تاثیر استفاده از لوگو شرکت در طراحی داخلی فضای اداری

فعالیت شما که بعنوان کسب شما معرفی میگردد بمانند یک دیدار رویایی و عاشقانه میباشد ، زیرا شما در ملاقات با مشتریان خود همواره تلاش میکنید که فرد را جذب کرده و او را عاشق دلخسته برند و کارتان قراردهید. پس به یاد داشته باشید که لوگویتان معرف هویت شما بر روی پروفایل در سایت دوست یابی میتواند در نظر گرفته شود. این عکس حرفه ای و جذاب باعث میشود که فرد به شما علاقه نشان داده و تمایل داشته باشد که شما را بهتر و بیشتر شناخته و جذب شما شود.

یا برعکس میتواند جذابیتی نداشته و از روی عکس و سایت شما گذشته و گرفتار رقیب شما شود. در حالیکه شما در حال تلاش هستید تا بهتر و زیباتر و جذاب تر دیده شوید.

پس بخاطر داشته باشید که لوگوی شما ، تاثیری بزرگ در زمان دید اولیه از کسب و کار شما داشته و به مشتری این امکان را میدهد که درباره ی برندتان تحقیق کرده و اطلاعات کافی بدست آورده که آیا برای او مناسب میتوانید باشید یا خیر.

لوگو بخش مهم از برند شما میباشد ، پس مطمئن شوید که آن را بدرستی طراحی و تولید کرده و در معرض دید افراد قرار میدهید. این لوگو باید بر روی تمامی محصولاتتان ثبت شده باشد و در وبسایت ، روی بسته بندی ها و کارت های تجاری شرکت نیز باید وجود داشته باشد. پس بدانید که طراحی عالی و حرفه ای لوگو باعث انتقال ماهیت شما به مشتری میگردد و تاثیری مثبت بر برداشت اولیه از برند شما دارد و همینطور به شما کمک کرده تا در عرصه رقابت بدرخشید.

  • قبل از طراحی لوگو چه باید کرد؟

هویت برندتان را تعریف کنید.

شما با طراحی لوگو ، در واقع هدایت برندتان را بعهده دارید و برای این منظور باید بدانید که هسته ی اصلی هویت برندتان چه میتواند باشد. وقتی متوجه شدید که چه چیزی باعث میگردد شما درخشیده و منحصر بفرد شوید و برندتان بیانگر چیست ، تصمیم گیری درباره گزینه های طراحی که تصویر شما را تکمیل کرده و نشان از هویت فعالیت شما میدهد رابسیار سهل تر خواهد کرد.

حال چگونه متوجه شوید که هویت برندتان چیست ؟

  • به چه دلیل این کسب را آغاز کردیم؟
  • ارزشها و باورهای ما به عنوان یک شرکت چه اهمیتی دارد؟
  • برتری ما نسبت به دیگران در چیست؟
  • چه چیز باعث میشود ما خاص شویم؟
  • در صورت توصیف برندمان در سه کلمه ، این کلمات چه میتواند باشد؟
  • سه کلمه ای که مشتریان ما برای توصیف ما استفاده میکنند چه میتواند باشد؟

نحوه استفاده از رنگ در طراحی لوگو

رنگها در طراحی لوگو یکی از نکات اصلی و مهم در طراحی گرافیک میباشد. بکار بردن رنگ مناسب در طراحی لوگو باعث میشود نقاط قورت کسب و کار شما بدرخشد و به شما کمک میکند که مشتری ایده آل خود را جذب کنیدو همینطور اگر در این طراحی اشتباه کنید میتواند اثر عکس داشته و مشتری را از شما دور کند. اکثر افراد از روانشناسان رنگ که آن را موردمطالعه قرار داده اند شنیده ایم که رنگها میتواند احساسات و رفتارهای افراد را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال رنگ زرد باعث نشاط و شادی میگردد و رنگ سبز آرامش بخش میباشد.

اما سوال این است که آیا این قوانین در مورد برند و تجارت و کسب و کار نیز همین قوانین را دارد یا خیر؟ بخاطر داشته باشید که رنگ شناسی در زمان طراحی لوگو باعث میشود که 80% برند بالا رود. وقتی شما بدانید که اعتماد مشتری ، ارتباط مستقیم با مطرح شدن برند دارد ، مثل دریافت رنگ قرمز چراغ راهنمایی که باعث توقف راننده میگردد و با سبز شدن چراغ حرکت مجدد را به همراه دارد. پس ما از طریق رنگها متوجه میشویم چه رنگی میتواند علامت خطر و یا امنیت را به همراه دارد. در بسته بندی بطری های آب معدنی دقت کردید ؟ در طراحی آن از رنگ آبی استفاده شده است ، اما آیا میدانید دلیل این رنگ آبی چیست؟ این رنگ باعث احساس سردی و خنک بودن به بیننده میشود که میتواند تاثیر مستقیم در فروش محصول داشته باشد.

