دلایل جذابیت پارتیشن اداری 

در بحث  دکوراسیون اداری ، پارتیشن های اداری بسیار محبوب هستند زیرا باعث می شوند حریم شخصی برای کارمند به وجود بیاید. امروزه به منظور بالا بردن بهره وری کارکنان و نیز حفظ روحیه تیمی، نسل جدید پارتیشن ها علاوه بر تفکیک فضا و حفظ کار تیمی، عواملی مانند آلودگی صوتی را نیز جذب می نماید.

تلفیق پارتیشن دوجداره و کمد ایستاده

امروزه ایده آل ترین گزینه برای تفکیک فضاهای اداری استفاده از پارتیشن می باشد. پارتیشن ها فضای کمی را اشغال کرده و همچنین در زیباتر شدن محیط پیرامون نیز تاثیر بسزایی دارند

از طرف دیگر امروزه با رشد و پیشرفت مشاغل و شرکت ها و ورود پرسنل جدید معمولاً ادارات با مشکل کمبود فضا و امکانات لازم مواجه می گردند که همین امر باعث نابسامانی و همینطور پایین آمدن راندمان کاری کارمندان و مدیران می شود. از الزامات محیط های اداری نیاز به فضایی تفکیک شده و در عین حال دارای امکاناتی همچون کمدهای زمینی و فایل می باشد و با وجود فضای کم این امر میسر نبوده و یا به سختی و با کوچک کردن فضا به دست می آید. این امر متخصصان و طراحان گروه پارتیشن ساز را بر آن داشت تا با یک طراحی خلاقانه و تولید پارتیشن های ترکیبی این مشکل را برطرف نمایند.

دلایل زیادی درباره دلایل استقبال زیاد از این متریال در فضاهای کاری وجود دارد که در اینجا تنها به ذکر چند مورد از آنها بسنده می کنیم:

حتما بخوانید:پارتیشن شیشه ای ، دلایل جذابیت

انعطاف پذیری پارتیشن اداری :

انعطاف پذیری در پارتیشن ها می تواند شامل استفاده از متریال مختلف در پارتیشن بندی، قابلیت طراحی متفاوت، قابلیت داکتینگ، عایق صوتی، قابلیت مدولار بودن و یا شیوه های چیدمان مختلف باشد.


ایجاد فضای خصوصی با پارتیشن اداری :

در بسیاری از دفاتر کار، ترجیح بر محیط کاری باز است. فعالیت در محیط باز بسیار خوب است و باعث افزایش احساس صمیمیت و همکاری میان پرسنل می شود اما بزرگترین مشکل در چنین محیط هایی ایجاد آلودگی صوتی زیاد است. اغلب کارکنان قادر به انجام فعالیتها و وظایف خود در چنین محیط شلوغی نیستند و این امر باعث کاهش شدید بهره وری در شرکتها و سازمانها می شود. در چنین شرایطی بهترین راه حل، استفاده از پارتیشن است.


تنوع پارتیشن اداری :

هنگامی که قصد انتخاب پارتیشن را دارید قطعا سر درگم خواهید شد! انواع متفاوت پارتیشن ها با جنس های ترکیبی یا طرح های ساده وجود دارند. می توانید حتی پارتیشن هایی در ارتفاع های مختلف با کاربری های متفاوت که فضا و کاربری آن تعیین کننده نوع پارتیشن می باشد استفاده نمایید.   با سالها تجربه از تولیدکنندگان پارتیشن اداری در انواع مختلف می باشد و این امکان را برای مشتریان خود فراهم آورده است که کارشناسان خود را به محل اعزام نماید و پس از بررسی کامل، مناسب ترین نوع پارتیشن را به مشتریان پیشنهاد دهد.


