فایده کتابخانه اداری

کتابخانه اداری و فواید کتابخانه و کمد مدیریت

بدون کتابخانه اداری در نظر گرفتن یک اداره خیلی سخت میشود. البته ممکن است به مدد تکنولوژی و بایگانیهای الکترونیکی در چند سال آینده ایران نیز به کشوری تبدیل شود که در ادارات آن دیگر اثری از کتابخانه و کمد بایگانی نباشد ولی این مسئله یقینا برای امروز قابل تصور نیست.

کتابخانه اداری و فواید کتابخانه و کمد مدیریت

کتابخانه ها فقط وسیله ای جهت بایگانی و نگهداری زونکنها نیستند بلکه یک کتابخانه اداری در یک دفتر کار محلی برای به اشتراک گذاشتن دانش تولید شده توسط آن مجموعه است. البته علاوه بر این کتابخانه میتواند آرشیوی از کاتالوگها ، کتابهای مرجع ، کتابهای مدیریتی ، نمونه متریالها و... باشد . اولین فایده یک کتابخانه نگهداری دانش تولید شده است.

کتابخانه اداری و فواید کتابخانه و کمد مدیریت

 من به شخصه در پروژه های بزرگ و چند ساله دیده ام که یک سیستم بایگانی بزرگ چگونه باعث جلوگیری از دوباره کاریهای متعدد میگردد. یکی دیگر از فوائد کتابخانه اداری صرفه جویی مالی میباشد شاید برای شما عجیب باشد ولی تصور کنید که بدون داشتن یک کتابخانه شما نمیتوانستید گزارشهای کار اضافه ای که وسط پروژه از طرف کارفرما به شما واگذار شده است را نگهدارید و این یعنی کار کردن بدون دریافت دستمزد. علاوه برآن نگهداری دانش قبلی در کتابخانه ها باعث ذخیره پول شما میشود قرار نیست یک چرخ را همه از اول اختراع کنند دانش فنی آن در کتابخانه شما موجود است.

کتابخانه اداری و فواید کتابخانه و کمد مدیریت

دسترسی به اطلاعات جامع یکی دیگر از فواید دارا بودن کتابخانه اداری میباشد. بجای اینکه تیم کاری شما هر کدام دنبال مراجع مختلف بگردند همه به یک اطلاعات مرجع مراجع میکنند و خیال شما از بابت هماهنگی کاری راحت است. ایجاد یک کتابخانه بنوعی ایجاد یک دارایی معنوی برای شرکت محسوب میگردد امروزه بحث مدیریت دانش و سازمان یادگیرنده جز بحثهای جدید مدیریتی و مختص به سازمانهای پیشرو میباشد که برای یادگیری و پیاده سازی آن در سازمان خود کلی زمان و پول هزینه کرده اند.

کتابخانه اداری و فواید کتابخانه و کمد مدیریت

حتما بخوانید: پارتیشن های دوجداره تمام شیشه

 و صد البته یک فایده دیگر کتابخانه اداری مانند تمام عناصر مبلمان اداری ، زیبایی بخشی به محیط کار میباشد و در بحث دکوراسیون اداری خیلی از طراحان هستند که از آن  بعنوان جدا کننده بخشهای دفتری هم استفاده میکنند و خیلی از طراحان هم آنرا تبدیل به ویترینی برای لوحهای افتخار سازمان میکنند ولی هر چه که باشد در دفتر هر مدیر ارشدی شما میتوانید انواع آنرا ملاحظه کنید. بعضی با تلفیق آن با میز تلویزیون و همچنین کمد لباس اتاق مدیریت را با شکوهتر میکنند. عمق استاندارد یک کتابخانه اداری 35سانتی متر میباشد که البته در بعضی طراحیهای ترکیبی تا 60نیز میتواند باشد.

کتابخانه اداری و فواید کتابخانه و کمد مدیریت

 وجود یک فضا برای قرار دادن کتابخانه در محیط کار ، یک اصل اجتناب ناپذیر است. در واقع وجود کتابخانه در فضای اداری یک تعاملی برای به اشتراک گذاشتن دانش و منابع مدیریتی است. کتابخانه می تواند حاوی کتاب های فنی ، نمونه کتاب های راهنما ، نمونه متریال و یا آرشیو محتوایی شرکت باشد.

کتابخانه اداری و فواید کتابخانه و کمد مدیریت

شما اگر مطلبی را می نویسید ، نیاز دارید آن مطلب را بعد ها بررسی کنید و به آن علت که این مطالب اطلاعاتی هستند که همیشه به آن ها نیاز هست. اطلاعات آنلاین نیستند ، پس نیاز به ذخیره آنها توجیه پذیر است. آیا آن یک احساس بزرگ برای دانستن دقیق آن چیزی که شما نیاز دارید به وقوع بپیوندد نیست؟ احساس داشتن یک کتابخانه. خب ، دراینجا فوائد داشتن یک کتابخانه اداری آماده است:

کتابخانه اداری و فواید کتابخانه و کمد مدیریت

۱.ذخیره کردن پول

به جای اینکه برای هر کارمند یک کتاب مجزا خریداری کنید که ممکن است به منبع آن کتاب نیاز داشته باشد ، بهتر است شما یک کتاب برای همه کارکنان خریدای کنید ، لازمه چنین تصمیمی داشتن یک کتابخانه برای به اشتراک گذاشتن منابع اطلاعی همچون ، کتاب های پزشکی ، مهندسی ، حقوق و غیره… بین همه کارکنان می باشد.

کتابخانه اداری و فواید کتابخانه و کمد مدیریت

۲.داشتن اطلاعات جامع

شما اطمینا نخواهید داشت که تیم کاری شما از یک منبع اطلاعاتی استفاده می کنند ، بنابراین هیچ تضاد اطلاعاتی برای کار بر روی یک پروژه مشترک نیست. به خصوص این مورد در عصر وبسایت ها به دلیل آنکه از یک منبع راهنما استفاده می شود بدون آنکه منبع اطلاعاتی دچار ویرایش و دخل و تصرف شوند.

کتابخانه اداری و فواید کتابخانه و کمد مدیریت

۳.ساختن یک دارایی و یک معیار

ایجاد یک کتابخانه اداری یا سازمانی و حتی یک قفسه کتاب در اهرو ، ساخت یک دارایی معنوی برای همه کارکنان و حفظ ارزش های اصلی آن شرکت یا اداره است. ایجاد یک کتابخانه به غیر از جنبه آموزشی آن برای کارکنان ، باعث احترام و و حس حمایت به کارکنان است و در واقع داشتن یک کتابخانه در محل کار ایجاد یک استاندارد متعالی در روند سیاست های شرکت یا سازمان است.

کتابخانه اداری و فواید کتابخانه و کمد مدیریت


بیشتر بخوانید:مبلمان اداری و انواع سبکهای دکوراسیون اداری

 

<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما>>

لطفا با کارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086 در تماس باشید.