پیش از شروع این نوشتار یک فضای اداری ، سالن انتظار یا اتاق گردهمایی و جلسات را در ذهن خود تصور کنید. مبل راحتی اداری در تصویر ذهنی شما وجود داشت؟ ساخته‌های ذهنی شما چقدر با چیزی شبیه به تصویر زیر منطبق بود؟ برای بسیاری از انسان‌ها فضای اداری تصویری خشک و غیرقابل انعطاف و خسته‌کننده است که کارمندان و مراجعان از بودن در چنین محیطی احساس کسالت ، خستگی ، کلافگی و گاه عصبانیت می‌کنند ؛ اما فضای اداری را می‌توان متفاوت از تمام تصویرهای کلیشه‌ای خلق کرد و در این بین مبل راحتی اداری نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

انتخاب مبلمان اداری ، معیارها و اصولی که در زمان انتخاب لوازم اداری باید رعایت شود

انتخاب مبلمان اداری بر اساس چه معیارهایی است؟

یک بخش محوری در هر محیط کاری ، مبل اداری است. به عبارتی محصولات اداری مهمترین بخش طراحی یک فضای کاری می باشد که نقشی بسیار موثر در پیشرفت روند کار و ایجاد نشاط برای کارکنان آن شرکت یا سازمان خواهد داشت. مبلمان داری مناسب بر اساس نوع کار ، ابعاد و نقشه اتاق ها ، رنگ و مسائل ارگونومیک استوار است. در هر صورت مبانی ای در هر اداره و شرکت برای انتخاب مبلمان اداری وجود دارد که وجه مشترک آن ها است ، مثلا: بودجه ، جنس و راحتی کارکنان. 

بیشتر بخوانید: انواع مبلمان اداری و انواع سبکهای دکوراسیون اداری


انتخاب مبلمان اداری ، معیارها و اصولی که در زمان انتخاب لوازم اداری باید رعایت شود

می توان گفت تنها انتخاب دکوراسیون اداری مهم نیست بلکه ایجاد یک حس خوب در محیط کار تنها هدف انتخاب آن است. پا گذاشتن در محیط کار برای انجام فعالیت های روزانه و برخورداری از بخشی از زمان روزانه برای این فعالیت ها برای تمامی اعضای آن شرکت یا سازمان جهت ایجاد یک روز پر کار و پرانرژی همراه با نشاط ، امری اچتناب ناپذیر است. انجام تعدادی از معیار ها می تواند یک چشم انداز برای پیشرفت شرکت باشد و همچنین ایجاد یک سرمایه گذاری بلند مدت است. پرداختن به این موضوع در دنیای مدرن امروز که به سرعت در حال پیشرفت است یک امر حرفه ای در کسب کار به احتساب می آید.

انتخاب مبلمان اداری ، معیارها و اصولی که در زمان انتخاب لوازم اداری باید رعایت شود

عوامل زیر در انتخاب مبلمان اداری مورد نظر می تواند موثر است:


۱- باید بتواند حداکثر فضا در محیط کار را صرفه جویی کند.
۲- ظاهر باید خوب باشد تا با اولین نگاه بتواند جذب کننده باشد.
۳- تمیز کردن آن ها راحت باشد.
۴- وزن مبل اداری باید به اندازه کافی سبک باشد تا امکان جابجایی آن راحت شود.
۵- مبل اداری باید در استفاده ایمن باشد.
۶- نوع طراحی باید متناسب بر نیاز های مدیران و کارکنان باشد.
۷- همچنین از دوام و کیفیت بالایی برخوردار باشد.

انتخاب مبلمان اداری ، معیارها و اصولی که در زمان انتخاب لوازم اداری باید رعایت شود

انتخاب میز اداری مناسب

انتخاب طرح مناسب میز اداری با توجه به نوع کاربری ، فضای موجود ، نیازمندی های دفتر کار ، سلایق و اهداف مدیران همواره یکی از دغدغه های مدیران شرکتها و سازمانها بوده است. این مقاله یک راهنمای کلی برای کمک به مدیران جهت انتخاب بهترین طرح میز اداری با توجه به محدودیت های محیط کار ، کاربردهای مورد انتظار ونوع وظیفه و شخصیت کارکنانشان می باشد. قبل از انتخاب هر نوع طرح مبلمان اداری به ویژه میز اداری پیشنهاد می گردد به سلایق ،‌ عادات و ترجیهات کارکنان خود اهمیت بدهید. از ویژگی های یک فضای اداری خوب ، چیدمان مبلمان اداری آن از جمله میز مدیریت ، میز اداری ، میز کار گروهی و غیره بر اساس یک طرح خوب با کاربرد بالا و هدفمند می باشد. برخی از سبک های میز های اداری در طول سالها به لطف کارآیی ، زیبایی و کمک به بهره وری ساختار اداری ، محبوب مانده اند.

