مبلمان اداری شامل مبلمان از قبیل میز، صندلی اداری، کابینت های ذخیره سازی و سایر مواردی است که معمولاً در محیط کار پیدا می شوند. مبلمان اداری برای محیط های کاری پرتردد طراحی شده اند و به طور معمول دوام و سازگاری بیشتری نسبت به مبلمان مسکونی دارند. مبلمان اداری متداول شامل صندلی های میز تحریر یا صندلی های نورد ،کابینت های نگهداری ادارات و وسایلی مانند اتاقک و چاپگر است. بیشتر انواع مبلمان اداری با موادی طراحی شده اند که می توانند ساییدگی زیادی را تحمل کنند ، مانند پلاستیک ، فلزات ، اکریلیک یا تخته سه لا سبک.

 

 اندازه و ابعاد مناسب میز اداری

 

 بیشتر بخوانید : نکاتی در مورد انتخاب میز اداری و میز پذیرش

 

سوالات متداول مبلمان اداری

 1. چطور مبلمان اداری را چیدمان می کنید؟

چیدمان مبلمان اداری می تواند فضای ذخیره سازی و کارایی را تحت تأثیر قرار دهد. چیدمان های U شکل حریم خصوصی را افزایش می دهند ، سطح کاری بزرگی را ارائه می دهند و با اتصال 2 میز اداری و دو اعتبار ایجاد می شوند. چیدمان های L شکل مقرون به صرفه ترین چیدمان اداری هستند و با اتصال میز یا اعتبار به یک برگردان ساخته می شوند. طرح بندی فضای باز مناسب برای دفاتر اجرایی است که می تواند با دو میز ایجاد شود.

 

 اندازه و ابعاد مناسب میز اداری

 

 

اندازه و ابعاد مناسب میز اداری

 

 

 2. چطور مبلمان اداری خانگی را چیدمان می کنید؟

هنگام چیدمان مبلمان در دفتر خانه خود ، به کارکرد خود فکر کنید و فضایی را ایجاد کنید که به شما الهام می دهد تا فعالانه کار کنید. اگر در دفتر خانه خود مهمان پذیرایی می کنید ، یک قسمت نشیمن در جلو ترتیب دهید و میز کار خود را به سمت پشت اتاق قرار دهید. در غیر این صورت ، سعی کنید میز کار خود را به مرکز دفتر خود منتقل کنید و از دیوارها برای ذخیره سازی استفاده کنید.

 

اندازه و ابعاد مناسب میز اداری

 

حتما بخوانید : اهمیت انتخاب میز اداری مناسب در دکوراسیون اداری دفتر شما

 

مقدار فضای مورد نیاز برای هر فرد به چه گونه است؟ 

_ دسترسی : توانایی قرار دادن تجهیزات و مواد کار با توجه به اهمیت و دفعات استفاده

_ ارتفاع کار : با توجه به فعالیتهای بصری یا وظیفه قرار می گیرد

_ نحوه استفاده از موارد در فضای کار : برای مثال در داخل منطقه ، از جمله سرنشین و صندلی ، حرکت کنید

_ نیازهای ارتباطی

_ ایمنی

_ دسترسی برای نگهداری

_ وظایف مختلف انجام شده

_ اندازه کلی سطح کار

_ سایر مبلمان مورد نیاز ، مانند صندلی یا چهارپایه بازدید کننده ، کمد مخصوص پر کردن و غیره

_ سایر نیازهای ذخیره سازی

_چگونه مبلمان مرتب شده و کنار هم چیده می شوند

_نیاز به حریم خصوصی (به عنوان مثال ، کلامی / شنیداری ، دیداری ، یا اگر نیازی به بحث در مورد مسائل مربوط به پرسنل وجود دارد)  

_ نیاز به تمرکز بر کار (به عنوان مثال ، کار متمرکز) ، و غیره 

_ هر چند وقت یکبار و چه مدت شخصی پشت میز کار خواهد بود (به عنوان مثال آیا آنها وظایف شغلی دیگری نیز دارند که در زمینه ، در مشتری و غیره انجام می شود)

 

 

 اندازه و ابعاد مناسب میز اداری

 

 در اینجا به اندازه و ابعاد مناسب میز اداری می پردازیم :

 ابعاد مناسب میز ، هنگام نشستن و ایستادن بسته به قد شما را مشخص می کند. در حالی که مشاغل اداری آسیب کمتری نسبت به مشاغل جسمی دارند ، این بدان معنا نیست که در بیشتر روزهای کاری خود از نشستن روی میز می توانید درد مزمن داشته باشید. مناطق حساسیت شامل مچ دست ، پشت و گردن است.

