میز و صندلی کنفرانس ، دلایل اهمیت :

میز کنفرانس ، همانطور که از نام آن پیدا است ، میزی است اداری که در فضایی مشخص به منظور انجام امور اداری از قبیل مشورت ، جلسات کاری ، مذاکرات قراردادی و گپ و گفت‌های کاری قرار می‌گیرد و برای انجام امور روزانه از آن استفاده می‌شود. صندلی کنفرانس نیز همواره مهم‌ترین مکمل میز کنفرانس محسوب می‌شود و بایستی علاوه بر حفظ همگونی با میز ، حس راحتی و آرامش را به حاضرین در جلسه انتقال دهد. در این مقاله ویژگی‌های میز و صندلی کنفرانسی مناسب را در مبلمان اداری  مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تاملی در باب میز و صندلی کنفرانس

میز کنفرانس:

هر میز اداری رابطه مستقیمی با اسم و فضای خود دارد. به عنوان مثال ، میز مدیریت ، یقینا متعلق به یک مدیر و محل قرارگیری آن در اتاق مدیریت خواهد بود. بر این اساس میز پذیرش نیز در لابی سازمان قرار می‌گیرد و عمدتا ارباب رجوع به آن مراجعه می‌نماید. اما میز کنفرانس الزاما نیاز به اتاقی مختص به کنفرانس یا جلسه ندارد ، بلکه می‌تواند در اتاق مدیریت یا هر جایی از اتاق کارشناسان قرار گیرد.

تاملی در باب میز و صندلی کنفرانس

 در واقع این میز بایستی در مکانی باشد که دسترسی پرسنل به آن آسان بوده و افراد بتوانند به راحتی جهت مشورت یا انجام بحث‌های تخصصی دور آن جمع شوند و مجددا به محل کار خود بازگردند. البته بسیاری از شرکت‌های بزرگ اتاقی را جداگانه برای جلسات تخصیص می‌دهند که عمدتا یک میز کنفرانس بزرگ و مجهز به امکانات پخش صوت (میکروفون و بلندگو) در وسط آن قرار می‌گیرد.

تاملی در باب میز و صندلی کنفرانس

بیشتر بخوانید:خرید مبل اداری 

بسیاری از شرکت‌ها نیز بدلیل محدودیت‌های فضایی ، به ناچار از فضاهای کوچک و متعدد برای برگزاری جلسات استفاده می‌کنند. در این‌جا اهمیت وجود میز کنفرانس با ابعاد کوچک و بهینه دوچندان می‌شود.

تاملی در باب میز و صندلی کنفرانس

انتخاب یک میز کنفرانس کوچک بایستی بر اساس معیارهای مشخصی انجام شود ، به نحوی که افراد با حس بهتر و انگیزه بیشتری در جلسه حضور یابند و همواره از تناسب فضا با میز و امکانات جلسه ، راضی باشند. چنین میزهایی علاوه بر لزوم تبعیت از اصول ارگونومیک و استاندارد در طراحی و ساخت ، بایستی حس راحتی و اطمینان را به شرکت کنندگان در جلسه انتقال دهند.

تاملی در باب میز و صندلی کنفرانس

امروزه با پیدایش وسایل پیشرفته ارتباطی ، امکان ایجاد ویدئو کنفرانس نیز برقرار شده است. این مسئله نقش میز کنفرانس را نسبت به قبل پر رنگ‌تر می‌کند. شکل و طرح یک میز کنفرانسی که مجهز به سیستم صوتی است ، نسبت به میز کنفرانس استاندارد تفاوت‌های زیادی دارد. در این مورد میزهای مدولار می‌توانند بر حسب کوچکی فضا و ماهیت کنفرانسی آن قابل استفاده باشند.

تاملی در باب میز و صندلی کنفرانس

صندلی کنفرانس:

صندلی کنفرانس نیز مهم‌ترین مکمل برای یک میز کنفرانس خوب است و از مهم‌ترین فاکتورهای یک اتاق جلسه مناسب محسوب می‌شود. این صندلی‌ها باید بگونه‌ای طراحی شوند که فرد به هیچ عنوان در جلسه احساس خواب آلودگی نکند و به قدری خشک باشد که فرد نخواهد بیش‌تر از یک ساعت روی آن بنشیند. همچنین طراحی دسته‌های آن بایستی به گونه‌ای باشد تا افراد با قرار دادن آرنج خود بر آن حس خوبی پیدا کنند. نوع چرم بکار رفته در این صندلی‌ها نیز بایستی بصورتی باشد که موجب تعریق نشود. هچنین سفتی فوم استفاده شده در کف صندلی باید به اندازه‌ای باشد که ماهیچه‌های افراد را دچار خستگی و گرفتگی ننماید و خستگی را از تنشان دور نگه دارد.

تاملی در باب میز و صندلی کنفرانس


<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما >>

لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086 در تماس باشید .