشتری را صرف نشستن پشت کامپیوتر خود کردند. این روزها دیگر تقریبا می‌توان گفت اکثر ما یک سوم زندگی خود را پشت میز کامپیوتر خود می‌گذرانیم (شاید هم بیشتر!). دیگر کمتر پیش می‌آید که روی پاهای خود بایستیم یا راه برویم. هر طرز تفکری در این مورد داشته باشید باید بدانید که نشستن‌های طولانی مدت چندان هم برای بدن‌تان مفید نیست. دقیقا به همین خاطر است برخی‌ها تصمیم گرفتند میزهای ایستاده خریداری کنند. میزهای ایستاده میزهایی هستند که شما را مجبور می‌کنند برای استفاده از کامپیوتر به صورت ایستاده کار کنید چون ارتفاع بلندتری نسبت به میزهای معمول دارند. اما سوال اینجاست که آیا این میزها واقعا به دردتان می‌خورند؟

  میز ایستاده چیست ؟

میز ایستاده دقیقا همان چیزی است که به نظر می رسد، مانند آن است که به کارکنان اجازه می دهد تا به جای نشستن، به صورت ایستاده کار های روزانه خود را انجام دهند. به تازگی استفاده از این میز ها رواج بهتری پیدا کرده و مشاهده می شود که آمار کمر درد و گردن درد نیز کاهش یافته است مزایای زیادی برای کار به صورت ایستاده به جای یک نشست سنتی وجود دارد؛ برای یک چیز، ایستادن می تواند یک فعالیت کالری سوزی بسیار بیشتر از نشستن باشد، که برای کاهش وزن و یا اهداف نگهداری وزن بهتر است. یکی دیگر از مزایای استفاده از میز های ایستاده فعالت بالای بدن در پشت این میز ها است. زمانی که شما برای مدت طولانی روی یک صندلی می نشینید خود را به آن محدود کرده و تحرک کمی خواهید داشت. همچنین برای مدت طولانی عضلاتی که به هیچ عنوان برای بی حرکت ماندن طراحی نشده اند، بی حرکت و ثابت می مانند. ایستادن همچنین گردش خون را بهبود می بخشد، هشدار بیشتری را به شما می دهد و بر ستون فقرات یا مفاصل شما تأثیری نخواهد گذاشت و باعث درد مزمن می شود. به طور کلی، میز اداری ایستاده، سبکی نوین در طراحی فضای اداری بر اساس شاخصه های سلامتی انسان است. یادتان باشد که  سکون خود یکی از عوامل تخریب کننده و مضر برای شما خواهد بود. با توجه به این که اجداد ما روزانه ۱۲ مایل را برای شکار پیاده روی می کردند و تحرک زیادی داشته اند قطعا بی حرکت ماندن با طبیعت ما سازگاری ندارد.

معایب:

۱- ناراحتی

بدن انسان برای تحرک داشتن طراحی شده است، نه ایستادن مداوم. زانوها، باسن، کمر، شانه‌ها و گردن شما ممکن است بعد از یک روز طولانی ایستادن درد بگیرند، و درد پا یکی از رایج‌ترین شکایت‌ها در بین کاربران میزهای ایستاده است.

۲- خستگی

آیا تا به ‌حال سعی کرده‌اید بیش از یک یا دو ساعت بایستید؟ کاملاً خسته‌کننده است! عضلات پای شما بزرگ‌ترین گروه عضلانی در بدن هستند، پس بیشترین مقدار انرژی را مصرف می‌کنند.

۳- دوره‌ سازگاری

با تغییر از نشستن در تمام ‌روز به ساعت‌ها ایستادن، بدن شما دوران ساده‌ای را نخواهد داشت. عادت به بیشتر ایستادن، نیاز به برخی سازگاری‌ها دارد. این می‌تواند به معنی روزها یا حتی هفته‌ها درد مفصل، پادرد، و عضلات خسته باشد. در نهایت، ارزش آن را دارد، اما می‌تواند موجب برخی ناراحتی‌های کوتاه ‌مدت شود که از کارتان می‌کاهد. میزهای ایستاده می‌توانند یک مکمل عالی برای محل کار شما باشند و می‌توانند به‌ طور جدی تناسب‌اندام، تحرک و سلامت عمومی شما را بهبود ببخشند. اگرچه مثل هر چیز دیگری، این میزها ۱۰۰ درصد بی‌نقص نیستند، پس بسیار مهم است که علاوه بر مزایا، از معایب آن نیز مطلع باشید.

 اساس و منطق میزهای ایستاده

نشستن‌ برای مدت طولانی می‌تواند باعث واریس، انسدادهای ریوی و مشکلات قلبی و عروقی شود. اگر شما هر روز از صبح تا شب پشت کامپیوتر خود به حالت نشسته کار می‌کنید نباید انتظار داشته باشید که به اندازه کسی که به طور مرتب بیرون می‌رود و پیاده‌روی یا ورزش می‌کند عمر کنید.

برای مقابله با مضرات نشستن‌های طولانی مدت پشت میز کامپیوتر، چیزی به اسم میز ایستاده اختراع شده است. هدف اصلی این میزها این است که شما بتوانید در هنگام کار با کامپیوتر روی پای خود بایستید و مجبور نباشید تمام مدت بنشینید. ایستادن انرژی بیشتری از شما می‌گیرد (چون در هنگام ایستادن شما وزن خود را روی پاهای خود باید نگه دارید) و جریان خون را نیز تسریع می‌بخشد. اما آیا همه این ادعاها در مورد میزهای ایستاده درست است؟ اجازه دهید ببنیم ایستادن‌های طولانی مدت چه بلایی سر سلامتی شما می‌آورد.