طرح یک مسئله مهم در چینش دکوراسیون داخلی

به خاطر دارم که روزی وارد منزل یکی از آشنایان شدم ؛ در کمال تعجب ، خانه را با نمایشگاه مبل فروشی اشتباه گرفتم! و عجیب‌تر آن که خود میزبان نیز از این وضعیت آشفته و دچار سردرگمی شده بود. البته ، جالب این‌جا بود که مبل‌هایش گران قیمت بود و هیچ کم و کاستی در خرید وسایل خانه با هزینه بالا مشاهده نمی‌شد. اما یک مشکل بزرگ وجود داشت: ناهمگونی به شدت در محیط موج می‌زد. این مسئله برای خیلی از افراد اتفاق می‌افتد و متاسفانه نتیجه آن هم جز ضرر مالی و ایجاد حس نارضایتی نیست. بسیاری از مردم در زمان خرید نگاه جامع و یکپارچه به وسایلی که تهیه می‌کنند ندارند و با دیدن یک میز نهارخوری در پشت ویترین یک نمایشگاه مبلمان به وجد آمده و بدون درنظر گیری جلوه چینش آن در کنار سایر وسایل منزل ، آن را خریداری می‌کنند. اما پس از تحویل کالا و چینش آن در منزل ، زیبایی و نمودی که آن کالا به تنهایی در هنگام خرید داشت را پیدا نمی‌کنند.

اهمیت همگونی عناصر دکوراسیون داخلی

حتما بخوانید: میز کنفرانس 8 نفره 

در واقع هدف بسیاری از مردم تنها پر کردن محیط خانه از انواع و اقسام مبلمان و دکورهای مختلف و متنوع است ، بدون آنکه کوچک‌ ترین توجهی به همگونی و هارمونی تمامی لوازم در کنار داشته باشند. این افراد به دلیل ناآگاهی نسبت به دانش چیدمان و دکوراسیون داخلی ، آرامش خود و سایرین را در منزل یا محیط کار برهم زده و محیط ناخوشایندی را ایجاد می‌کنند. در این میان ، چه خانم‌های خانه داری که بیش‌ترین زمان خود را در خانه سپری می‌کنند و چه افراد شاغلی که پس از یک روز سخت کاری ، برای کسب آرامش به خانه می‌آیند ، بیش‌ترین آسیب را می‌بینند. اما ، در این میان افرادی هستند که دکوراسیون داخلی را تفکری جامع می‌دانند و برای هر سبک آن ، معنایی قائل‌اند. این افراد همواره سعی دارند با چیدمان درست و مناسب ، ضمن حفظ همگونی و همخوانی لوازم منزل یا محیط کار، پیام خود را به بیننده منتقل کنند. این افراد ، همواره در ایجاد محیطی آرام و رضایت‌بخش در کار و منزل ، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

اهمیت همگونی عناصر دکوراسیون داخلی

زیبایی یا همگونی؛ مسئله این است!

با توجه به آنچه که تا حالا گفته شد ، تنها مسئله ما ، خرید بهترین‌ها یا زیباترین‌ها نیست ، بلکه فراتر از آن ، نحوه چینش کالاهای خریداری شده در کنار هم و حفظ همگونی و سازگاری آن ها اهمیت بیشتری دارد. برای حل این مسئله بایستی در زمان خرید یک محصول جدید ، حتما آن را در کنار سایر المان‌های موجود در منزل یا محیط کار ببینید. هر کدام از وسیله‌های خانه در صورتی که با دید جامع و یکپارچه‌ای همراه شوند ، بایستی از نظر رنگ ، فرم ، ماهیت ، جلوه و نیز محل قرارگیری خود در کنار سایر المان‌ها هم‌خوانی داشته باشد. اگر شما جزو آن دسته از افرادید که به محیط زندگی خود و دیگران اهمیت می‌دهید و برای آن ارزش قائلید ، شایسته است که اصول و نکات دکوراسیون داخلی را رعایت نمایید.

اهمیت همگونی عناصر دکوراسیون داخلی

شما می‌توانید در زمان خرید یک وسیله جدید ، تصاویر منزل خود را در تلفن همراهتان داشته باشید و علاوه بر نگاه دقیق به محصول جدید ، نیم‌نگاهی هم به چینش موجود و هم‌خوانی محصول جدید در کنار محصولات داشته باشید. دقت کنید که اگر سبک چینش منزل شما کلاسیک است ، به هیچ عنوان استفاده از یک محصول مدرن توصیه نمی‌شود. البته لازم به ذکر است که ما ، منکر ایجاد تفاوت نیستیم ؛ چرا که بعضی وقت‌ها ، تفاوت سر منشاء زیبایی است ؛ اما ، اگر این تفاوت‌ها بیش از حد مجاز باشند و موجب پراکندگی فکر و ذهن شوند ، ناخوشایند به نظر می‌رسند و آرامش را از خانه‌های شما دور می‌کنند. به یاد داشته باشید که برقراری تعادل و نظم در میان تمامی عناصر خانه ، احساس خوشایند زندگی را در فضا منعکس می‌کند.

