نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.

امروز ، قصد دارم در مورد یکی از مهمترین عوامل طراحی و دکوراسیون اداری ، یعنی چیدمان مبلمان اداری با شما صحبت کنم. هر قدر شما در خرید مبل اداری لوکس ، محصولات مبلمان اداری کلاسیک یا مدرن دقت کرده باشید و بهترینهای اداری را نیز خرید کرده باشید به تنهایی نمیتواند تضمین کننده ، یک اتاق کار زیبا برای شما باشد. امروزه حتی بحث هایی مانند فنگ شویی و تاثیر محل اجسام بر سلامت انسان نیز در دکوراسیون اداری و دکوراسیون خانگی مطرح شده است. 

نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.

ما میخواهیم چند فوت کوزه گری در مورد چیدن مبلمان اداری اتاق مدیر عامل را برای شما رو کنیم. قبل از ورود به بحث ما فرض میکنیم که شما مسئله انتخاب مبلمان اداری مدرن و یا مبلمان اداری کلاسیک را حل کرده اید و همچنین استانداردهایی که برای خرید باید در نظر بگیرید در نظر گرفته اید و همچنین سایر نکاتی که باید قبل از خرید مبل اداری لوکس در نظر بگیرید. در غیر اینصورت حتما قبل از خواندن این مقاله ، مقالات مربوط به آنها را که در انتهای این مقاله آمده است را مطالعه نمایید. 

نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.

تاثیر نور و نور پردازی در چیدمان مبل اداری :

احساس مسرت بخش تابیدن نور خورشید روی پوست تان را  تجربه کرده اید؟ خورشید این سرچشمه گرما و زایش ، نمادی از اعتماد و آرامش است که در بسیاری از متون قدیمی به عنوان مظهری از قدرت و حتی خود خداوند بیان شده است. کمی به نقاشی های قدیمی دقت کنید ، می بینید که برای نشان دادن قداست و پاکی بزرگان نوری پشت سر ایشان نقاشی شده که به موجب آن اعضای چهره افراد به وضوح دیده نمی شود.
شما به محض دیدن این تابلوها با این ذهنیت و برداشت سریع انسان پاک سیرت را می شناسید و ناخودآگاه به او اعتماد می کنید. این سبک نور پردازی ریشه در نقاشی های قبل از میلاد دارد در این سبک از نقاشی برای نمایش قداست و پاکی از خورشید بسیار استفاده می شده و بعدها وارد نقاشی مدرن شده است.

نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.


1- اتاق مدیر عامل را با نورپردازی از سایر اتاقها متمایز کنید

همان طور که شخص اول در یک تابلو با استفاده از نورپردازی قابل تشخیص است ، در یک سازمان یا شرکت هم ، اتاق یک مدیر می تواند با پرهیز از هزینه های سرسام آور و فقط با یک نورپردازی ساده از سایر اتاق ها متمایز باشد. روش اصولی نورپردازی برای مطالعه تابش نور از سمت چپ است و اگر شخص پشت به نور قرار بگیرد سایه خودش روی میز می افتد اما با توجه به تاثیر این نور از لحاظ بصری و روانی ، می توان این مشکل را با استفاده از نورپردازی مناسب حل کرده و روی ایجاد عواملی برای جلب اعتماد ارباب رجوع تمرکز کرد. شاید شما به عنوان یک ناظر اصلا متوجه نباشید که دلیل اعتمادی که ناگهان به فرد پشت میز پیدا کرده اید چیست یا برخلاف آن چرا اینقدر عجله دارید از اتاق خارج شوید !
عوامل بصری یقینا به طور ناخودآگاه باعث قضاوت فرد بیننده می شود. برای مثال ورود به فضایی روشن و باز حس آرامش و امنیت بیشتری به ما می دهد تا قرار گرفتن در یک فضای بسته و تیره. اگر دقت کرده باشید از این مسئله در برنامه های تلویزیونی نیز استفاده می شود. در برنامه هایی که پشت مجری یک پنجره قرار گرفته ، درنتیجه فضای صحنه به بیننده حس اعتماد القا می کند ، یک فواره در صحنه به بیننده حس پیروزی و یک اختلاف سطح رو به بالا به او حس پیشرفت و آینده نگری را منتقل می کند.

نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.

2- تعیین ایجاد حس اقتدار مدیریت ، حس صمیمت ، یا حس اعتماد؟

در مرحله اول باید اهداف خود را از دکوراسیون اداری تعیین کنید ، این که می خواهید در بیننده چه حسی القا کنید؟! حس اقتدار مدیریت ، حس صمیمت ، یا حس اعتماد؟
برای یک مدیر فروش ، جلب اعتماد مشتری مهم ترین عامل موفقیت اوست. مشتری با ورود به اتاق باید درک کند که می تواند به حرف های مدیر اطمینان داشته باشد ، جدا از طرز برخورد و ظاهر مدیر ، چیدمان مبلمان و جزئیات مربوط به آن ، حتی مدل و سبک صندلی ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. یک صندلی اداری بلند و پرابهت به مشتری می گوید که با یک مدیر قدرتمند روبه روست که البته بدش نمی آید این قدرت را به رخ بکشد ، در واقع این دکوراسیون اداری به شما می فهماند که مدیر ، قواعد خاص خودش را دارد.
در معماری امروز سعی می شود ، میز مدیریت پشت به نور قرار بگیرد تا نخستین صحنه ای که به چشم مراجعه کننده می خورد نور باشد. این نور که از پشت سر مدیر می تابد به مشتری حس اعتماد داده و بحثی روشن و صادقانه مدیر را انتظار می کشد.

نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.

3- وجود درب اختصاصی برای ورود و خروج مدیر

اتاق مدیر می تواند یک در خصوصی برای ورود و خروج خود او داشته باشد. این نحوه رفت وآمد مدیر از نظر روان شناسی بسیار مهم است. زیرا کارمندان و مراجعان این طور برداشت می کنند که مدیر همواره در اتاقش حضور دارد. این در ، برای اتاق رئیس می تواند به یک اتاق خصوصی دیگر راه داشته باشد که او بتواند قبل از ملاقات با مهمانانش خود را مرتب کند و گاهی درصورت نیاز استراحت کند. این مسئله برای مطب پزشکان نیز صادق است.

حتما بخوانید: میز کنفرانس 8 نفره

نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.فرض کنید در اتاق انتظار یک مطب دندان پزشکی هستید و می دانید دکتر هنوز نرسیده است ، تحمل این انتظار همراه با درد دندان خیلی سخت تر از آن است که تصور کنید دکتر در مطب بوده و هر لحظه ممکن است انتظارتان پایان یابد. این قضیه برای خانه های مسکونی هم کاربرد دارد. اگر دید مهمان ها به محل ورود و خروج افراد خانه محدود نباشد ، حریم خصوصی و حجاب ساکنان حفظ می شود. در این صورت اگر مهمان ها زودتر از یکی از اعضای خانه رسیدند ، می توانند بدون اشراف به این موضوع منتظر بمانند. این قبیل ورودی ها و خروجی ها به اصطلاح شیطونک نامیده می شوند.

نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.

4- استفاده از مبلمان اداری کلاسیک در دل مدرن

سبک کلاسیک نسبت به سبک مدرن عظمت بیشتری دارد ولی سبک مدرن هم دارای ویژگیهای خودش است اگر دوست دارید احساس ابهت و عظمت اتاق مدیر به همه ارباب رجوعها دست دهد از سبک کلاسیک هم در دکوراسیون اداری اتاق مدیر و هم از مبلمان اداری کلاسیک برای تجهیز اتاق مدیریت استفاده کنید. در بعضی مواقع بهتر است تلفیقی از این دو را انجام دهید. برای متفاوت جلوه دادن فضای اتاق نسبت به سایر قسمت ها ، می توان از مصالحی متفاوت و با کیفیتی بالاتر استفاده کرد یا سبک این اتاق را به طور کلی تغییر داد. برای مثال در مجموعه ای مدرن می توان اتاق مدیریت را کلاسیک طراحی کرد.

نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.

5- روی ورودی اتاق مدیر تمرکز کنید 

به ورودی اتاق رئیس نیز باید توجه شود. این ورودی باید دعوت کننده باشد ، دری که در یک حفره داخل دیوار قرار گرفته یا مصالح خاصی برای ساخت آن به کار رفته یا از نورپردازی ویژه ای در کناره های آن استفاده شده ، می تواند یک ورودی متفاوت باشد. وقتی وارد اتاق می شوید قبل از هر چیز باید خود مدیر را پشت میزش ببینید ، حال اینکه در بسیاری از دفاتر باید برای دیدن مدیر از کنار میز کنفرانس بگذرید تا بتوانید او را ببینید.

برای مطالعه بیشتر: میز مدیریت کلاسیک طرح سلطنتی


سلسله مراتب چیدمان اتاق مدیر باید به گونه ای باشد که مراجعان نخستین چیزی که می بینند میز مدیر باشد نه میز کنفرانس یا کتابخانه. برای پذیرایی خودمانی تر ، یک نیم ست جلوی میز مدیریت نیز گزینه ایده آلی است. میز کنفرانس هم بهتر است درصورت امکان به اتاقی در جوار اتاق مدیر منتقل شود یا در همان فضا کنار دیوار قرار گیرد. برای جدا سازی قسمت های مختلف اتاق می توان از دیوارهای جداکننده متحرک نیز استفاده کرد.

نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.

میز کنفرانس که در کنار میز مدیر قرار دارد با نورپردازی ویژه خود این قسمت را از کل فضا جدا کرده است. در کل دموکراسی و برابری حرف اول را می زند ، پس عنصر اعتماد هم در فضایی ایجاد می شود که مدیرخود را با بقیه افراد برابر ببیند ، هرچند دکوراسیون اداری تاثیر مهمی روی جلب اعتماد مراجعان دارد اما برای کارکنان یک شرکت برخورد خود مدیر حائز اهمیت است نه میز و صندلی اداری اتاقش!

6- استفاده از بهترین اتاق ساختمان بعنوان اتاق مدیریت عامل

برای اینکه اتاق مدیر را متفاوت نشان دهید می توانید از موقعیت اتاق در ساختمان هم استفاده کنید. بهتر است در بالاترین یا پایین ترین طبقه ساختمان باشد یا اینکه همه نقاط مجموعه با گرایش به مرکزیت به اتاق مدیر ختم شوند.

نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.

 چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق

به‌طور حتم هيچ‌ كسي نيست كه سر صبح وقتي براي شروع يك روز كاري از خواب بيدار مي‌شود به پوشيدن لباس مناسب و تاثير آن روي حال و هواي ديگران فكر نكند ؛ اينكه لباس و آراستگي چطور وجهه او را جلوي ارباب‌ رجوع و كارمندان بالا مي‌برد يا پوشيدن يك كفش گران‌ قيمت يا حتي استفاده از يك عطر خاص چطور مي‌تواند كارمندان اداره را تحت تاثير قرار دهد.

نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.

داستان اينجاست كه اين كارها فقط 50درصد قضيه را حل مي‌كند و باقي ماجرا از جاي ديگري تاثير مي‌گيرد ؛ از اتاق و محل كارتان و از ميز و لوازمي كه بي‌توجه به پيام‌هاي خاص‌شان با كج‌سليقگي روي آن چيده‌ايد. طراحان داخلي معتقدند اتاق كار هر كسي بازگوي شخصيت تجاري و اداري اوست. پس اگر مي‌خواهيد به موقعيت شغلي خوبي برسيد ، بهتر است به جاي رسيدن به سر و وضع‌تان از اتاق كارتان شروع كنيد. اين وسط توصيه‌هاي مجله معروف فوربس - معروف‌ترين مجله تجارت و بازرگاني دنيا شايد براي داشتن ايده‌هاي ساده اما كارآمد بد نباشد.

 نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.

روی ميزتان گلدان بگذاريد
اصلا خجالت نكشيد. به محض اينكه به عنوان كارمند يك اداره انتخاب شديد با خودتان گل و گلدان به سر كار ببريد. اصلا هم به اين فكر نكنيد كه ديگران درباره شما چه قضاوتي مي‌كنند. از قضا همين قضاوتي كه شما از آن واهمه داريد ، جلوي رئيس و بالادستي‌ها پيغام خوبي دارد. شايد به‌نظرتان برسد كه ديگران مي‌گويند شما داريد بار خودتان را مي‌بنديد اما رئيس‌تان جور ديگري به اين داستان نگاه مي‌كند.


نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.


دكور چيدن با گل‌ها در محل كار به رئيس اداره اين‌طور القا مي‌كند كه شما از كارتان لذت مي‌بريد و مي‌خواهيد براي مدتي طولاني اين پست را در اختيار داشته باشيد. استفاده از گل‌هاي آپارتماني در محل كار نه فقط به شادابي و طراوت محيط كمك مي‌كند بلکه مي‌تواند فضاي خشك و رسمي آنجا را هم كمي صميمانه‌تر نشان دهد. فقط يادتان باشد گل‌ها بايد هميشه شاداب باشند. گلدان خشكيده و پلاسيده گوشه اتاق بيشتر پيامي منفي به بيننده القا می‌کند.

صندلي‌ها را يكدست كنيد
تا پيش از اينها محيط كار با هر رنگ و لعاب و طرح و نقشه‌اي يك مشخصه مهم داشت ؛ اينكه بايد جاي رئيس در محيط كار مشخص مي‌شد. حالا اين پررنگ كردن جايگاه رئيس در محيط كار يا با يك پارتيشن‌ بندي خاص بود يا حتي گذاشتن يك صندلي لوكس و بزرگ پشت يك ميز مجلل اما حالا ديگر اين كارها كمي قديمي شده و ديگر دنياي رئيس و كارمندي از بين رفته است.

نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.


پس براي اينكه محيط كار بيشتر به دنياي امروز نزديك باشد بي‌خيال صندلي‌هاي اداری خاص براي نشان دادن جايگاه خودتان شويد. يك صندلي ارگونوميك كه با فيزيك بدن شما همخواني داشته باشد ، اين روزها بيشتر محيط كار را دلچسب مي‌كند. پس براي اينكه فضاي اداره را به روز كنيد بين صندلي خودتان و كارمندها فرقي نگذاريد. همه را يك‌ دست اما ارگونوميك و خاص انتخاب كنيد ؛ اين‌طوري فضا صميمانه‌تر هم به نظر مي‌رسد و البته زيباتر!

روي ديوار و میز استيكر نچسبانيد

خيلي از كارمندان اداره‌ها دوست دارند خودشان را پركار نشان دهند. آنها معمولا براي نشان دادن حجم فعاليت‌هاي روزمره‌شان نشانه‌هاي خاصي دارند ؛ يكي زونكن‌ها را روي هم سوار مي‌كند و كنار دستش مي‌گذارد و آن يكي روي صفحه مانيتور روبه‌رويش برچسب رنگي با نوشته‌هاي يادآوري مي‌چسباند. شايد براي خود شخص اين ساماندهي عجيب كارها با چسباندن استيكرها مناسب باشد اما براي ارباب‌رجوع و حتي رئيس اداره اين مساله اصلا نشانه خوبي به حساب نمي‌آيد.


نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.


