تناسب بین فضای کار و مبلمان اداری

مبلمان اداری قبل از هر چیز به یک فضای کار مناسب نیاز دارد و در اینجا ابتدا باید فضای کار مناسب را تعریف کنیم که منظورمان هم از لحاظ فضای ابعادی و هم از لحاظ روشنایی مناسب میباشد.


 تناسب بین فضای کار و مبلمان اداری

بحث روشنایی که همان بحث نور پردازی و نور کافی برای محل کار میباشد اما میماند فضای ابعادی که در اینجا ما منظورمان فضای کافی برای سخت افزارهای کامپیوتری و تجهیزات جانبی آن ، محلی برای نگهداری پرونده ها و بایگانی موقت و دائم آنها و مکانی برای انجام کارهای روزمره اداری نظیر بررسی نامه ها و کارتابل و برگزاری جلسات مشورتی میباشد در واقع قبل از سرمایه گذاری بر روی مبلمان اداری باید از داشتن چنین فضایی اطمینان خاطر داشته باشید.

 تناسب بین فضای کار و مبلمان اداری

یک دفتر کار میتواند برای چیدمان مبلمان اداری به سه بخش تقسیم شود:

 تناسب بین فضای کار و مبلمان اداری


1-نقطه تمرکز یا نقطه مرکزی کار ، که حتما باید یک فضای کاری با نور مناسب و محل قرارگیری کافی برای کامپیوتر و تجهیزات جانبی آن داشته باشد. معمولا میزهای اداری در این نقطه قرار میگیرند.

2-نقطه مرجع یا مکانیکه فرد مدام برای پیشبرد کارشان بدانجا مراجعه میکند که شامل اطلاعات فنی و مراجع مرتبط با کار میباشد. معمولا کتابخانه ها و کمدهای اداری در این بخش قرار میگیرند.

3-مرکز نگهداری مواد مصرفی یا مرکز مایحتاج ، که شامل انواع کاغذ و... میباشد .معمولا انبار داخلی و قفسه های نگهداری مواد در این بخش قرار میگیرند.

 تناسب بین فضای کار و مبلمان اداری

فاصله مناسب برای قرارگیری سه نقطه فوق از هم یک کار تخصصی و ویژه است. کسانیکه با یکدیگر کار میکنند و بصورت گروهی در پیشبرد امور موثرند باید میزهایشان کنار هم باشد افرادیکه بیشتر پرینت میگیرند باید به پرینتر نزدیکتر باشند.

 تناسب بین فضای کار و مبلمان اداری

در زیر دست و پا نبودن سیمها و کابلها خیلی مهم است و لازم است تجهیزات طوری چیده شوند که تدابیر لازم برای پوشاندن سیمها و کابلها در چیدمان دیده شده باشد.

 تناسب بین فضای کار و مبلمان اداری

در نظر داشته باشید که در واقع استفاده از وسائل مورد نیاز در محیط کاری خود به تنهایی میتواند مشخص کننده انتخاب نوع مبلمان اداری مرتبط با آن باشد. مسلما هیچ کس از یک محیط کاری درهم و شلوغ احساس رضایت و آرامش نخواهد داشت. ایجاد یک فضای زیبا و کاربردی با نور پردازی عالی و استفاده صحیح از رنگها و چیدمان صحیح وسایل در محل خود میتواند در ایجاد بهره وری و ارتقا انگیزه پرسنل  نقش به سزایی داشته باشد.

 تناسب بین فضای کار و مبلمان اداری

بیشتر بخوانید:ایده های مناسب برای زیبا تر شدن خانه کوچک

 تناسب بین فضای کار و مبلمان اداری

نکاتی برای تناسب بین مبلمان اداری و محیط کار

یک مبلمان اداری مناسب در وحله نخست به یک فضای کار روشن نیاز دارد و این بدان معنا است که یک فضای کافی برای سخت افزار های کامپیوتری و تجهیزات جانبی آن ، یه محل برای مرجع متریال ها ، فضای فایلینگ و یک مکان برای جمع آوری کاغذ ها و مایحتاج دیگر ، فراهم کرد. در واقع یک اطمینان خاطر برای سرمایه گذاری روی مبلمان اداری جهت داشتن یک فضای کافی برای کار و ذخیره سازی است.

 تناسب بین فضای کار و مبلمان اداری

یک دفتر کار برای قرار گرفتن مبلمان باید در سه زمینه فعالیت طبقه بندی شود:

 تناسب بین فضای کار و مبلمان اداری

۱- مرکز کار ، که باید شامل یک فضای کاری روشن ، کامپیوتر و تجهیزات مورد استفاده.
۲- مرکز مرجع ، که شامل کلاسورها ، راهنما ، فرهنگ لغت و کتاب های فنی مرتبط با کار.
۳- مرکز مایجتاج ، که شامل مایحتاجی همچون دفتر و کاغذ.

 تناسب بین فضای کار و مبلمان اداری

همچنین تدابیری برای پنهان کردن سیم های کامپیوتر و دیگر وسائل الکتریکی باید اتخاذ کرد. در این بین باید به سطح دسترسی هم توجه ویژه کرد ، یعنی زمانی که شما بر روی خود نشسته اید و در حال انجام کار روزانه می باشید ، باید به راحتی بتوانید به کمدها، قسمت فایلینگ ، کتابخانه و مرکز مایحتاجی مثل کاغذ ها دسترسی لازم را داشته باشید.

 تناسب بین فضای کار و مبلمان اداری

موقعیت تجهیزات به تناوب استفاده از آن ها است. یعنی اگر شما از پرینتر به صورت روزانه استفاده می کنید ، باید آن را در دسترس خود قرار دهید ، یا اگر اسکنر استفاده کمتری دارد آن را از محیط کاری خود دور نگه دارید. در واقع استفاده از وسائل مورد نیاز در محیط کاری خود به تنهایی مشخص کننده انتخاب نوع مبلمان اداری مرتبط با آن است. مسلما هیچ کس از یک محیط کاری درهم و شلوغ احساس رضایت نخواهد داشت. ایجاد یک فضای دلنشین با پرداخت عالی از نور و رنگ و قرار گرفتن هر وسیله در جای خود ، در ایجاد پویایی کاری نقش به سزایی خواهد داشت.  تناسب بین فضای کار و مبلمان اداری


<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما>>

لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086 در تماس باشید .