دکوراسیون اداری در مطب

 کسی که پا به کلینیک پزشکی یا مطب دکتر می گذارد ، با احساسات مختلفی مثل استرس ، اضطراب و حتی ترس مواجه می شود. این شرایط برای شما که به عنوان یک متخصص پزشکی می خواهید بیماران هنگام معاینه آرام و خونسرد باشند ، ایده آل نیست. در ایجاد محیطی آرام که باعث آرامش افراد شود، چه کاری از شما ساخته است؟ 

دکوراسیون مطب

در دکوراسیون مطب هم بخشی از دنیای دکوراسیون اداری و داخلی است که باید مهم و ارزشمند شمرده شود. مطب یا درمانگاه مکانی است که شما بخش مهمی ‌از روز خود را در آن می‌گذرانید ، بنابراین طراحی دکوراسیون مطب و نحوه چیدمان مبل اداری آن در درون فضا باید مد نظر قرار گیرد.

دکوراسیون مطب

بیشتر بخوانید: اثرات شگفت انگیز دکوراسیون اداری

دکوراسیون مطب خود را می توانید به شادترین مطب دنیا تبدیل کنید. مطب خود را به گونه‌ای طراحی کنید که بیماران نه تنها ترس و نگرانی را فراموش می‌کنند ، بلکه کاملاً سر گرم شده و از محیط احساس آرامش بهشان دست می دهد. مسلما استفاده از رنگ در فضای مطلب نه تنها بسیار می تواند جذب کننده است بلکه باعث آرامش می شود. حتی می توان از خلاقیت های بازی در مطب هم استفاده کرد ، بیماران می توانند در حین ویزیت شدن از بازی های کامپیوتری نیز استفاده کنند. این یک حقیقت محض است که استفاده از نور و رنگ فارغ از نوع چیدمان نقش تعیین کننده تری در دکوراسیون مطب ها دارد. به عبارتی باعث افزایش مراجعه کننده به مطب یک دکتر نیز می شود. به خصوص در این عصر و در ایران این نکته به شدت لحاظ نمی شود و توجه ویژه ای دکتر ها به دکوراسیون مطب خود ندارند. در دنیای دکوراسیون داخلی ، چشم و دیدن محیط مهمترین عامل جذب کنندگی محل است ، فارغ از آن که ما از چه مبلمانی استفاده کرده ایم. اما نوع تجهیزات و وسائل مطب ها و چیدمان آنها در کنار یک نظم آرامش بخش امری مهم است.

دکوراسیون مطب

محیط های پزشکی و مطب های در ایران دارای فضایی استرس زا و پر تنش زیادی هستند. فضا هایی با نور کم و رنگ های مرده ، دکوراسیون بی محتوا ا معنا نمی تواند دلیلی بر آسایش بیماران باشد. پس به عبارتی توجه ویژه داشتن به دکوراسیون مطب ها به مانند هر فضای کاری دیگری مهم است.

دکوراسیون مطب

بهترین رنگ های قابل استفاده در طراحی دکوراسیون مطب

انتخاب رنگ مناسب تاثیر بسیار زیادی دارد.
ممکن است خیلی راحت رنگی که دوست دارید یا رنگ هایی که ترکیب خوبی دارند را انتخاب کنید. اگرچه ، رنگ های مختلف تاثیرات مختلفی هم دارند. در نتیجه باید هنگام تصمیم گیری این موضوع را به خاطر داشته باشید تا درنهایت اتاقی به دست نیاورید که باعث تشویش احساسات بشود.
در ادامه با رنگ هایی آشنا می شوید که برای اتاق انتظار کلینیک پزشکی یا دکوراسیون مطب شما بهترین گزینه هستند چون باعث ایجاد آرامش می شوند. اما در ابتدا رنگ هایی را معرفی می کنیم که تاثیر عکس دارند و باید از مصرف آن ها اجتناب کنید. از این رنگ ها دوری کنید :

دکوراسیون مطب


بهترین رنگ های مخصوص دکوراسیون مطب:

_قرمز: این رنگ با هیجان و انرژی همراه است پس اولین رنگی است که باید از مصرف آن جلوگیری شود. مطمئنا دوست ندارید بیماران قبل از معاینه یا جراحی دندان ، به تشویش بیافتند.

_مشکی و بنفش تیره: برخی سایه های مشکی می تواند یک محیط را پخته نشان دهد ، اما اغلب اوقات رنگی فاقد هویت است. این مطلب در مورد بنفش تیره هم صدق می کند. نکته کلیدی درباره ایجاد حس آرامش در بیماران ، به خصوص بیماران جدید ، محیطی صمیمی و دوستانه است.

_زرد: این رنگ هم مانند قرمز ، نماد انرژی است. با اینکه می تواند باعث شادابی شود ، اما مقدار زیاد آن تنش ایجاد می کند. در صورت نیاز ، باید به صورت متعادل یا به عنوان رنگ تزئینی استفاده شود.

_بژ: رنگ های خنثی مانند بژ وقتی با دیگر رنگ های آرامش بخش ترکیب شود ، محیط را خوشایند و دلپذیر می سازند. این دسته از رنگ های روشن همچنین باعث انعکاس نور می شوند. یعنی یک اتاق را دلبازتر نشان می دهند. بیمار نباید حس کند در اتاقی خفه و دلگیر نشسته.

دکوراسیون مطب


بیشتر بخوانید: چرا رنگ در دکوراسیون اداری مهمتر از بقیه المانهاست؟

_قهوه ای: یک رنگ متمم عالی و مطیع. اگر با رنگ روشن تری ترکیب شود ، می تواند ظاهری مدرن ایجاد کند ، که این روزها برای خیلی ها جذاب است.

_آبی: آیا کسی هست که از تماشای آسمان آبی یا دریای بی کران لذت نبرد؟ هردوی این گزینه ها آرامش بخش هستند. اگر در دکوراسیون مطب یا اتاق انتظار هم به عنوان متمم استفاده شود ، چنین حسی را منتقل می کند.

دکوراسیون مطب

البته رنگ های بسیار دیگری همچون رنگ سبز هم هستند که می توان استفاده کرد. بد نیست از ترکیب چند رنگ مختلف بهره ببرید. فقط فراموش نکنید که باید یکی از رنگ ها را به عنوان رنگ غالب انتخاب کنید تا دیگر رنگ های مکمل، در مرکز توجه نباشند.

دکوراسیون مطب


<<مبلمان اداري آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما>>

لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086 در تماس باشید .