آرامش و سلامتی با صندلی اداری

عمده زمان کارمندان در روز بر روی صندلیهای آنها و در پشت میزشان سپری می شود. دیگر مراقبت از بدن تنها به عواملی نظیر تغذیه خوب و تمرینات ورزشی مرتب بستگی ندارد. امروزه عبارت ارگونومی و طراحی صنعتی در حوزه صندلی های اداری (Office chairs) و مبلمان اداری (Office furniture) جزو یک ضرورت است. یعنی طراحی صندلی باید بگونه ای باشد که با توجه به اینکه کاربر بمدت زمان طولانی روی صندلی می نشیند نه تنها احساس خستگی نکند بلکه با مرور زمان نیز استخوانهای کمر و ستون فقرات وی آسیب نبیند صندلی اداری مناسب باید حمایتهای لازم و پشتیبانیهای کافی را برای قسمتهای پشت ساقها , باسن و حتی دستها فراهم کند. همچنین باید صندلی بگونه ای طراحی شود که خطای کاربر را در گرفتن حالتهای غلط نشستن کاهش دهد.

 صندلی اداری

در زندگی امروزی که بیشتر وقت افراد صرف نشستن پشت رایانه و میز کار خود می شود ، یک نشیمنگاه راحت و استاندارد خیلی مفید است و حضور تولید کنندگان صندلی اداری که به کیفیت اهمیت می دهند نقش بزرگی را ایفا خواهد کرد. صندلی اداری از عناصر مهم و اصلی در چیدمان فضاهای اداری می باشد. مهم ترین نکاتی که در انتخاب صندلی اداری موثر هستند رعایت ارگونومی در ساخت صندلی ، تنوع و زیبایی ظاهری محصول است. جستجو و گشت و گذار در بین صندلی هایی مدرن ، زیبا ، ارگونومیک و فنی ، دسته بندی های متنوع و کامل از جمله صندلی کارمندی ، صندلی کارشناسی ، صندلی مدیریتی ، صندلی کنفرانس ... در کنار طیف وسیعی از برندهای داخلی و خارجی می تواند به انتخاب و خرید صندلی اداری مناسب با فضای اداری مورد نظرتان بی انجامد.

صندلی اداری

مشخصات یک صندلی اداری مناسب:

تنظیم پشتی صندلی و چگونگی قرار گرفتن مهره ها روی آن از مهمترین عوامل است. قسمت میانی صندلی نباید گردش خون در پاها به خصوص در زانوها را دچار اختلال کند و خون در زانوها جمع شود.

  1. آرنج ها نیز باید به صورت 8 از شانه ها فاصله داشته باشد.
  2. یک صندلی خوب اداری باید تکیه گاهی مطمئن و راحت برای بدن شما ایجاد کند که برای انجام وظایفتان مناسب باشد.
  3. گردش خون به سمت اعضای پایین تر بدن،نباید قطع شود.
  4. حفظ یا تغییر وضعیت به آسانی صورت گیرد.
  5. تکیه گاهی برای ستون فقرات داشته باشد.
  6. سطح آن اصطکاک لازم را برای جلوگیری از لغزش و سرماخوردگی داشته باشد.
  7. رطوبت پذیر باشد
  8. دسته صندلی نیز می تواند ماهیچه های گردن و شانه را محافظت کند و به عنوان تکیه گاهی برای بلند شدن،مورد استفاده قرارگیرد
  9. چرم آن باعث تعریق بیش از حد بدن نشود
  10. چرم آن رنگ لباس و یا شلوار فرد را تغییر ندهد.

صندلی اداری

درست نشستن بر صندلی اداری:

بر روی صندلی صاف بنشینید.

پاهای خود را در وضعیتی قرار دهید که به صورت کامل بر روی زمین قرار داشته باشند.

برای این که کمترین فشار به مفصل ران و زانو وارد شود،ران و ساق پا را در زاویه 90 درجه قرار دهید.