با برخی تنظیمات صندلی و میز کار ، می توانید به طور چشمگیری هرگونه آسیب را کاهش دهید. این مبلمان اداری ارگونومیک نامیده می شود.

 

 

اندازه و ابعاد مناسب میز اداری

 

 

برای مطالعه بیشتر شما : دلایل استفاده از صندلی اداری ارگونومیک

 

عرض ، ارتفاع و عمق به چه معناست؟

یکی از بزرگترین مسائلی که می شنویم این است که افراد اندازه گیری ها را در عرض ، ارتفاع و عمق با هم مخلوط می کنند.

هنگام اندازه گیری مبلمان حتماً هنگام رو به رو بودن مبلمان مورد نظر ، آن را اندازه گیری کنید ، گویی که قصد استفاده از آن را دارید.

Width (W) : اندازه گیری مورد از چپ به راست

ارتفاع (H) : اندازه گیری مورد از کف (در صورت مستقل بودن) تا بالای محصول

عمق (D) : اندازه گیری مورد از جلو به عقب

 

 اندازه و ابعاد مناسب میز اداری

 

 

 

تصویر بالا نحوه اندازه گیری مناسب عرض ، ارتفاع و عمق میز کار را نشان می دهد. همین منطق را می توان برای تعداد زیادی از مبلمان اداری دیگر مانند قفسه های کتاب ، کشوها ، کمدها و غیره نیز به کار برد.

 

عرض

در صفحات گروه محصولات ما متوجه خواهید شد که می توانید صفحه را بر اساس اندازه فیلتر کنید. اما منظور ما از چه سایزی است که با توجه به نوع محصول شما مشخص می شود.

به عنوان مثال ، میزهای اداری با عرض هر میز اداری فیلتر می شوند ، در حالی که قفسه های کتاب های اداری با ارتفاع پایین فیلتر می شوند. این بدان دلیل است که برای آن دسته از محصولات خاص ، اندازه گیری یکی از بیشترین تغییرات است.

میزهای اداری ما از عرض 800 میلی متر تا عرض 2000 میلی متر است ، به شما این امکان را می دهد که میز مناسب دفتر را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید.

 

 

 اندازه و ابعاد مناسب میز اداری

 

 

قد

ارتفاع محصول از سطح زمین (در صورت مستقل بودن) تا سطح بالا اندازه گیری می شود. اکثر میزهای اداری ما به صورت استاندارد (با ارتفاع 730 میلی متر) ارائه می شوند ، زیرا با محصولات همراه مانند پایه و صندلی های اداری مطابقت دارد.  گروه محصولات قفسه های کتاب ما بر اساس ارتفاع فیلتر شده است ؛ زیرا گزینه ارتفاع بیشترین تغییرات را دارد.

 

 

 اندازه و ابعاد مناسب میز اداری

 

عمق

عمق آن از قرار گرفتن در وضعیتی که می خواهید از این محصول استفاده کنید و از جلو به عقب اندازه گیری می شود. بسیاری از محصولات ما به عنوان استاندارد صنعت ارائه می شود تا هماهنگی بین تمام محصولات ما را حفظ کند.

به عنوان مثال ، همه میز و پایه های اداری ما در عمقی کار می کنند که هیچ پایه ای از خود میز کار عمیق تر نخواهد بود. با این حال ، این دسته "میزهای رایانه خانگی" ما را شامل نمی شود ، زیرا عمدتا به دلیل بیشتر استفاده در لپ تاپ ها و مکان های کوچکتر ، عمق کمتری دارند.

 

 اندازه و ابعاد مناسب میز اداری

 

 

میز کار من تا چه اندازه باید عمق داشته باشد؟

نگاهی به آنچه می خواهید روی میز کار خود انجام دهید و آنچه را که می خواهید روی سطح ذخیره کنید ، بیندازید و متناسب با آن طراحی کنید. یک فضای کاری را که قبلاً از آن استفاده کرده اید اندازه بگیرید و ابعاد را یادداشت کنید ؛ آیا می خواهید فضایی را اضافه یا از آن بگیرید؟

عمق به طور کلی در نظر گرفته نمی شود ، شما گزینه های کمتری برای انتخاب دارید. اندازه های استاندارد صنعت برای عمق میز اداری 600 یا 800 میلی متر است.

 هر دو این اندازه ها به راحتی یک پایه ذخیره سازی در زیر آن قرار دارند. میزهای اداری خانگی به هر شکل و اندازه ای ارائه می شوند عمق آنها اغلب از یک محصول به محصول دیگر متفاوت است. حتماً قبل از خرید عمق را بررسی کنید.