مقرون به صرفه بودن پارتیشن اداری :

از نظر بصری اولین جایی که بیشترین تاثیر گذاری بر مشتریان را دارد، دیواره های آن مجموعه است زیرا در زاویه دید بوده و بیشترین تماس را با مشتریان دارد. از این رو بسیاری از مدیران ترجیح می دهند هر چند وقت دکوراسیون دفتر را تغییر دهند. تغییر دکوراسیون با بودجه سنگینی همراه است اما با ظهور پارتیشن های اداری و گستردگی طرح و رنگ آنها و نیز قابلیت جابجایی و نصب آسان پارتیشن این مشکل تا حدود زیادی بر طرف شده است. اگر بخواهیم مقایسه کنیم در می یابیم که هزینه تخریب و ساخت یک دیوار جدید و رنگ زدن آن بسیار بیشتر از هزینه نصب و جابجایی پارتیشن های جدید می شود. علاوه براین به منظور ایجاد یا تخریب دیوار جدید مدتی باید دفتر بسته شود که از نظر مالی شرایط مطلوبی نیست. از این رو بازهم در می یابیم از نظر زمانی نیز پارتیشن های اداری به صرفه تر هستند.

 

استحکام پارتیشن اداری :

پارتیشن ها ایستایی و استحکام بالایی دارند. تا آنجا که امروزه از پارتیشن به عنوان دیوار جداکننده نیز استفاده می شود. حتی اگر در پارتیشن از متریال شیشه نیز استفاده شود از استقامت و استحکام آن کاسته نمی شود.پارتیشن های اداری ممکن است انعطاف پذیر باشند اما ایستایی و استحکام بالایی دارند تا آنجاکه امروزه از پارتیشن به عنوان دیوار جداکننده نیز استفاده می شود حتی اگر در پارتیشن از متریال شیشه نیز استفاده شود از استقامت و استحکام آن چیزی کم نمی شود.

از مزایای دیگر پارتیشن های می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سطح کاملاٌ فلت استراکچر و سطوح پرکننده

تعویض و تغییر پرکننده های سطح بدون نیاز به دمونتاژ کلی

قابلیت تعبیه باند مخصوص عبور کانال های برق و شبکه

قابلیت استفاده از انواع کرکره های ولوم دار به جهت تنظیم نور و رویت محیط کار

قابلیت نصب انواع دربهای ریلی ( شیشه و ام دی اف ) ثابت ( شیشه و ام دی اف )

قابلیت رگلاژ طولی پارتیشن بعد از ساخت و در محل پروژه بین ۰ تا CM 4

قابلیت رگلاژ ارتفاعی پایین بعد ازساخت و در محل پروژه بین ۰ تا CM 5/2

استفاده از کلیه پر کننده های سطح ( شیشه، ام دی اف، پلکسی، ورق آلمینیوم و…..با ضخامت ۶ و ۱۶ میل

پارتیشنهادر شرایط مطلوب به صورت خود ایستا می باشند و در ابعاد ارتفاعی مختلف، کوتاه، استاندارد تا روی درب و زیر سقف قابل اجرا می باشند.


مقایسه درب های بازشو و ریلی پارتیشن شیشه ای

درب های ریلی مزایای فراوانی دارند.در این درب ها که با سیستم رولینگ اجرا می شود ،دستگیره و قفل به صورت جداگانه بر روی درب نصب می گردند.برای نصب قفل بر روی این سیستم حتماً باید درب به سمت دیوار باز و بسته شود.پارتیشنها در یونیتهای استاندارد، چیدمان می گردد که در موارد خاص و در صورت درخواست مشتریان ، در شرایطی که امکان حمل به محل اجرا مهیا باشد، می تواند حجم ام دی اف و شیشه به صورت تک قسمتی به بالاترین ابعاد ممکن عرضه گردد.در پارتیشن های کلیه نوارهای آب بندی و فیکسچرهای مقاطع از سطح کار به پشت سطوح تغییر یافته است.لازم به ذکر است در صورتیکه دو طرف درب ،شیشه به کار رفته باشد امکان نصب قفل وجود ندارد و تنها راه نصب قفل بر روی زمین می باشد که برای این نوع پارتیشن ایده ال به نظر نمی رسد.در این سیستم نهایت سایز درب ۱۰۰ سانتیمتر بوده اما در سیستم لولایی سایز درب تا ۱۲۰ سانتیمتر هم قابلیت اجرا دارد.
در این نوع درب ها که سیستم آن متداول تر و قدیمی تر می باشد با دو لولای کمری اجرا می شود که دستگیره و قفل برروی هم سوار می شوند.یکی از معایب این درب ها اشغال کردن فضایی است که درب بر روی آن باز می شود.
این درب ها با دو نوع لولا اجرا می شود,لولای ۱۸۰ درجه و۹۰ درجه.