برچسب‌هاي رنگي روي در و ديوار يعني شما آدمي هستيد كه زياد از عهده مديريت كارها برنمي‌آييد ؛ البته برچسب‌ها لزوما نشان‌دهنده بي‌نظمي شما نيست چراكه اگر آدم بي‌نظمي بوديد ، هيچ‌وقت از آنها استفاده نمي‌كرديد. اما از آنجا كه در طراحي‌هاي اتاق كار امروزي بيشترين مساله روي بازخورد و واكنش‌ها معطوف مي‌شود ، ممكن است چسباندن اين برچسب‌ها كمي ناخوشايند به نظر برسد. شايد بهتر باشد اين برچسب‌ها را در صفحه مانيتورتان با برنامه استيكر ويندوز داشته باشيد تا روي در و ديوار اتاق كار!

يك ساعت یا تقویم مدرن کنار ميز داشته باشيد

روي ميز كار یا کنار آن حتما يك ساعت و تقويم قرار دهيد ؛ آن هم در شكل و شمايلي به روز و مدرن و نه از مدل‌هاي قديمي و درب و داغاني كه از ته انباري خانه پيدا كرده‌ايد يا از وسايل كنار گذاشته منزل. داشتن يك ساعت روميزي يا حتي ديواري مناسب در اتاق كار با شكل و شمايلي كه بيشتر خودنمايي كند ، مي‌تواند يكي از راهكارهاي القاي درجه موفقيت شما به ديگران باشد.

نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.


داشتن تقويم يا ساعت نشان مي‌دهد كه شما به وقت و زمان ارزش زيادي مي‌دهيد اما يادتان باشد هيچ چيزي نمي‌تواند در يك اداره به اندازه يك ساعت از كار افتاده يا تقويمي كه آخرين برگ آن مال سه ماه پيش است به ارباب‌رجوع احساس ناامني دهد.

يك عكس خانوادگي در دفترتان داشته باشيد

در فضاي محل كارتان حتما از يك قاب عكس كوچك با تصويري از خودتان يا خانواده‌تان استفاده كنيد. خيلي از ما از گذاشتن تصوير خانواده‌مان در جلوي چشم ديگران ترس داريم. ما فقط اين كار را در فيلم‌هاي خارجي ديده‌ايم ؛ تصويري از مادر و پدري خندان در كنار فرزندان‌شان اما هيچ وقت به اين فكر نكرده‌ايم كه داشتن يك تصوير از خانواده خوشحال براي خوب شدن حال كارمند داستان ما نيست. آنها تصوير فاميل را روي ميز مي‌گذارند تا با چيدمان خاص عكس‌ها به ارباب‌رجوع حس راحتي و امنيت دهند.

نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.


خودتان قضاوت كنيد. ديدن تصوير خانواده يك آدم جدي سر كار واقعا يخ رابطه شما را باز نمي‌كند؟ اين فقط يك طرف ماجراست. طراحان داخلي معتقدند داشتن يك تصوير خانوادگي خوشحال روي ميز كار يا حتي روي ديوار به بيننده از حال و هواي شما خبر مي‌دهد ؛ اينكه شما يك رئيس مهربان هستيد يا مرد خانواده و. . . همه از اين عكس‌ها برداشت مي‌شود ؛ البته يادتان باشد فقط يك عكس و يك قاب. اداره را به آلبوم خانوادگي‌تان تبديل نكنيد!

ظرف شكلات همخوان با اتاق انتخاب كنيد

روي ميز كار حتما يك كاسه پر از شكلات داشته باشيد يا هميشه روي ميزتان ظرفي حتي كوچك از شيريني قرار دهيد ؛ البته تازگي‌ها خيلي‌ها روي ميز كنفرانس محل كارشان يك آشپزخانه واقعي راه مي‌اندازند ؛ بساط قهوه ، شير ، شكر و بيسكويت‌هاي رنگ به رنگ و حتي ليوان‌هاي رديف چيده شده و پارچ آب. شايد همه اينها براي يك پذيرايي مناسب باشد و دلخواه اما واقعيت اين است كه ارباب‌رجوع به اتاق پذيرايي نيامده بلكه به اتاق كار پا گذاشته است.

نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.


