خصوصیات صندلی اداری راحت

صندلی اداری راحت یکی از ارکان مهم دکوراسیون اداری برای هر انسان در محل کارش است. پیش از همه ، این جایی است که کار می کند و زندگی اش را به دست می آورد. بنابراین ، لازم است که  در تهیه یک صندلی اداری راحت برای پیشبرد کار اقدام کرد تا کارکنان بتوانند بهترین خود را ارائه دهند. اندیشیدن درباره مبلمان اداری راحت برای یک کسب و کار نخستین گام در برخورداری از یک محیط کار پویا است. در ادامه با آدینا همراه باشید.

صندلی اداری راحت

صندلی های اداری اشیایی هستند که مردم بر روی آن می نشینند و کار روزانه خود را انجام می دهند ؛ صندلی اداری راحت ، بهتر است از لحاظ ارگونومیک و راحتی برای افرادی که روی آن می نشینند ، مناسب باشد. چند چیز وجود دارد که باعث می شود صندلی های اداری ، راحت باشند. برای شروع ، باید حمایت پشتی پشتی کمری انعطاف پذیری داشته باشند ، که اطمینان حاصل شود که یک فرد مبتلا به کمر درد در طول روز به مدت نه تا ده ساعت روزانه روی آن نشسته است. صندلی های اداری نیز باید در زیر آنها چرخ هایی داشته باشند تا بتوانند از یک مکان به مکان دیگر به راحتی قابلیت جابجایی داشته باشند.

صندلی اداری راحت

صندلی های اداری باید بتوانند جوابگوی نیاز های بدنی و سلامتی تک تک کارکنان باشند ، راحتی در اینجا به معنای آرامش صرف نیست ، بلکه به معنای در نظر گرفتن شرایط بدنی مناسب در جهت برطرف کردن مشکلات وارد شده به ناحیه کمر ، پاها و نشیمنگاه است. اندیشیدن در این باره بر عهده ریاست شرکت است. صندلی اداری ارگونومیک بر عناصر اصلی همچون راحتی و رعایت سلامت تن استوار است. لحاظ کردن این موارد در دنیای حرفه ای کسب و کار امری به شدت اجتنناب ناپذیر است ، فراموش کردن موردی همچون توجه نکردن به مبلمان اداری در بلند مدت می تواند اثرات نا مطلوبی برای کسب و کار داشته باشد.

بیشتر بخوانید:صندلی اداری مناسب و راحت

صندلی اداری راحت


برای رسیدن به این راحتی ، هر مدیر باید ویژگی‌هایی را در هنگام انتخاب صندلی در نظر بگیرد.

در یک صندلی مناسب اداری:

.گردش خون به سمت اعضای پایین‌تر بدن ، نباید قطع شود
.حفظ یا تغییر وضعیت به آسانی صورت گیرد
.تکیه‌گاهی برای ستون فقرات داشته باشد
.سطح آن ، اصطکاک لازم را برای جلوگیری از لغزش و سرخوردگی داشته و رطوبت‌پذیر باشد

صندلی اداری راحت

بر اساس این استاندارد ، صندلی اداری خوب با هر کاربردی که استفاده‌کننده از آن بخواهد ، هماهنگ می‌شود و نشیمنگاه آن تا جایی که امکان دارد ، به کاربر اجازه تغییر وضعیت را می‌دهد.
دسته صندلی نیز می‌تواند ماهیچه‌های گردن و شانه را محافظت کند و به‌عنوان تکیه‌گاهی برای بلند شدن ، مورد استفاده قرار گیرد. اما جایی که دسته قرار دارد ، نباید موقعیتی که کاربر در آن راحت است یا دسترسی به سیستم کامپیوتر را محدود کند.

صندلی اداری راحت

یک نکته دیگر اما هست ؛ برخی از متخصصان می‌گویند طراحی صندلی باید برای زنان و مردان متفاوت باشد چرا که طراحی ارگونومی بدن آنان با هم متفاوت است. 

صندلی اداری راحت

اینکه در عمل چقدر این اتفاق می‌افتد مشخص نیست ولی عضو هیات علمی بخش طب فیزیکی و توانبخشی بیمارستان فیروزگر معتقد است خانم‎ها در هنگام انتخاب و استفاده از صندلی به اندازه آن توجه کنند. دکتر طناز احدی می‌افزاید صندلی مورد استفاده آنان ، باید سبک باشد و رویه آن عرق نکند. ضمن اینکه استفاده از پشتی صندلی و چرخ‌دار بودن آن برای خانم‌های باردار ضروری‌تر است.

حتما بخوانید: صندلی اداری استاندارد ، چرا رعایت ارگونومی و استاندارد در تولید صندلی اداری ضروری است؟

صندلی اداری راحت

پشت میز راحت باش

هر چقدر که صندلی شما در محل کار راحت یا در اصطلاح همان ارگونومیک باشد ، اگر از آن درست استفاده نکنید ، عوارض بدی ممکن است برای بدنتان اتفاق بیفتد.
به خصوص در زمان استفاده از کامپیوتر هرگاه که شیوه نشستن شما روی صندلی و پشت میز ، صحیح نباشد ؛ مثلا بدن خود را بیش از حد به جلو خم کرده باشید ، مشکلات آشنایی چون احساس درد در ناحیه گردن و کمر آزارتان می‌دهد.    

صندلی اداری راحت

متخصصان معتقدند ، نشستن بر روی لبه صندلی ، می‌تواند تا حد زیادی فشار بر دیسک‌ کمر را افزایش ‌دهد.
اگر به مدت طولانی ، به صورت ثابت و بی‌تحرک بر روی صندلی بنشینید ، ممکن است با مشکلاتی چون خستگی زودرس ، درد و ضعف عضلات گردن ، از بین رفتن تناسب اندام ، کاهش گردش خون ، کاهش راندمان قلب و ریه و مشکلات گوارشی ، مواجه شوید.
مفاصل بدن به‌ویژه لگن ، ران ، زانو و آرنج شما نیز در صورت نشستن طولانی‌ مدت ، ممکن است صدمه ببینند.

صندلی اداری راحت

چه باید کرد؟

برای کاهش چنین مشکلاتی باید بر روی صندلی صاف بنشیند و پاهای خود را در وضعیتی قرار دهید که به صورت کامل بر روی زمین قرار داشته باشند.
برای اینکه کمترین فشار به مفصل ران و زانو وارد شود نیز ران و ساق پا را در زاویه 90 درجه قرار دهید.
در صورتی که ‌نمی‌توانید ارتفاع صندلی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که پاهای شما به زمین برسند یا به طور کلی صندلی قابلیت تنظیم ندارد، از زیرپایی استفاده کنید.

صندلی اداری راحت


<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما>>

لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086 در تماس باشید .