چگونگی انتخاب رنگ برای برند خود

برخلاف تصور افراد طراحی لوگو برای برند خود کار بسیار سخت و دشواری میباشد . زیرا شما ناچارید تعداد زیادی طرح را در نظر داشته و همینطور بدانید که چگونه تغییرات را به خوبی و با نسبت های مناسب در جاهایی که مناسب است قرارداده تا تغییری درست و بجا را انجام داده باشید. در زمان طراحی لوگو شما ناچارید که به نکات مهمی توجه داشته باشید ، یکی از مواردی که در طراحی لوگو مهم است رنگ آن میباشد. شما میتواند یک لوگو با یک رنگ انتخاب کنید یا یک لوگو با ترکیب دو و یا حتی چند رنگ داشته باشید. اما بدانید که هر رنگ برای شما حکم ارائه مطالب و نکاتی است که به بیننده آنرا منعکس میکند .

روانشناسی رنگ نارنجی در طراحی لوگو

رنگ نارنجی طیف گسترده ای از احساسات را مدیریت میکند ولی چیزی که چشمگیر بوده و قابل بیان است شهامت دادن و جسارت بخشیدن به لوگو میباشد. رنگ نارنجی از طرفی نمیتواند حس اشتیاق و خواستنی که در رنگ قرمز وجود دارد را به بیننده القا کرده و از طرفی به اندازه کافی تیره نیست که باعث آرامش گردد و ثبات را به فرد مقابل انتقال دهد. رنگ نارنجی میتواند رد کسب و کارهایی مانند اسباب بازی و محصولات آرایشی و بهداشتی و همینطور بسته های مسافرتی استفاده گردد. با رنگ نارنجی میتواند تضاد ویژه ای بوجود آورد و ترکیب آن با دیگر رنگها مانند سیاه یا حتی آبی تیره و بنفش میتواند وجه ای جدی و جذاب به لوگو بدهد.

بیشتر بخوانید:سه ویژگی اصلی هر مبلمان اداری

استفاده از رنگ قرمز در طراحی لوگو

رنگ قرمز بیانگر شدت احساسات : عشق ، خشم ، پرخاشگری ، تعصب،حس گرایی است.

رنگ قرمز بیانگر هیجان ، اشتیاق و عصبانیت نیز میباشد. همینطور رنگ قرمز فوریت را نمایش میدهد ، مثلا برای اعلام حراج یا ایجاد انگیزه برای خریدهای فوری ، این مهم باعث جلب توجه میگردد. در تحقیقاتی که انجام شده است اولین دو رنگی که در مغز انسان قابل پردازش سریع میباشد اول رنگ قرمز و بعد زرد میباشد. محققان در تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که اکثر کودکانی که قدرت تشخیص محتویات بسته های قرارداده شده در فروشگاه را ندارند ، زمانیکه وارد مراکز خرید میشوند ، ناخواسته محصولات قرمز رنگ در ابتدا مورد نظرشان قرار میگیرد. همچنین رنگ قرمز باعث افزایش اشتها نیز میگردد برای همین در لوگو رستورانها و بنرهای غذا از این رنگ بیشترین بهره را برده اند .  در این موارد رنگ قرمز یکی از مهمترین گزینه ها میباشد گاهی با ترکیب رنگ دیگر و گاهی به تنهایی به عنوان لوگو مد نظر قرار داده میشود.

استفاده از رنگ زرد در طراحی لوگو

رنگ زرد بیانگر احساسات :شادی، لذت،انرژی ، احتیاط، مریضی میباشد.

رنگ زرد انعکاس دهنده دوستی و تشویق کننده نیز میباشد، رنگ زرد باعث جلب توجه نیز میگردد برای همین ماشین های تاکسی را به رنگ زرد تعبیه کرده اند. رنگ زرد ذاتا رنگ روشنی میباشد برای همین میتوان در زمان شادی ، بیشترین بهره را از این رنگ برد. قدرت این رنگ آنچنان است که استفاده از سایه های تیره تر رنگ زرد هم آنچنان تغییری در معنی رنگ زرد ایجاد نمیکند مانند رنگ نارنجی. البته شاید تیره ترین رنگ زرد کمی احساس بیماری یا ضعف را برای مخاطب به القا کند.برای همین این رنگ بهترین رنگ برای ابراز احساسات کودکانه نیز میباشد. بطور کلی این رنگ در طراحی لوگوهایی که مشاغل و حرف مربوط به خانواده و دوستان را یادآوری میکند کاربردی اساسی دارد مانند: پارک آبی ، رستوران های خانوادگی ، مراکز فروش اسباب بازی و مراکز خرید.