اهمیت همگونی عناصر دکوراسیون داخلی

 مسئله مهم دکوراسیون و چیدمان

بعضی مواقع مواردی در تاریخ دوباره تکرار شده که هم در حال حاضر و هم در گذشته بسیار حائز اهمیت بوده است. مثلا در مسئله مهم دکوراسیون و چیدمان آن در خانه های امروزی می توان سلیقه هر فرد و بیشتر خانم خانه را مشاهده نمود. حال ما می خواهیم به طور اجمالی در مبحثی به این موضوع بپردازیم. اتاق پذیرایی و نشیمن یکی از مهمترین قسمت های خانه به حساب می آید که چیدمان آن می تواند به میهمانان شما در زمان استراحتنشان دهد که چه قدر به آرامش خود اهمیت می دهید و این مورد جذابیت خاص خود را نیز دارا می باشد.

اهمیت همگونی عناصر دکوراسیون داخلی

شکل چینش وسایل تزئینی و مبلمان اداری و صندلی اداری این اتاق باید به طور ارگونومیک و راحتی باشد ؛ بعد به سراغ آشپزخانه می رویم که قلب هر خانه می باشد. باید توجه داشت که چیدمان این سمت به صورتی باشد که جلوی کار کسی که می خواهد در آشپزخانه کار کند را نگیرد و برای او مزاحمتی ایجاد نکند و حتما همه چیز باید به طور منظم و مرتبی قرار بگیرد. البته توجه داشته باشید که این نظم باید به شکلی باشد که از حداقل فضای موجودحداکثر استفاده را برد. دیگر قسمتی از خانه که دکوراسیون آن بسیار می تواند مهم باشد ، دکوراسیون اتاق خواب است. پرده های اتاق خواب را اگر به رنگ روشن انتخاب کنید بی شک در روحیه شما تاثیر بسازایی خواهد داشت و خوابی راحت را برای شما به ارمغان می آورد.

حتما بخوانید: مبلمان اداری لوکس

اهمیت همگونی عناصر دکوراسیون داخلی

و اما اتاق پذیرایی خانه ؛ همانطور که از اسم این قسمت پیداست چیدمان این اتاق برای پذیرایی مهمان ها باید متناسب و منظم باشد. البته از وسایل تزئینی و به روز هم می توان استفاده کرد چرا که در معماری جدید ۲۰۱۷ هم به این موضوع توجه بسیار ویژه ای شده است. رنگ خنثی دامنه ی بازی را برای نصب تابلوها و استفاده از اکسسورها در گوشه کنار خانه فراهم می کند. معمولا دکوراسیونی که در پذیرایی استفاده می شود ، اگر رنگ خنثی‌ای داشته باشند ، لوکس تر و با شکوه تر به چشم می آیند که خود تم زیبایی را در خانه می سازد.

اهمیت همگونی عناصر دکوراسیون داخلی

در سال ۲۰۱۷ مبحث دیگری که به آن اهمیتی مناسب داده شده است ، میز های عسلی می باشد که باید به نحوی ساخته شوند که فضای کمی را اشغال کرده و بیشترین کاربرد را داشته باشد ؛ به طور مثال اگر اندازه آن به شکلی باشد که در زمان استفاده نشدن از این میز بتوان آن را در زیر میز پذیرایی بزرگ که در میان سرویس مبلمان قرار گرفته است ، جای داد. در حقیقت کمک بسیار مهمی به حفظ فضای موجود شده است. دو مورد از نقاط خانه که می توان به شکل مناسبی آن را تزیین نمود و دکوراسیونش را چید ، سروس بهداشتی می باشد. در سرویس بهداشتی حمام به طور مثال می توان از سنگ ها یا کاشی های گرانیتی استفاده کرد که جلوه ای خاص به آن بدهد و در سرویس بهداشتی نیز می توان از روشویی هایی که جای کمتری را اشغال می کنند ، استفاده نمود که معمولا دو درب کابینت مانند هم دارد که انواع وسایل سرویس بهداشتی دستشویی نیز را می توان در آنجا قرار دارد.

اهمیت همگونی عناصر دکوراسیون داخلی

<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما>>

لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086 در تماس باشید.