اگر شما یک دفتر کار جدید تهیه کرده اید و قصد دارید تا با دکوراسیون اداری جدید و خاص آنجا را چیدمان کنید بهتر است قبل از اینکار به توصیه های کاربردی که در این مقاله بدان پرداخته ایم عمل کنیدبرای اکثر افراد، دفتر کار مکانی است که بیشترین اوقات خود، از نخستین ساعات آغاز روز تا نیمه‌های عصر را در آن سپری، و هزینه‌های زندگیشان را از این مکان فراهم می‌کنند،

طراحی داخلی اداری و دفتر کار

 طراحی داخلی دفاتر اداری دارای دو ویژگی مهم است. اول اینکه پلان و سیرکولاسیون بر اساس الگوهای موجود شکل بگیرد و دوم اینکه هیچ گونه محدودیتی برای زیباسازی بصری فضای داخل یا خارج ساختمان وجود ندارد. امروز طراحی داخلی دفتر گوگل، طراحی داخلی شرکت توئیتر و یا اینستاگرام بسیار نامتعارف تر از یک شرکت با خصوصیات تکنولوژی یا شبکه اجتماعی است. شاید جالب ترین بخش طراحی و اجرای یک شرکت اداری استفاده متنوع متریال باشد. مثلا طراحی داخلی اداری با چوب، طراحی داخلی اداری با پارتیشن، طراحی داخلی اداری با شیشه، طراحی داخلی با پلاستیک و یا طراحی داخلی اداری مدرن با تلفیق انواع متریال های رنگی برای این عرصه پرکاربرد مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین ایجاد فضایی مناسب در این مکان از بسیاری جهات حائز اهمیت است. نکات ذکر شده در این مقاله می تواند کمک شایانی برای هرچه بهتر شدن این فضا به شما بکند. در درجه اول شما می خواهید دفتر کارتان هم برای مشتری و هم برای کارمند شما دلسپند و آرام باشد و در درجه دوم شخص وارد شونده به دفتر حس حرفه ای بودن فضا را بلافاصله درک کند.

استفاده از رنگ :

 اگر قصد نقاشی کردن دفتر کار خود را دارید، سعی کنید از رنگ هایی که زمینه فعالیت کاری شما را منعکس می کنند استفاده کنید. برای مثال، اگر فعالیت تجاری شما در زمینه های سنتی و عرفی مثل بانکداری است، احتمالا مایلید از رنگ های خنثی و ملایم مثل رنگ زرد کم رنگ یا کرم متمایل به سفید و یا آبی روشن استفاده کنید. از سوی دیگر اگر کار شما نیاز به خلاقیت داشته باشد مثل یک موسسه تبلیغاتی، می توانید از رنگ هایی مثل رنگ نارنجی و یا درجات تیره تر رنگ های سبز و یا آبی استفاده کنید. سعی کنید از رنگ های با کیفیت استفاده کنید که تا آخر سال نما و جلوه خود را حفظ کند.

هنگام ارائه یک دفتر جدید، قابلیت و راحتی را در نظر بگیرید. اگر در حال تنظیم دفتر جدید خود هستید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

بیشتر بخوانید :چگونه مبلمان اداری عالی برای دفتر کار انتخاب کنیم ؟

میز و ایستگاه های کاری

صرف نظر از نوع کسب و کار شما، داشتن فضای کار راحت برای هر کارمند ضروری است. اولین مبلمان که باید در چک لیست خود داشته باشید، میز اداری و ایستگاههای کاری است. به غیر از ایستگاه های کاری رسمی، ممکن است لازم باشد که بعضی از میزهای اضافی را برای اتاق استراحت دفترتان نیز اضافه کنید.

تمام روز کار کردن نداشتن هیچ گونه تفریح هیچ کس ر راضی و خشنود نمی کند.ما نیاز به برقراری تعادل میان فعالیت و داشتن احساس شادی داریم که در حال حاضر بسیاری از شرکت ها و کمپانی ها در دکوراسیون اداری مدرن بر روی ایجاد چنین شرایطی تمرکزکرده اند.هر دفتر کاری نیازمند محلی است که کارمندان در آن به استراحت بپردازند:محیطی دلباز و شاد.این زمین های بازی بزرگسالان دقیقا همان محل هایی هستند که کمپانی ها برای موفقیت حقیقتا به آن ها نیاز دارند.بهترین ایده ها را از بهترین ها بیاموزید اما هرگز خلاق بودن و بهره بردن از ایده های ذهنتان را فراموش نکنید.


صندلی راحتی

انتخاب صندلی اداری که راحت و ارگونومی باشد برای اطمینان از بهره وری و سهولت در کار ضروری است. اکثر ادارات به اهمیت دادن صندلی های راحت به کارکنان خود توجه ندارند. وضعیت غیرمتعارف و وضعیت نامناسب علل اصلی درد پشت و گردن در بین کارکنان سراسر جهان است، بنابراین مهم است که در انتخاب مبلمان اداری ارگونومیک توجه لازم را داشته باشیم.

کابینت و مبلمان اداری

اگرچه دنیای دیجیتال و بدون کاغذ در دسترس است، دفاتر هنوز باید گزینه های ذخیره سازی مناسب برای ذخیره کردن پرونده هایشان داشته باشند. شما به کابینت های اداری و مبلمان ذخیره سازی نیاز دارید تا لوازم اداری، اسناد مهم و لوازم التحریر ها را ذخیره کنید. مبلمان ذخیره سازی برای اکثر اتاق های کار نیاز است.


قسمت پذیرش

منطقه پذیرش برای شرکت شما موثر و مهم خواهد بود. هنگامی که مشتریان و مهمانان به دفتر شما می آیند، اولین محل که با آنها روبرو می شوند، میز کانتر اداری و یا پذیرش است. بنابراین، شما باید توجه ویژه ای به انتخاب مبلمان و دکور برای منطقه پذیرش خود داشته باشید.

طراحی داخلی دکوراسیون دفتر کار دارای قواعد و اصول مختص به خود است. دکوراسیون های داخلی دفاتر اداری نقش مهمی را در پیشرفت شرکت ها ایفا می کنند و نیز می بایست به گونه ای چیدمان شود تا نوع فعالیت را به نیز به معرض نمایش بگذارد.

 

<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما >>لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086در تماس باشید .