یک میز اداری با عمق 800 میلی متر متناسب با همه مواردی است که برای یک محیط اداری معمول لازم است. برخی از میزهای اداری آدینا دارای یک صفحه پشتی متصل هستند بنابراین اگر فضای بیشتری برای پاهای خود می خواهید ، یک میز عمق 800 میلی متر می تواند مناسبتر از میز عمق 600 میلی متر باشد.

 

 

اندازه و ابعاد مناسب میز اداری

 

میز کار من چقدر باید بلند باشد؟

اکثریت قریب به اتفاق میزهای اداری ما بین 725 میلی متر تا 730 میلی متر قد دارند. این استاندارد صنعت است و تقریباً هر صندلی اداری و هر شخصی را در خود جای می دهد.

سرمایه گذاری در یک صندلی اداری ارگونومیک که دارای یک پایه قابل تنظیم برای ارتفاع است ، بسیار مهم است. این شما را قادر می سازد تا ارتفاع صندلی اداری خود را متناسب با قد شخصی و ارتفاع میز اداری خود تنظیم کنید تا راحتی بهتری داشته باشید.

 همچنین ممکن است بخواهید یک میز اداری ایستاده را در نظر بگیرید که می تواند در حالت نشسته مورد استفاده قرار گیرد و به شما امکان می دهد آزادانه انتخاب کنید که در چه موقعیتی کار کنید. میزهای قابل تنظیم ارتفاع ما می توانند از 640 میلی متر تا 1300 میلی متر ارتفاع داشته باشند.

 

 اندازه و ابعاد مناسب میز اداری

 

سوالاتی که باید قبل از خرید مبلمان اداری در نظر بگیرید

اکنون که درک بهتری از اندازه گیری مبلمان اداری دارید ، وقت آن است که قبل از خرید چند سوال را در نظر بگیرید.

 فضای موجود ، میز شما دقیقاً به کجا می رود؟  آیا فضا هم عرض و هم عمق میز را در بر می گیرد؟

 نحوه استفاده از میز ، آیا میز برای مدت زمان طولانی و یا در کوتاه مدت استفاده می شود؟

 از چه تجهیزاتی استفاده خواهد شد؟ بسیاری از افراد از تجهیزات مختلفی روی میزهای خود مانند مانیتور ، صفحه کلید ، چاپگر ، لامپ و غیره استفاده می کنند.

صندلی اداری شما ، از چه صندلی قصد استفاده با میز را دارید؟ آیا صندلی از میز تحسین می کند؟ آیا هنگام استفاده از صندلی زیر میز قرار نمی گیرد؟

نوع مواد ، آیا مبلمان دیگری دارید که میز تحسین آنها را بخواهد؟ داشتن یک مبلمان اداری بسیار غیرحرفه ای به نظر می رسد.

شکل میز ، آیا می خواهید میز را در گوشه ای از اتاق قرار دهید یا با یک میز دیگر تراز شوید؟ آیا یک میز موج شکل می تواند به تکمیل سبک کار شما کمک کند؟

بودجه ، میزهای بزرگ بسیار جذاب اما گران قیمت هستند. قبل از نهایی کردن تصمیم خود ، هر مبلمان را در نظر بگیرید (میز کار ، صندلی اداری ، پایه و غیره).

 

 اندازه و ابعاد مناسب میز اداری

 

 

حتما بخوانید : ابزار مفیدی که باید روی میز کارتان داشته باشید

 

 اجازه دهید ما به شما کمک کنیم

اگر هنوز از اندازه گیری های خود مطمئن نیستید یا فقط در مورد محصولات ما توصیه می کنید ، دریغ نکنید با تیم خدمات مشتری دوستانه ما تماس بگیرید.

 

با چندین سال تجربه ، ما دانش لازم برای کمک به شما در دستیابی به بهترین تنظیمات دفتر را داریم.

 ما می توانیم شما را از طریق گزینه های مختلف با اندازه ها و سبک های مختلف راهنمایی کنیم تا به شما کمک کنیم چیزی مناسب شما و محیط شما ایجاد کنید. خواه این کار برای یک دفتر کار خانگی باشد یا برای تهیه کل فضای اداری یک شرکت.

  

 

اندازه و ابعاد مناسب میز اداری

 

 

برای استفاده از مشاوره کارشناسان ما در مورد دکوراسیون اداری با شماره 02144620086 تماس حاصل فرمایید