یکی از دلایل بکار بردن رنگ پر انرژی زرد در شرکت های که امور مربوط به انرژی را عهده دار است نیز همین میباشد.

استفاده از رنگ سبز در طراحی لوگو

رنگ سبز بیانگر احساسات: هماهنگی ، تازگی ، بلندپروازی، طمع میباشد.

رنگ سبز برای همه افراد یادآور طبیعت و سبزه میباشد. این رنگ در میان برندهایی که مربوط به محیط زیست است کارآیی فراوانی دارد . رنگ سبز میتواند احساس صلح ، امید ، اعتماد و آرامش را نیز به همراه داشته باشد. از دیگر صنعت هایی که به استفاده از رنگ سبز روی آورده اند صنایع غذایی، کالاهای خانگی ، تکنولوژی و امور مالی میباشد. از آنجائیکه گیاهان نشان زندگی پس از یک خواب طولانی زمستانه هستند ، بیشتر افراد رنگ سبز را بیانگر رنگ رشد یا زندگی جدید میدانند.

استفاده از رنگ آبی در طراحی لوگو

رنگ آبی بیانگر احساسات: آرامش ، اعتماد، اعتماد به نفس، جدیت میباشد.

رنگ آبی باعث ایجاد احساس اعتماد و امنیت میباشد. همچنین رنپ آبی دارای طول موج بلند نیز میباشد و از فاصله دور نیز قابل رویت میباشد. برای همین اکثر چراغ های فرود فرودگاه ها به رنگ آبی تعبیه شده است . اگر تمایل دارید که جدی گرفته شوید باید از رنگ آبی برای طراحی برند خود بهره ببرید. نکته مهم دیگر این است که به عنوان پادشاه کلاسیک رنگها، رنگ آبی در بیش از نیمی از لوگوها قابل رویت است . یکی دیگر از نکات مهم دیگر در استفاده از رنگ آبی در طراحی لوگو این است که باعث میشود اعتماد به نفس برند شما بالا رود. پس بدانید که یکی از دلایل انتخاب رنگ آبی در میان شرکتهای انرژی، مالی ، هواپیمایی، تکنولوژی این که آنها میخواهند مفهمومی که ما از این شرکتها توقع داریم را به بیننده منتقل کرده باشند یعنی کارکرد مداوم و بدون خطر. البته اگر دقت کرده باشید این رنگ در صنایع پوشاک و رستوران که احتیاج به جلب توجه مصرف کننده دارد نیز از عمومیت کمتری برخوردار است.

استفاده از رنگ بنفش در طراحی لوگو

رنگ بنفش بیانگر احساسات :جاه طلبی،وقار،رمز و راز ، استقلال میباشد.

رنگ بنفش رنگ سلطنت میباشد. این رنگ اصولا برای محصولات ضدپیری و زیبایی مورد استفاده است. اثر آرام بخش رنگ بنفش باعث شده که از این رنگ در امورمالی ، تکنولوژی و سلامت نیز بهره برده شود. بنفش رنگی لوکس و رنگین کمانی میباشد. از رنگ بنفش در طراحی لوگو اگر استفاده کنید بیانگر پختگی و عاقل بودن برند شما است. این رنگ نیز اشاره ای به زنانه بودن دارد. بنفش ترکیبی از آبی و انرژی رنگ قرمز است. بنفش فعالیت مغزی را که در رابطه با حل مشکلات است را فعال کرده و همینطور بنفش تیره رنگی است که با مال و ثروت همراه میباشد. پیشنهاد ما برای استفاده از این رنگ لوکس و سلطنتی استفاده جهت بسته بندی های خاص و منحصر بفرد میباشد.

استفاده از رنگ قهوه ای در طراحی لوگو

رنگ قهوه ای  بیانگر احساسات :راحتی،قدرت ، تنبلی و انزوا میباشد.

در بین بیشتر رنگها ، متواضع ترین رنگ میباشد. قهوه ای معمولا محدود به لوگوهایی با محصولات مردانه میباشد و در کارهایی که نیاز به فضای باز است انجام میشود. رایج ترین احساسات رنگ قهوه ای منزوی بودن آن است. در لوگوهایی مانند : تجهیزات کمپینگ ، شکار و دیگر کسب و کارها از این رنگ بهره برده میشود که به مخاطبین خود فرصتی بدهد که در تنهایی ، تحت لوگوی قهوه ای رنگشان به کارهای طی روز خود فکر کرده و اصلاحات و یا تکرار آن را باعث شوند.