بیشتر بخوانید:مزایای جابجایی پارتیشن اداری


لولای ۱۸۰درجه محصول کشور ایتالیا می باشد که برای بعضی محیط ها شرایط مطلوبی را مهیا می کند.

از مزایای این نوع محصول می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

 – عایق بودن در برابر صدا 

-نور کافی در محیط اطراف 

– دید نسبتاً محدود که در طول روز باعث خستگی کارمندان و مدیران نمی شود. 

-تنوع در رنگ و طرح شیشه ها که قدرت انتخاب بیشتری را به کارفرمایان ارائه می دهد.

ایده های مدرن طراحی یک دفتر روز به روز پیچیده تر می شوند. یقینا در دهه گذشته پارتیشن های اداری در بسیاری از حالات اثبات کرده اند که روشی آسان، مقرون به صرفه و موثر برای دستیابی به طرح دلخواه یا تغییر دکوراسیون ادارات هستند. دلایل زیادی درباره دلایل استقبال زیاد از این ابزار در ادارات وجود دارد. در اینجا تنها به ذکر چند مورد از آنها بسنده می کنیم:


انعطاف پذیری پارتیشن ها

انعطاف پذیری به شکل های مختلفی قابل رویت خواهد بود. انعطاف پذیری می توان شامل استفاده از متریال مختلف در پارتیشن بندی، استفاده از رنگ و طرح های متفاوت در طراحی، قابلیت داکتینگ، جذب صوتی، قابلیت مدولار بودن و یا طرز چیدمان مختلف در محیط اداره باشد.

 تنوع پارتیشن های اداری

هنگامی که قصد انتخاب پارتیشن اداری را دارید قطعا سر درگم خواهید شد! انواع متفاوت پارتیشن ها با جنس های ترکیبی یا طرح های ساده وجود دارند. می توانید حتی پارتیشن هایی در ارتفاع های مختلف با کاربری های متفاوت که فضا و کاربری آن تایین کننده نوع پارتیشن می باشد استفاده نمایید.


مقایسه پارتیشن تک جداره و دوجداره ام دی اف

پارتیشن های تک جداره و دوجداره هر دو کار تفکیک و جداسازی فضاهای اداری را به خوبی انجام می دهند ولی از نظر ظاهری و همچنین کارآیی متفاوت می باشند.در ذیل به شرح این دو محصول می پردازیم

۱- پارتیشن دوجداره :

به قطر ۱۶ میلیمتر تشکیل شده است که MDF پارتیشن دوجداره از دو لایه شیشه ۴ میل فلوت و دو لایه مابین این دو لایه شیشه از پرده کرکره طرح سوئدی استفاده گردیده که دارای دو حالت سایه و روشن می باشد.قابل ذکر است از بارزترین کاربردهای آن می توان به تغییر میزان نور و کنترل دید اشاره نمود

این نوع پرده ها در جهت عمودی قابل حرکت نیستند که این امر باعث ماندگاری و افزایش طول عمر آنها می گرد.د یکی دیگر از کاربردهای پارتیشن دوجداره عایق بودن آن در برابر صدا می باشد که می تواند محیطی آرام و به دور از هیاهو را برای شما مهیا ساز.د در محیط هایی که نیاز به اجرای این محصول تا سقف باشد این قابلیت وجود دارد تا نسبت به اشکال مختلف سقف شامل گچ بری های کناری و … تغییر حالت داده و متخصصان در امر اجرا ،آن را به بهترین شکل ممکن نصب و اجرا نمایند.

