تاملی در باب دکوراسیون اداری و تعاریف و جزئیات آن

دکوراسیون اداری - معنای دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی مجموعه اقداماتی است که با برنامه‌ریزی قبلی جهت رسیدن به زیباترین و بهینه‌ترین چیدمان محیط منزل یا اداره ، با تاکید بر عناصر و المان‌های زیبایی‌شناسی صورت می‌پذیرد. برخلاف باور بسیاری ، دکوراسیون داخلی تنها به محیط منزل محدود نمی‌شود و رعایت اصول آن در هر محیطی که انسان‌ها جهت کسب و کار ، مشورت ، گپ و گفت ، ارتباطات و سایر امور کاری انتخاب می‌کنند ، اهمیت دارد.

دکوراسیون داخلی ؛ تعاریف و اصطلاحات دکوراسیون در محیط اداری

دکوراسیون اداری _ هدف دکوراسیون داخلی

در پس هر طراحی داخلی یک هدف عمیق نهفته است و نتیجه یک کار یک طراحی زیبا ، باید منجر به رسیدن به آن هدف گردد. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم ، اصل اساسی دکوراسیون داخلی ، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی است. هدف اصلی دکوراسیون داخلی ، خلق زیبایی با درنظر گیری هماهنگی بین انسان و محیط کار است ، بگونه‌ای که حس آرامش ، نشاط و خلاقیت در آن موج بزند. این اهداف در سطوح پایین تر بر ایجاد و توانمندسازی برند سازمان ، پررنگ نمودن محصولی خاص ، تسهیل ارتباطات و گاهی امنیت اتاق‌ها تمرکز دارند.

دکوراسیون داخلی ؛ تعاریف و اصطلاحات دکوراسیون در محیط اداری


بیشتر بخوانید: مبلمان اداری مدارس و دانشگاهها

دکوراسیون اداری _ دانش دکوراسیون داخلی

دانش دکوراسیون داخلی تلفیقی از حوزه‌های دانشی روانشناسی صنعتی ، ارگونومی ، زیبایی‌شناسی ، معماری و سبک‌شناسی است. امروزه شاهد آن هستیم که سبک‌های دکوراسیون داخلی متاثر از معماری اسلامی ، معماری کلاسیک ، معماری مدرن ، معماری سنتی بوده و همگام با آن‌ها پیش می‌رود. امروزه این دانش پس از سیر تکاملی خود ، بصورت تخصصی دنبال می‌شود و همواره با نوآوری و خلاقیت ، مرزهای تعیین شده خود را گسترده‌تر می‌سازد. یقینا یکی از پر پیچ و تاب‌ترین علوم در طی تاریخ ، علم دکوراسیون داخلی بوده است و به همین دلیل است که اغلب افرادی که در این حرفه فعالیت می‌کنند ، باید دانش کافی از سبک‌های معماری تاریخی و همچنین دوره‌های مختلف معماری گذشته و معاصر داشته باشند.

دکوراسیون داخلی ؛ تعاریف و اصطلاحات دکوراسیون در محیط اداری

دکوراسیون اداری _ دکوراتور کیست؟

یکی از عواملی که در شکل‌دهی و مسیردهی به دکوراسیون داخلی تاثیر زیادی دارد ، سلایق و علایق انسانی است و بر این اساس میتوان گفت که شناسایی مدرنترین علاقه ها و گرایشات زیبایی شناختی مشتریان ، از مهمترین مسائل حوزه دکوراسیون داخلی است. دکوراتور فردی است که همواره با کسب شناخت از سلیقه‌های غالب و بدیع جامعه و بهره‌گیری از دانش هنری و زیبایی شناختی خود ، در خلق مناسب‌ترین ، بهینه‌ترین و شکیل‌ترین چینش محیط تلاش می‌کند.

دکوراسیون داخلی ؛ تعاریف و اصطلاحات دکوراسیون در محیط اداری

یک دکوراتور بایستی از دانش روانشناسی نیز بهره‌مند باشد و نیز به واسطه آشنایی با اصول و فنون مذاکرات ، بتواند مشتری را قانع به ایجاد تغییر در وضعیت موجود بنماید. مسئله‌ ظریف و حساسی که یک دکوراتور حرفه‌ای بایستی همواره به آن توجه کند این است که بهره‌وری و کارایی هیچگاه نباید قربانی زیبایی محض شود.

آنچه که در دستیابی به دکوراسیون داخلی مناسب اهمیت دارد ، هماهنگی میان تمامی ابزاری است که در مجموعه وجود دارد. بنابر این یک دکوراتور علاوه بر اینکه بایستی زیبایی‌ ، مبلمان ، لوسترها ، کف پوش ، پرده و رنگ‌ها را مورد بررسی قرار دهد ، در مجموع نیز لازم است همه آن‌ها را برای رسیدن به یک هدف بزرگ‌تر در نظر داشته باشد.

دکوراسیون داخلی ؛ تعاریف و اصطلاحات دکوراسیون در محیط اداری


حتما بخوانید: اثرات شگفت انگیز دکوراسیون اداری

 دکوراسیون داخلی ؛ تعاریف و اصطلاحات دکوراسیون در محیط اداری


<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما>> 

لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086 در تماس باشید