توصیه های کاربردی  برای انتخاب بهتر فضای اداری:

سلام همراهان همیشگی مجله تخصصی مبلمان اداری آدینا ، امروز در تحریریه وبلاگ آدینا  بر آن شدیم تا با شما در مورد نکات مهم برای انتخاب فضای اداری صحبت کنیم در ادامه با آدینا همراه باشید.

با یکبار خرید از مبلمان اداری آدینا ،همراه همیشگی ما خواهید بود .


نکات اصلی در انتخاب پارتیشن اداری : 

توجه کنید انواع پارتیشن اداری باید با فعالیتهایی که در آن محدوده صورت می پذیرد سازگاری کامل داشته باشد . فرآیندهای مختلف کاری یقینا نیاز به محیط کاری متفاوت دارند .فعالیتهایی که نیاز به آرامش دارند باید در محیط های اداری آرام صورت پذیرند و شغلهایی که بر پایه ارتباطات و تعامل هستند باید در فضاهای بازتر و محیطهای بزرگتر صورت پذیرند .

حتما بخوانید :فواید استفاده از مبلمان اداری مدولار چیست ؟


با استاندارد کردن جانمایی در هزینه هایتان صرفه جویی کنید :

ایستگاههای کاری یک محیط اداری عمدتا همیشه پر نیستند و بصورت میانگین تنها تا 50الی 65درصد مواقع از آنها استفاده میشود و این در حالی است که برای این محل هزینه هایی نظیر اجاره ، تهویه هوا، نگهداری و تعمیر و همچنین نظافت مترتب می شود .برای همین چیدمان صحیح و اصولی یقینا باعث کم کردن اینگونه هزینه ها خواهد شد . همچنین مسئله چیدمان استاندارد در پارتیشنهای اداری زمانی حادتر میشود که یک سازمان مرتب مجبور به تغییر مکان میشود و باید سریع پرسنل خود را در یک محیط کار دیگر مستقر و چیدمان نماید . ما در مبلمان اداری ادینا از پارتیشنهای کلیکی استفاده میکنیم .بدین معنی که بازکردن و جابجایی پارتیشن بسیار راحت انجام می پذیرد .

بیشتر بخوانید :مبلمان اداری خاص و ویژگیهای آن 


چیدمان مناسب فرهنگ کاری را در سازمان شما گسترش میدهد :

ارتباط موثر در بین پرسنل شما امری حیاتی و مهم است و نحوه چیدمان مبلمان اداری این ارتباط را میتواند سخت کند یا تسهیل کننده آن باشد .استفاده صحیح از مبلمان اداری و چیدمان مبلمان اداری نحوه انتخاب روانشناسانه رنگها و همچنین پیاده سازی دکوراسیون اداری صحیح باعث می شود تا فرهنگ سازمانی و کار و تلاش در سازمان ارتقا یابد . حتی بعضی روانشناسان پا را از این هم فراتر گذاشته و به قاطعیت بیان میکنند که چیدمان صحیح مبلمان اداری باعث شکوفا شدن خلاقیت کارمندان میشود .


تاثیر انتخاب مبلمان اداری مناسب بر محیط زیست :

توجه به محیط زیست امروزه دیگر از حالت شعاری درامده و بعنوان یک رسالت برای همه سازمانهای مطرح در جهان تعریف شده است و البته این مورد در مورد آدینا نیز صدق میکند . چیدمان صحیح و استفاده از مبلمان اداری مناسب که از مواد اولیه سازگار با محیط زیست ساخته شده اند باعث میشود تا کمترین اثر مخرب را در محیط زیست بگذارند . دکوراسیون اداری صحیح باعث میشود تا برای گرمایش و سرمایش ساختمان اداری نیز انرژس مناسب مصرف شده و هدر رفت نداشته باشد .

