آسایش و رفاه پرسنل همینطور کارآیی آنها یکی از مهمترین اهداف در محیط اداری است که مهمترین راه برای رسیدن به آن دکوراسیون و همینطور برنامه ریزی در محیط کاری میباشد.

امروز تیم تحریریه مبلمان اداری آدینا  قصد دارد تا در زمینه دکوراسیون اداری و چیدمان اداری مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذارد پس در ادامه با ما همراه باشید . 

چیدمان دفتر کار

در زمان حال سازمانها و ادارات برای رسیدن به نقطه ایده آل در کار خود ، حتما با دفاتر طراحی و دکوراسیون  اداری مشورت کرده و از آنها بابت هر چه بهتر چیدمان و رسیدن به هدف راهنمایی میگیرند. به حسب این موضوع، دفاتر طراحی و دکوراسیون علم خود را مدام به روز کرده و از تجربیات دیگران برای کارآیی بهتر دفاتر خود بهره برده و سعی در ارتقا سیستم خود دارند.

بیشتر بخوانید :توصیه های کاربردی برای دکوراسیون دفتر وکالت

در دانش دکوراسیون هر شغلی متناسب با خود از چیدمان و اصول طراحی خاصی پیروی میکند. که این نیز در راه رسیدن به اهداف سازمان و برآورده کردن نیازهای پرسنل و ارباب رجوع قدم برمیدارد. پس در زمان طراحی حتما باید به این نکته دقت داشت و مسیر را برای رسیدن هموار کرد.

چیدمان مبلمان اداری یکی از راههای برنامه ریزی برای همخوانی بابت استفاده بهتر از فضا و بالا بردن کارآیی پرسنل میباشد.

حتما بخوانید:حرفه ای دکوراسیون اداری خود را طراحی کنید

یکی از مهمترین قسمتها در چیدمان اداری ، کارآیی و برنامه ریزی محیط اداری است ، که این کارآیی از حرفه ای به حرفه دیگر و از شغلی به شغل دیگر کاملا متفاوت است ، در زمان چیدمان اداری باید با علم به این موضوع که پرسنل شما برای بالا بردن بهره وری به چه چیزهایی نیاز دارند دقت کنید.

مواردی که باعث افزایش بهره وردی میگردد مثلا اتاق کنفرانس ، اتاق کار خصوصی ، سالن انتظار ، سالن نهارخوری و سرویس بهداشتی و مواردی از این قبیل میباشد.

چیدمان مبلمان اداری

محیطهای اداری باید نشان دهنده ماهیت شغل باشند ، به عنوان مثال مکانهایی که عمومی است مثل بانکها باید طوری طراحی گردد که قابل تعامل با ارباب رجوع باشد و فضای کاملا خصوصی نباشد، زیرا این فضا ، رفت و آمد بسیار و همینطور ارباب رجوع برای رئیس شعبه در محیط کاملا عمومی صورت میگیرد ، اما بعضی مکانها باید کاملا خصوصی بوده و قابل دسترسی برای افراد نباشد و تقریبا خصوصی باشد ،

برای مطالعه بیشتر شما:قیمت پارتیشن اداری چگونه محاسبه می شود، خط کشی برای محاسبه قیمت پارتیشن

مثل مکانهایی که ذخیره اطلاعات و ماهیت افراد در آنجا نگهداری و ثبت و ضبط میگردد. بعضی از مکانها نیز محیطی کاملا خلاقانه میباشد که باید با طراحی های عجیب و پیچیده آن را به مخاطب نمایش داد که این محیط کاملا هنرمندانه میباشد و تیمی که در این محیط کار میکنند کاملا مانند طراحی محیط میباشند.

در محیط های اداری تان در زمان چیدمان اداری حتما از حضور پرسنل خود بهره ببرید ، در درجه اول به پرسنل نشان میدهید که دارای چه ارج و قربی هستید و همینطور احترامی که پرسنل میگذارید ، همینطور شاید بعضی از پرسنل ایده های خلاقانه در خصوص طراحی وچیدمان محیط داشته باشند که بتواند شما را در پیشبرد اهدافتان یاری رساند.

مقاله سودمند برای شما:تجهیز سالن همایش | همه نکات اساسی که باید در مورد طراحی یک سالن همایش بدانید

همینطور بدلیل احترامی که برای پرسنل خود قائل هستید باعث میشود پرسنل نیز برای رییس خود احترام ویژه قائل شده و سازمان را در جهت بالابردن راندمان و بهره وری بیشتر کمک کرده و از هزینه های اضافی جلوگیری میکند.

در محیط هایی که تعداد پرسنل زیاد است ، میتوان یک نماینده انتخاب کرد تا مسائل و درخواستهای دیگر افراد را به گوش رئیس و همینطور طراح دکوراسیون رسانده و به آنها کمک کند تا چیدمانی مناسب و ایده آل ارائه دهند.

در طراحی محیط اداری خود سعی کنید از نور طبیعی تا میتوانید بهره کامل ببرید . استفاده از نور طبیعی نه تنها باعث کاهش هزینه های انرژی سازمان شما میگردد بلکه باعث بالا رفتن راندمان کاری پرسنل شما شده و به پیشبرد اهداف سازمان نیز کمک شایانی میکند.

