چند نکته درباره چیدمان فضای اداری


 چیدمان مبلمان اداری آسان تر از آن است که ممکن است به نظر برسد. به سادگی این نکات را قبل از شروع در ذهن خود نگاه دارید:

یکی از مهمترین نکات در یک فضای اداری بحث چگونگی چیدمان مبلمان اداری ، پارتیشن اداری و دکوراسیون آن است. بطور مثال میز منشی و میز کارمندی باید طوری در فضای اداری قرار گیرد که ارباب رجوع به اسناد و پشت آن دسترسی نداشته باشد .مسئله مهم دیگر در دکوراسیون یک فضای اداری نحوه قرار گرفتن میز منشی است، منشی باید به اتاق مدیریت و درب ورودی مسلط باشد.

با یکبار خرید از مبلمان اداری آدینا ،همراه همیشگی ما خواهید بود .
 مرحله ۱: ورودی را تمیز و خلوت نگه دارید
 مرحله ۲: تعادل بصری ایجاد کنید
 مرحله ۳: از تمام فضای دیوار خود استفاده نکنید
 مرحله ۴: از جریان ترافیک در فضا آگاهی داشته باشید
 این نکات به اندازه کافی آسان هستند، اما به معای واقعی این موارد چیستند؟ شناخت این موارد نه تنها چیدمان مبلمان اداری شما را نظم می بخشد بلکه فضا را بهینه می کند.


 تمیزی و خلوتی ورودی


 اشیای سنگین بصری مانند میز اداری و قفسه های کتاب خود را از اطراف درب بیرون کنید تا فضای بیشتری داشته باشید. هنگامی که شما برای اولین بار به داخل اتاق می روید، این موارد را از چشمانتان دور می کند و به شما یک دید کلی از تمام فضا می دهد. سعی کنید تا آنجا که ممکن است چندین چیز را در نزدیکی ورودی نگه دارید، به طوری که فضای بصری را کوچک یا جریان ترافیک را قطع نکند.از دیگر موارد مهم در بحث دکوراسیون و چیدمان یک فضای اداری نحوه قرار گیری سالن انتظار میباشد زیرا باید در محلی از فضای اداری قرار گیرد که ارباب رجوع به مکانهای خصوصی دسترسی نداشته باشد هنگامیکه میخواهیم برای محیط اداری خود مبلمان اداری مناسب و ارزان تهیه کنیم باید جنس و مدل مبلمان اداری مان به گونه ای باشد که با دکوراسیون و فرم پارتیشن اداری آن محیط تطبیق داشته باشد و به ارباب رجوع حس یک محیط اداری را القا نماید.



 ایجاد تعادل بصری


 توزیع وزن بصری در سراسر اتاق برای ایجاد تعادل در فضا مهم است. به عبارت دیگر، تمام موارد مورد نظر خود را در یک گوشه اتاق قرار ندهید و از انتهای دیگر اتاق با دیوار بزرگ و خالی استفاده کنید. تعادل بصری می تواند نه تنها از طریق مبلمان اداری ، بلکه با چیدمان دقیق تمام اشیاء ایجاد شود. اگر در یک انتهای اتاق میز و صندلی اداری خود را قرار دادید، پس برای رسیدن به این تعادل، سعی کنید یک اثر هنر بزرگ را روی دیوار مقابل بگذارید.در بحث چیدمان و مبلمان اداری مهمترین مسئله بحث میز مدیریت میباشد و زیبایی و راحتی آن در دکوراسیون اداری نقش مهمی دارد. باید توجه داشت که پیشرفت تکنولوژی در طراحی میز مدیریت نیز تاثیر گذار است.صندلی میز مدیریت معمولا دارای پشتی بلند است و ارتفاع آن قابل تنظیم میباشد بنابراین در طراحی یک میز مدیریت شیک باید توجه داشت که ابعاد آن طوری باشد که در اثر کار زیاد روزانه مدیر دچار درد استخوان و خستگی نشود. یکی از عوامل مهم در طراحی و چیدمان یک فضای اداری نوع رنگ غالب در آن فضاست و نوع کار موجود در آن فضا در نوع رنگ آن محل تاثیر زیادی دارد.به عنوان مثال دیدن رنگ قرمز فشار خون را بالا میبرد و اشتهای فرد را بالا میبرد به همین دلیل در اغلب رستورانها رنگ قرمز رنگ غالب محیط را تشکیل میدهد و یا دیدن رنگ قرمز کمرنگ واکنشهای منفی را در فرد افزایش میدهد و به همین علت تابلو های اخطار به رنگ قرمز کمرنگ میباشد.


 از تمام فضای دیوار خود استفاده نکنید

اگر با فضای کوچکی کار می کنید، این مرحله ممکن است پیچیده باشد، اما در صورت امکان، سعی کنید تمام مبلمان خود را در برابر دیوارها قرار ندهید. برای استفاده بهتر از فضا و دادن سیالیت بیشتر به اتاق ها، میز اداری خود را در وسط اتاق قرار دهید. اگر یک میز دارید که باید به یک دیوار تکیه داده شود، صندلی مهمان خود را به جای آن قرار دهید. مقدار مناسب فضای باز دیوار باعث می شود اتاق بزرگتر به نظر برسد.


 از جریان ترافیک آگاهی داشته باشید

بطور کلی برای طراحی یک محیط اداری باید به این نکات توجه داشت:
 – موارد مورد نیاز و نوع مبلمان اداری و چگونگی چیدمان آن
 – نوع کاربری مورد نیاز در مبلمان اداری ،پارتیشن اداری ،پارتیشن مدرن، پارتیشن دوجداره و پارتیشن شیشه ای نوع فعالیت کارمندان و پست آنها
 – نوع خدماتی که در آن فضا انجام میگیرد.
 – تقسم بندی شبکه ها و پریزها و کلیدها
 – تقسیم بندی بر اساس دریچه کولرها و شوفاژ
 – نور پردازی محیط
 مبلمان را در یک آرایش قرار ندهید که در آن مردم برای مقابله با آن تلاش کنند. نه تنها آن را عملی تحریک کننده می کند، بلکه می تواند باعث ایجاد استرس بیشتر در شما در یک اتاق پر سر و صدا شود. به جز موارد ذکر شده، در صورت وضعیت اضطراری به مانند آتش سوزی می تواند در رفت و آمد سریع افراد ایجاد اختلال کند. برای ایجاد یک طرح مناسب چیدمان مبلمان اداری، فضای باز بین مبلمان اداری بهتر است حداقل ۲ متر باشد. به جای قرار گیری قطعات مبلمان در کل فضا و کاهش فضای راهرو، سعی کنید فضای رفت و آمد را به نسبت درست طراحی کنید. قرار دادن قفسه های کتاب ها و کابینت های فایلینگ نزدیک به میز اداری شما، باعث کاهش رفت و آمد و چیدمان موثر فضا می شود.

<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما >>

لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086در تماس باشید .