برای مطالعه بیشتر :بهترین و برترین مبلمان اداری در بازار ایران


در زمان انتخاب مبلمان اداری باید به چه چیزهایی توجه کرد :

 -آیا پرسنل شما برای انجام فعالیتهای روزمره خودشان نیاز به میز فردی و اختصاصی دارند و یا میز کار تیمی و کارگروهی

-پرسنل شما بصورت تمام وقت انجام وظیفه میکنند یا بصورت پاره وقت

-آیا شما فضای فلت دارید که باید با پارتیشن جداسازی شود و یا اینکه در اتاقهای تودرتو کار میکنید.

 -آیا فضایی که میخواهید انرا تجهیز کنید نوعی نمایشگاه و شوروم است و محل بازدید مشتریان است یا فقط محل انجام فعالیت کارکنانتان

-آیا شما از وسایل کاغذی و اوراق برای ذخیره سازی مدارک استفاده میکنید یا از سرورها و بصورت کاملا دیجیتال

-آیا کل سازمان باید از یک طرح مشخص برای دکوراسیون اداری پیروی کنند یا هر قسمت میتواند رنگ و بوی خود را داشته باشند .

برای مطالعه بیشتر :مبلمان اداری جدید و توصیه های آدینا


وجه تمایز دفاتر اداری در چیست ؟

اصلی ترین تفاوتی که دفاتر اداری با یکدیگر دارند بحث ابعاد و سعت آنها و همچنین باز یا بسته بودن محیط انها میباشد . با توجه به این ویژگی میزان تعامل و ارتباط بین پرسنل شما تعریف خواهد شد . هر چقدر تعامل بیشتر باشد استفاده از میزهای اداری کارگروهی اولویت بیشتری می یابد .


پیشنهاد متراژ برای فضاهای مختلف کاری :

میزان فضای اداری مناسب برای فعالیتهای پرسنل بشرح زیر میباشد:

فضای مناسب برای تایپ کردن و نوشتن منشی (میز منشی و فضای اطراف آن )4متر مربع

شامل فضای کافی برای گذاردن اوراق بمیزان 1 متر مربع

همچنین فضای کافی برای گذاردن یک فایل سه کشو برای نگهداری وسایل شخصی بمیزان 1 متر مربع

فضای مورد نیاز برای ارباب رجوع یا بعبارتی فضا بمیزان هر نفر 1.5متر مربع


دفتر باز کاری یا (Open office):به محیطی اطلاق میگردد که غیر محصور بوده بوده و برای حداقل 10نفر فضای کاری مناسب ایجاد کند .اکثر کسانی که در این دفتر کار میکنند نیاز به تمرکز بالا بر روی فعالیت ندارند .

اتاقک کار  کیوبی :(Cubicle)فضای کاری که برای یک نفر تخصیص داده شده است و با پارتیشن اداری و یا سایر جداکننده ها مشخص شده است در اینجا افراد به تمرکز بالاتری نسبت به دو سطح قبل نیاز دارند .

دفتر کار اختصاصی :(Private office)معمولا این دفتر برای مدیران و افرادی در نظر گرفته میشود که هم فعالیتهای انها نیاز به تمرکز بالا دارد و هم همواره در اتاقشان جلسات محرمانه مشترک با سایر افراد دارند .

فضای کاری مشترک :( Shared office)این فضا مختص گروههای کاری کوچک و در قالب 2 تا 3 نفره میباشد که در یک محیط بسته با هم فعالیت میکنند .

اتاق گروهی یا تیمی : (Team room)این اتاق برای افرادیکه در یک گروه با هم کار میکنند و نیاز به تعامل و همفکری در کار دارند تدارک دیده میشود بسته به نفرات تیم فضای کاری میتواند برای 4الی 10نفر تجهیز گردد .

ما در واحد طراحی و دکوراسیون اداری آدینا با استفاده از کارشناسان خبره و با دانش کافی در زمینه شناخت انواع فضاهای کاری ، افتخار این را داریم که از صفر تا صد کار را در کنار شما عزیزان باشیم . لطفا با ما با شماره 02144620087در تماس باشید .