۲- پارتیشن تک جداره :

در این محصول از یک ام دی اف به قطر ۱۶ میلیمتر و شیشه ای به قطر ۴ میلیمتر استفاده شده است.

در این نوع پارتیشن از پرده های ولوم دار استفاده نمی شود بنابراین قابلیت کنترل دید در آنها وجود نداشته و می توان به صورت ثابت و با استفاده از سند بلاست شیشه ها دید را محدود نمود.همچنین می توان لوگو ،آرم و علائم مخصوص شرکت ها یا ارگان های مختلف را بر روی آنها حک نمود.
قابل ذکر است در صورت نیاز کارفرما به استفاده از درب،حداقل ارتفاع قابل اجرای پارتیشن در هر دو محصول فوق ۲۱۳ سانتیمتر می باشد.


بیشتر بخوانید:پارتیشن چیست؟

انواع طرح های پارتیشن شیشه ای

یکی از خصوصیات پارتیشن های اداری محدود کردن دید در دو طرف آن است که بنا به جنس و طراحی پارتیشن ایده های مختلفی برای انواع آن وجود دارد مثلاً در پارتیشن شیشه ای با ساختار خاص خود که از پروفیل۴۰ میلیمتر به همراه شیشه ۱۰ میلیمتر تشکیل می شود راهکارهای متفاوتی وجود دارد.        

در این پارتیشن ها از چند تکنیک جهت کنترل دید بدون کاهش نور استفاده می گردد که در ذیل به چند نمونه از آن اشاره می کنیم.                                                        

– استیکر: 

یکی از آیتم هایی است که به دلیل طرح های گوناگون ،قیمت مناسب و سرعت در انجام کار طرفداران زیادی دارد.مزیت دیگر این محصول قابلیت تعویض آن می باشد.

– سند بلاست:

 در پارتیشن های شیشه ای معمولاً یک طرف آن را سند بلاست می کنند و با این روش می توان شیشه را کاملاً مات کرد و یا با استفاده ازدستگاه CNC از طرح های مختلفی اعم از طراحی لوگوی شرکت ها و طرح های مورد نظر کارفرمایان بهره برد و آن را اجرا نمود

– چاپ: 

در این نوع محصول در مرحله اول شیشه را سند بلاست کرده و بعد پرینت گرفته می شود.طیف رنگ ها در این محصول متنوع می باشد و ابعاد چاپ آن ۳×۲ متر می باشد.

– ساتینا: 

شیشه های ساتینا نسل جدیدی از شیشه های مات می باشد که بهترین آیتم جهت تفکیک فضاهای محصور بوده و به علت مات بودن آن دید را نیز کنترل می کند که یکی از مزیت های آن نظافت آسان است به این دلیل که این شیشه از درون مات است و به هیچ عنوان اثر دست و یا چربی بر روی آن نمی ماند.

– شیشه های رنگی:
برای ایجاد یک فضای دلنشین و شاد می توان از شیشه در انواع طیف های رنگی موجود در بازار استفاده نمود.البته جذابیت رنگ هایی مانند دودی،برنز و رفلکس را نیز نباید از قلم انداخت. استفاده از شیشه های رنگی در قالب پارتیشن شیشه ای تنها با تفکر محدود کردن دید و جداسازی محیط استفاده نمی شود بلکه برای تکمیل رنگ و دوچندان شدن زیبایی فضا ایده مناسب تری می باشد. لازم بذکر است که از ترکیب شیشه های رنگی و استیکر می توان به طرح های بی نظیری دست یافت.


پارتیشن های ترکیبی:

این نوع از پارتیشن ها از تلفیق کمد ایستاده و پارتیشن های دوجداره شیشه ای بوجود می آید که علاوه بر جداسازی فضا ،با جادار بودن کمدها مشکل کمبود فضای شما را نیز برطرف خواهند کرد. همانطور که در عکس ها مشاهده می کنید این ترکیب از نظر ابعاد و اندازه با پارتیشن ها برابر بوده و در هر دو از یک متریال و رنگ بندی استفاده می کنند تا با تلفیق این دو محصول بتوانند محیطی زیبا را بوجود آورند.

