تشویق به تعامل با دکوراسیون اداری 

یکی از مهمترین عوامل در بالا بردن بهره وری یک سازمان ایجاد تسهیل در ارتباط بین کارکنان و افزایش تعامل آنها با یکدیگر میباشد این امر فقط با دستورالعملها و آئین نامه های تشویقی ایجاد نمیشود امروزه روانشناسان حوزه طراحی دکوراسیون و مبلمان اداری به این امر پی برده اند که چیدمان مناسب مبلمان اداری میتواند در ایجاد تعامل بهتر بین کارکنان موثر باشد در ادامه با آدینا همراه باشید :

تعامل میان کارمندان، گزینه مهم و حیاتی موفقیت برای عملکرد یک سازمان به حساب می آید . تبادل دانش و اطلاعات نه تنها به رشد یادگیری و کارگروهی سازمانی کمک میکند ، بلکه همبستگی اجتماعی و پویایی متقابل را توسعه میدهد. چیدمان فیزیکی محیط کار نقش بسیار مهمی را در این مورد بر عهده دارد. نقشه های طبقات ،جایگاه افراد را مشخص میکند و میتواند به این ترتیب تعامل را محدود کند یا گسترش بدهد.


میل به توسعه اغلب به صورت چیدمان دفتر کار با شکستن مرزهای فیزیکی و نمادین، به چشم می آید. دیگر راه حل های طراحی شامل افزایش امکان مجاورت بین گروه های کاری ، استفاده از پارتیشن های شفاف و ساختن نقاط مشترک مناسب برای ملاقات مانند سالن کار و بار قهوه ، میباشد.

این اعمال نظرهای مطرح شده از تیم طراحی ، به طور کلی به پیشرفت تعامل کمک میکند.

درعین حال دانستن این نکته واجد اهمیت است که تعامل به وضوح تنها توسط چیدمان فضایی تحت تاثیر قرار نمی گیرد. کنش اجتماعی ، رفتار و فرهنگ به همان اندازه اهمیت دارند. علاوه بر این درک این که آن روی سکه توسعه تعامل ، افزایش آلودگی صوتی و هرج و مرج در محیط کار است، باید مورد توجه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید :افزایش انعطاف با دکوراسیون اداری 

مشخص کردن میزان تاثیر منفی موارد ذکر شده بر کارآمدی کارمندان دشوار است، اما کمبود حریم اجتماعی و بصری می تواند تاثیراتی منفی بر انجام کارهایی که نیاز به تمرکز دارند داشته باشد. سازمان های مختلف نیازمند حد تعادل های متفاوتی میان ارتباط و تمرکز هستند.

ملاحظات مرتبط:

خواسته اساسی از تشویق به تعامل چیست ( به عنوان مثال: یادگیری در محل کار ، توسعه کارگروهی ، تصمیم گیری بهتر)؟

چه نوع تعاملی باید توسعه یابد(تعامل رسمی یا غیررسمی،تعامل مداوم یا برخوردهای تصادفی)؟

در بین چه کسانی تعامل باید قوی تر شود(میان دپارتمان ها ، بین کارمندان یا میان کارمندان و اشخاص ثالث مانند مشتری)؟

حد تعادل مناسب مورد نیاز میان ارتباط تمرکز چیست؟

 شرکت تجهیز دفتر یکتا ، ارائه دهنده انواع میز اداری ، پارتیشن اداری ،مبلمان و تجهیزات اداری ، با استفاده از ماشین آلات پیشرفته و مدرن توانسته تا در این صنعت یک برند معتبر و یکی از بهترین فروشندگان مبلمان اداری در تهران و ایران باشد . انواع مبلمان اداری مدرن را با طراحی های لوکس و خاص از ما بخواهید .02144620086