برای مطالعه بیشتر شما:کدام میز اداری و پارتیشن اداری ، برای کدام فضای اداری مناسب است؟


انتخاب مبلمان اداری ، معیارها و اصولی که در زمان انتخاب لوازم اداری باید رعایت شود

میز اداری به عنوان یک پایگاه کاری

شما می خواهید برای فضای اداری خود تعدادی میز اداری سفارش دهید. چه نکاتی قبل از هر سفارشی قابل اهمیت است؟ چیزی که بیش از اندازه به آن فکر میکنیم ایجاد فضای کافی بزای کارکنان با توجه به محدودیت های فضایی است که در اختیار داریم. چه ابعادی و شکلی برای کارکنان مفید است ،‌ آیا آنها صرفا از رایانه های کوچک مانند لب تاب برای امور کاری خودشان استفاده می کنند یا از رایانه ای بزرگتر مجهز به کیس ، پرینتر ، اسکنر و… بهره میبرند.

انتخاب مبلمان اداری ، معیارها و اصولی که در زمان انتخاب لوازم اداری باید رعایت شود

چه شکلی از میز اداری را برای کارکنانتان را در نظر گرفته اید؟

آیا یک میز اداری مستطیل ساده با پایه های فلزی یا ام دی اف یا میزهای اداری با طرحهای مدرن تر به صورت مستقیم ، قوس دار یا حتی ال شکل به صورت کناره برای امور جانبی مجهز به فایلهای زیر میزی برای نگهداری فایلها ، اسناد و مدارک و وسایل شخصی برای کارمندانتان مناسبتر است؟ آیا کارکنان ما با ارباب رجوع سروکار دارند یا صرفا در محیطی مشغول بکار هستند که فقط با سایر کارکنان از جمله کارمندان ، روسا و مدیران سازمان ارتباط دارند؟

انتخاب مبلمان اداری ، معیارها و اصولی که در زمان انتخاب لوازم اداری باید رعایت شود

نکات مهمی که در طرح چیدمان مبلمان اداری در خصوص میز اداری باید به آن توجه کرد میتوان به ابعاد ، شکل ، طرح و رنگ ، توجه به فواصل استاندارد اشاره کرد. اگر فضای کاری مربوط به یک مهندسی که در طول روز با رایانه ، ابزار آلات سبک و نقشه های فنی سرو کار دارد ، میتوان یک میز اداری ال شکل مجهز به فایل سه کشو همانند میز اداری اورامان مبلمان اداری آرمانو با پایه های فلزی را پیشنهاد داد.اگر محیط سازمانی مربوط به کارکنان شاغل در واحدهای اداری ، فروش ، خدمات پس از فروش ، تدارکات و شبیه به آن می باشد میزهای اداری با طرح های مدرن تر با شکل های ترکیبی مستقیم و قوس دار مجهز به کناره هایی با قابلیت قرار گرفتن فایلهای سه کشو پوشه خور را پیشنهاد داد.

انتخاب مبلمان اداری ، معیارها و اصولی که در زمان انتخاب لوازم اداری باید رعایت شود

فاصله بین میز های اداری از یکدیگر ،‌ توجه به فضای مورد نیاز جهت حرکت صندلی ها و فاصله آنها از دیوار از نکات مهمی است که یک طراح مبلمان اداری در طرح چیدمان میزهای اداری خود باید به آن توجه کند. ابعاد میز اداری از قبیل میز کارشناسی ، میز کارمندی ، میز های کارگروهی یا حتی میز ریاست واقعا بستگی به نوع کار ، عملکرد و تعداد افراد مشغول در محیط کاری با توجه به محدودیت های محیطی دارد. پس از توجه به ابعاد ، شکل وطرح ، مبلمان اداری رنگ انتخابی میز اداری را میتوان از نکات مهم در طرح چیدمان مبلمان اداری دانست. استفاده از رنگهای روشن به صورت تکی یا ترکیبی با رنگهای همنشین در فضای های کوچک محیط را زیباتر میکند.

انتخاب مبلمان اداری ، معیارها و اصولی که در زمان انتخاب لوازم اداری باید رعایت شود .

<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما>>

لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086 در تماس باشید .