در زمان طراحی محیط اداری در صورتی که برای خصوصی سازی فضا نیاز به نصب پارتیشن دارید ، سعی کنید از پارتیشن هایی استفاده کنید که کاملا شیشه ای باشد ، که آن باعث انتقال نور و درجریان بودن نور طبیعی میباشد.

نور مصنوعی در صورتی که نور طبیعی پاسخگوی محیط کاری شما نباشد جایگزین مناسبی است اما باید با توجه به محیط و چیدمان آنرا کم و زیاد کرد تا راندمان پرسنل را تحت تاثیر قرار ندهد.

به خاطر داشته باشید که در محیط اداری تان بعضی از نقاط را به عنوان نقاط منعطف در نظر بگیرید که پرسنل شما بتوانند آنجا را به عنوان اتاق شارژ خود در نظر گرفته و بعد از استفاده از این مکان با انرژی مضاعف به سر کار خود حاضر شوند.

مثلا سالن نهار خوری یا اتاق رست در اداراتی که پرسنل به صورت شیفتی و طولانی مدت مشغول بکار میباشند . استفاده از سالن نهارخوری بعد از چند ساعت کار طولانی و طاقت فرسا ، بدور از حضور ارباب رجوع و میز کار و در جمع دوستان ، زمانی که با گپ و گفت همراه باشد میتواند انرژی مضاعفی را به پرسنل القا کند.

پس حتما نقاط انعطاف پذیر را در زمان طراحی در نظر داشته باشید تا بهره وری سازمانتان کاهش پیدا نکند.

مبلمان اداری ارگونومیک

یادمان باشد که در زمان چیدمان مبلمان اداری ، حتما از مبلمان ارگونومیک استفاده کنیم ، نه مبلمان معمولی یا حتی سفارشی. بودجه ای که شما برای تهیه مبلمان و صندلی اداری در نظر میگیرید ، باعث کاهش بودجه شما نمیشود ،

شاید در بعضی مواقع باعث افزایش نیز بشود. اما بخاطر داشته باشید هزینه ای که شما در این مورد خاص انجام میدهید هزینه ای درست و منطقی است .

زیرا استفاده از صندلی و مبلمان اداری ارگونومیک باعث میشود پرسنل شما بدون احساس خستگی و کسالت به کار خود ادامه دهند و همینطور مبلمان اداری ارگونومیک شما برای سالن انتظار ، باعث میشود ارباب رجوع بدون احساس خستگی و مشکلی منتظر پاسخ شما بماند و آرامش داشته باشد و این باعث بالا رفتن راندمان کاری پرسنل و بهره وری سازمان میگردد.

نکته ای که باید یادآوری کرد و در سازمان و مجموعه شما حائز اهمیت است چیدمان و نحوه نگهداری اسناد و مدارک شما میباشد. شما میتوانید با قراردادن یک فایل و کمد و کتابخانه نظم خاصی را به محیط کاری تان بدهید. هر چقدر این نظم بیشتر باشد ، میتواند تاثیری که بر روی دید ارباب رجوع میگذارد بیشتر باشد و تصویر نادرستی را از سازمان شما ارائه نکند.

شما میتوانید با قراردادن یک فایل سه کشو و همینطور به نسبت فضایی که دارید از کمد نیز استفاده کنید که حتی وسایل شخصی خود را درون آن قرارداده و در معرض دید نباشد. برای قراردادن زونکن و اسناد و مدارک نیز میتوانید از کتابخانه های کوتاه و یا کتابخانه بلند شیشه ای یا ام دی اف استفاده کنید. که دفتر طراحی دکوراسیون اداری یکتا این ایده را به شما میدهد که کدام برای شما مناسب است و با چه ابعادی و با چه رنگی بهتر است در اتاق کار شما قرار گیرد.

در آخر لازم به ذکر است که برنامه ریزی برای طراحی دکوراسیون اداری تان میتواند جزو بهترین برنامه های شما باشد تا آینده ای زیبا را برای شما و پرسنل تان به همراه داشته باشد.

شما میتوانید برای این طراحی و چیدمان با مشاوران ما در شرکت تجهیز دفتر یکتا تماس گرفته و از تجربیات ما بهره کامل ببرید.

 

تیم طراحی آدینا می‌تواند بینش و کمک ارزشمندی را ارائه دهد تا اطمینان حاصل کنید طراحی میز پذیرش شما دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید.

شرکت آدینا تنها "شرکت مبلمان اداری در غرب تهران"  که کار طراحی و دکوراسیون میز پذیرش را بصورت تخصصی و سفارشی برای شما مشتریان عزیز انجام می دهد.

لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید...

برای طراحی با کارشناسان مبلمان اداری آدینا تماس بگیرید.

 

                                                                    آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما

لطفا با کارشناسان ما در بخش فروش با شماره های زیر در ارتباط باشید...

   02144620089                  02144620087                02144620086               09384993620