از لحاظ ظاهری سعی شده تا کمترین تفاوت را بین این دو محصول حس کنید.شایان ذکر است هر دو نیمه ام دی اف بوده و با قرار گرفتن در کنار هم ترکیبی زیبا را خلق می نمایند. پایه های استیل بکار رفته در زیر کمدها زیبایی خاصی به آن می بخشد و برای نظافت نیز گزینه مناسبی می باشد. درب های شیشه ای دارای یراق آلات درجه یک بوده و این اطمینان را به شما می دهند که در محیطی امن و همراه با آرامش به کار خود ادامه دهید.

دسترسی کمد ها می تواند از هر دو طرف باشد و این امر بسته به نیاز شما قابل تغییر خواهد بود.


 مقرون به صرفه بودن پارتیشن اداری

از نظر بصری اولین جایی که بیشترین تاثیر گذاری بر مشتریان را دارد، دیواره های آن مجموعه است زیرا در زاویه دید بوده و بیشترین تماس را با مشتریان دارد. از این رو بسیاری از مدیران ترجیح می دهند هر چند وقت دکوراسیون دفتر را تغییر دهند. تغییر دکوراسیون با بودجه سنگینی همراه است اما با ظهور پارتیشن های اداری و گستردگی طرح و رنگ آنها و نیز قابلیت جابجایی و نصب آسان پارتیشن این مشکل تا حدود زیادی بر طرف شده است. اگر بخواهیم مقایسه کنیم در می یابیم که هزینه تخریب و ساخت یک دیوار جدید و رنگ زدن آن بسیار بیشتر از هزینه نصب و جابجایی پارتیشن های جدید می شود. علاوه براین به منظور ایجاد یا تخریب دیوار جدید مدتی باید دفتر بسته شود که از نظر مالی شرایط مطلوبی نیست. از این رو بازهم در می یابیم از نظر زمانی نیز پارتیشن های اداری به صرفه تر هستند.


 ایجاد حریم خصوصی بوسیله پارتیشن ها

در بسیاری از دفاتر ترجیح بر قرار دادن میزهایی به دنبال هم و کار در محیطی باز است. فعالیت در محیط باز بسیار خوب است و باعث افزایش حس صمیمیت و همکاری میان افراد می شود اما مشکل عمده این چنین محیط هایی ایجاد سر و صدای زیاد است. اغلب کارکنان قادر به انجام مسئولیت های خود در چنین محیط پر سر و صدایی نیستند و سر و صدا باعث کاهش شدید بهره وری آنها می شود، از این رو کارمندان از پارتیشن اداری استقبال می کنند زیرا فضای شخصی برایشان ایجاد می کند که موجب می شود آنها بتوانند به راحتی کار خود را انجام دهند.


مقایسه پارتیشن ام دی اف با پارتیشن آلومینیوم هشت پر

پارتیشن های دوجداره ام دی اف این قابلیت را دارد که تا سقف و یا به صورت نیمه اجرا شوند در صورتیکه در پارتیشن های آلومینیوم هشت پر اجرا شدن به صورت نیمه ، به دلیل قطر کم و عدم استحکام لازم در برابر ضربه از مقاومت لازم برخوردار نبوده و خارج از استاندارد می باشد.

پارتیشن دوجداره ام دی اف متشکل از دو لایه شیشه و دو لایه ام دی اف به قطر۱۶میلیمتر و پرده کرکره به همراه ولوم می باشد که یکی از مزایای این محصول عایق بودن ۶۰ الی۷۰ درصدی در برابر صدا بوده که این امر باعث استقبال زیاد مدیران جهت استفاده در اتاق جلسات،امور مالی و کارشناسی گردیده است.

 این ها فقط چند مورد از دلایل استقبال شدید از پارتیشن های اداری در طراحی مدرن دفاتر بوده است و به طور روزانه دلایل زیادی به اینها اضافه می شود.


 

<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما >>لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086در تماس باشید .