دلایل اهمیت میز تحریر

بچه ها ،که در سن پائین هستند بدنشان خیلی زود شکل میگرد  و هم از لحاظ  فیزیکی و هم از لحاظ روانی آسیب پذیرتراند و این خود بیانگر اهمیت پیاده سازی استاندارد و ارگونومی را در یک میز تحریر ایده آل نشان میدهد.عمدتا اکثر خانواده ها با این معضل رو برو هستند که بچه ها میخواهند هم تلویزیون تماشا کنند و هم در کف اتاق درازکش تکلیفشان را انجام دهند یا در بهترین حالت پشت صندلی اپن آشپزخانه و یا میز نهارخوری به انجام تکالیفشان بپردازند که این موضوع  علاوه بر اینکه از تمرکزشان میکاهد در مدت زمان طولانی مشکلات ستون فقرات را نیز بهمرا می آورد.از همینجا میتوان درک کرد که یک میز تحریر خوشایند بچه ها چقدر میتواند آنها را به انجام تکالیفشان در پشت آن ترغیب کند .در ابتدای سال تحصیلی خانواده ها باید نهایت دقت را در انتخاب میز تحریر بکار برند که البته اولویت سلیقه  فرزندانشان را نیز در نظر بگیرند .

 


به قوس‌های ستون فقرات بی‌توجه  نباشید(اولویت اول توجه به ستون فقرات )

اگر مونیتور کامپیوتر را روی میز تحریر قرار میدهید میز و صندلی را آنچنان باید تنظیم کنید که مانیتور به موازات چشم باشد نه بالاتر و نه پایین تر.حتما از صندلیهای ارگونومیک و استاندارد استفاده کنید که قوس محدب آن گودی کمر را بپوشاند.اگر از صندلی استفاده کردید که پشتی آن صاف است حتما از بالشتکهای مخصوص پشت صندلی برای پر کردن قوس استفاده کنید .

ابعاد صندلی چاق و لاغرها متفاوت است(در زمان خرید صندلی برای میز تحریر جثه فرزنداتا ن را در نظر بگیرید )

حتما در زمان انتخاب و خرید صندلی به چاقی و لاغری فرزندتان توجه کنید .بخش نشیمنگاه صندلی باید ۹۰ درصد طول ران کار بر را در بر بگیرد. اگر این مقدار بیشتر از عدد تعیین شده باشد  حتما  به زانو فشار می‌آید و خیلی سریع کار بر را خسته میکند و اگر این درصد از 90%  كمتر باشد مطمئنا باعث مشكلات عضلانی می‌شود. از نظر عرض  نشیمن هم بستگی به این دارد كه فرد جثه اش چقدر  است اما معمولا کاربر  به عرض ۴۷، ۴۸ سانتی متر برای نشیمنگاه احتیاج دارد.

  

زاویه خمش گردن

اگر در پشت میز تحریر کتاب را در کف میز تحریر بگذارید نباید گردنتان بیش از 20درجه خم شود .زمانی كه فرد مطالعه می‌كند، بهتر است فاصله چشم تا روی كتاب به حدی باشد كه گردن بیش از ۲۰ درجه خم نشود. اگر مجبور بودید این كار را بكنید باید از رحل (نگه دارنده كتاب) یا یك سطح چوبی استفاده كنید تا مجبور نباشید گردن را بیشتر خم كنید.

میز تحریر با میز کامپیوتر تفاوت دارد

میز كامپیوتر یا لپ‌تاپ بهتر است جدا از میز تحریر باشد؛ البته عموما این اتفاق نمی‌افتد. البته بدلیل محدود بودن فضای اتاق و همچنین مسائل اقتصادی کمتر این اتفاق میافتد بنابراین باید از میز تحریر دو منظورا که ارتفاع بخشی که مانیتور در آن میگذارند از ارتفاع بخش میز تحریر بالاتر است استفاده کرد.

 

<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما >>

لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086در تماس باشید .