استفاده از رنگ خاکستری در طراحی لوگو

رنگ خاکستری بیانگر احساسات :اعتماد و اطمینان،بی طرفی،عقل و هوش،آرامش ، سازش،استقلال و رسمیت میباشد.

رنگ خاکستری بیانگر خنثی بودن و همینطور آرامش میباشد. رنگ خاکستری ممکن است برای بعضی افراد گزینه مناسبی نسبت به رنگ مشکی باشد ، در صورتیکه به تنهایی هیچ قدرت محرکی نداشته ولی با عقل و دانش و استحکام ارتباط مستقیم دارد. این رنگ بیانگر ترس و از دست دادن احساس میباشد و شفافیت و درخشندگی دیگر رنگها را از رونق انداخته ، رنگ خاکستری بی تفاوتی ، عدم مشارکت و همکاری و سستی و تنبلی را در افراد تداعی میکند. نقره ای ، طوسی،خاکستری روشن و تیره،دودی ، سربی و سربی تیره جزو دسته های مختلف رنگ خاکستری قرار میگیرد.

حتما بخوانید:افزایش بهره وری با مبلمان اداری عالی آدینا

 

استفاده از رنگ سفید در طراحی لوگو

رنگ سفید بیانگر احساسات :بی گناهی ، خالص، پاکیزگی میباشد.

شایان ذکر است که بگوئیم سفید یک رنگ محسوب نمیشود ، اما باید آن را به لیست رنگها خود اضافه کرده ، زیرا رنگ سفید با روشنایی ، بی گناهی ، خلوص و پاکیزگی را نشان میدهد.این رنگ به عنوان رنگ کامل کننده شناخته شده است و باعث ایجاد حس مثبت نیز میگردد ، اما به طور وسیع از آن بهره برده نیمشود. ممکن است دلیل آن این باشد که رنگ سفید را نمیتوان بدون رنگهای دیگر استفاده کرد. بیشتر مشاغل ترجیح میدهند که رنگ سفید در لوگو آنها باشد. مخصوصا مشاغلی که حرفه شان برای قطعیت نقطه شروع باشد مانند: خمیزنان،ازدواج،کاغذ و یا چیزهایی که هر کس در زندگی اشت ممکن است برای یکبار هم که شده آن را در نظر داشته باشد. رنگ سفید مانند رنگ مشکی ، تقریبا بصورت معتدل در تمامی لوگوها قابل استفاده است . شاید بعضی از رنگها نتوانند اما مطمئنا ترکیب رنگ سفید و مشکی میتواند به بیننده حس جدیت یا نرمش را نشان دهد.

سودمند برای شما :ابعاد مبلمان اداری مدرن چقدر است ؟

استفاده از رنگ مشکی در طراحی لوگو

رنگ مشکی بیانگر احساسات :قدرت، مرموز،حزن ، باشکوه میباشد.

لوگویی که در آن رنگ مشکی به کار برده شده است این حس را به بیینده القا میکند که این برند دارای قدرت است. رنگ مشکی نفوذ کامل و نهایت را بیان میکند، با استفاده از رنگ مشکی در لوگو میتواند قاطعیت بیشتری را در کار به مشتری خود القا کنید. به عنوان نمونه نشانه های ورزشی مانند نایک یا اندرامور که تولید کننده لباس ورزشی است ، به مشتریان خود با پوشیدن این برندها احساس قدرت را القا میکند.این رنگ علامت قدرت و اقتدار سات و برای بیان توانایی و قدرت از آن بهره برده میشود. برای همین دیپلمات ها و سیاستمداران از اتومبیل های سیاه رنگ استفاده میکنند.

 

و کلام آخر

برای طراحی لوگو به نقش رنگ بر روی آن تحقیق و تفکر لازم را داشته باشید و در انتخاب آن عجله نکنید. در صورتی که نتوانستید به جمع بندی مثبت و باب میلتان برسید حتما با مشاوران و طراحان خبره مشورت کرده و بهترین لوگو با بهترین ترکیب رنگ را برای معرفی خود برگزینید.  

 

 شرکت آدینا تنها "شرکت مبلمان اداری در غرب تهران" که کار طراحی و دکوراسیون میز پذیرش را بصورت تخصصی و سفارشی برای شما مشتریان عزیز انجام می دهد.

لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید...

برای طراحی با کارشناسان مبلمان اداری آدینا تماس بگیرید.

 

  آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما

لطفا با کارشناسان ما در بخش فروش با شماره های زیر در ارتباط باشید...

   02144620089                  02144620087                02144620086               09384993620