پس پذيرايي از مهمان را به مسوول اين كار بسپاريد و در نهايت فقط به داشتن يك ظرف شكلات همخوان با رنگ اتاق و دكوراسيون اكتفا كنيد. داشتن ظرف شكلات هم فقط براي القاي يك پيام است ، نه پذيرايي ؛ اينكه شما آدم برونگرايي هستيد.

رنگ را متناسب با كارتان انتخاب كنيد

از تاثير رنگ‌ها در دفتر كار غافل نشويد. رنگ‌ها مي‌توانند منعكس‌كننده واقعيت شغلي شما باشند ؛ مثلا اگر فعاليت تجاري داريد ، رنگ‌هاي خنثي و ملايم مثل رنگ زرد كم‌ رنگ يا كرم متمايل به سفيد يا آبي روشن مناسب محل كارتان است يا اگر كار شما نياز به خلاقيت داشته باشد مثل يك موسسه تبليغاتي مي‌توانيد از رنگ‌هايي مثل نارنجي و سبز و آبي تيره استفاده كنيد.

نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.


به‌طور كلي استفاده از رنگ‌هاي گرم مانند زرد و نارنجي با رنگ‌هاي روشن مثل طيف‌هاي ملايمي از سبز ، هم به بالا بردن سطح انرژي فضا و افزايش كارايي افراد كمك مي‌كند و هم مانع كسالت آنها در ساعات پاياني روز مي‌شود. يادتان باشد رنگ‌ها الزاما براي استفاده روي ديوار نيستند. مهم اين است كه رنگ‌ها با طيف هماهنگ انتخاب شده باشند.

كمي بي‌نظمي هم بد نيست

در طراحي اتاق كار مهم‌ترين مساله پرهيز از بي‌نظمي و شلختگي است. درواقع همه سعي و تلاش طراحان روي اين است كه ميز كار يا فضاي اتاق به نحوي چيده شود كه هيچ‌گونه آشفتگي در نظر ارباب‌رجوع به چشم نيايد. براي همين لازم است لوازمي كه بيشترين استفاده روزانه را دارند در نزديك‌ ترين فاصله به كاربر باشند و لوازمي كه معمولا با هم استفاده مي‌شوند در كنار يكديگر قرار گيرند تا استفاده از آنها راحت‌تر باشد اما مساله فقط اينها نيست.

نکاتی که باید در دکوراسیون اداری ، اتاق مدیریت عامل باید در نظر بگیرید.


گاهي خيلي از ما براي پرهيز از شلوغي همه اسباب و لوازم مورد نياز را داخل كشوهاي ميز مي‌گذاريم به اين خيال كه ميز خالي زيباتر و منظم‌تر است در حالي كه داشتن يك ميز خالي خيلي بدتر از يك ميز شلوغ است. هميشه سعي كنيد روي ميز كار المان‌هايي براي خودتان داشته باشد ؛ المان‌هايي كه نشان‌دهنده سليقه شما در دكور ميز يا اتاق‌تان است ؛ مثل ليوان خودكارهاي رنگي يا چراغ مطالعه‌ای خاص. روي ديوارهاي اتاق هم بايد اين مساله رعايت شود. ديوارهاي خالي اتاق كار را با تابلوهاي خاص پر كنيد ؛ نه شلوغ مانند يك آتليه و نه خالي مانند يك سالن برهوت! 

 سایر مقالات مرتبط که میتوانید در رابطه با این مقاله مطالعه کنید :

1-چگونه مبلمان اداری را بچینیم؟

2-دکوراسیون اداری دفتربامبلمان اداری کلاسیک یامدرن ؟

3-میز وصندلی استاندارد اداری باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟

4-تاثیر محیط کار بر نشاط و شادابی

5-بررسی تاثیر روانی رنگ و رنگ کاري بر دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری

6-آشنایی با میزهای مدیریت مدرن

7-نکات قابل تامل در انتخاب میز مدیریت

 

<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما>>

لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086 در تماس باشید.