در صورتی که نمیتوانید ارتفاع صندلی خود را به گونه ای تنظیم کنید که پاهای شما به زمین برسند یا به طور کلی صندلی قابلیت تنظیمندارد،از زیر پائی استفاده کنید

متخصصان معتقدند، نشستن بر روی لبه صندلی،می تواند تا حد زیادی فشار بر دیسک کمر را افزایش دهد.

صندلی اداری

نحوه انتخاب صندلی اداری:

آیا کمر شما بعد نشستن زیاد در حین کار صدمه دیده است؟ استفاده ازین راهنما برای انتخاب یه صندلی اداری (کار) که هم از لحاظ راحتی و هم از لحاظ سلامت مورد نظر باشد ، می تواند مناسب باشد.وقتی ارگونومیک تجهیزات اتاق کار اداری برای ما مهم جلوه می کند ، هیچ چیز به اندازه صندلی اداری راحت و مجهز شده از لحاظ فیزیک بدنی مهم نیست. یک صندلی اداری که متناسب شما است به خوبی یک تفاوت بزرگ را در پایان روز کاری در سرتارسر بدن شما ایجاد می کند و شما آن را به وضوح احساس خواهید کرد. بسیاری از کسانی که از درد کمر و دیگر ناراحتی های دیگر رنج می برند در واقع به دلیل نتیجه مستقیم نشستن در یک صندلی غیر استاندارد است. تقریبا تعداد ۱۰۰ عضله شما هنگامی که در صندلی کار نشسته اید به کار می افتد ، پس گزینش یه صندلی اداری (کار) که هم از لحاظ راحتی و سلامتی طراحی شده باشد، می تواند خوب باشد.

صندلی اداری

هدف کلی انتخاب یه صندلی اداری (کار) در این نوشته بر اساس معیارهای وب سایت دپارتمان ایمنی حرفه ای شغلی و مدیریت سلامت ایالات متحده آمریکا می باشد. یک وضعیت خوب نشستن بر روی صندلی بر اساس این معیار ها ، نشستن به صورت عمودی است. در واقع هدف شما برای صندلی اداری مد نظرتان اساسا باید شما را قادر به: نشستن راحت و متکی به یک حالت قائم باشد ; پا بر روی زمین کاملا صاف باشد ; سر کمی در وضعیت رو به پایین برای انجام کار یا دیدن صفحه کامپیوتر کج باشد ; و ساعد و ران ها در یک زاویه ۹۰ درجه باشد.

انتخاب صندلی اداری مناسب:

هر چقدر که صندلی شما در محل کار راحت و یا در اصطلاح ارگونومیک باشد ، اگر از آن درست استفاده نکنید ، عوارض ناخوشایندی ممکن است برای بدنتان اتفاق بیفتد. آدمی سال‌ها تجربه کرد تا بفهمد چه چیزی برای نشستن مناسب‌ تر است. پس از آن هم سال‌ها آزمایش کرد تا بداند که درست نشستن چگونه است. در منزل ، محیط کار ، خیابان ، فضاب باز و همه جا شما برای نشستن به این وسیله نیاز دارید. صندلی یکی از لوازمی است که باید در طراحی و ساخت آن حتما استانداردها و نکات ایمنی و حفاظتی رعایت شود. اگر این استانداردها و نکات ایمنی رعایت نشود ، باعث ایجاد امراضی از قبیل: کمر درد ، پا درد و ناراحتی‌های عضلانی و اختلال در سلامتی جسمانی می‌شود.

صندلی اداری


چگونگی انتخاب صندلی اداری مناسب:

در انتخاب صندلی‌ اداری مناسب به واسطه بی‌حرکت بودن تکیه‌گاه و نشیمن‌گاه به شخص اجازه نمی‌دهند که به راحتی بالاتنه خود را در وضعیتی که تمایل دارد حرکت دهد. برای حل این مشکل کاربر از پشتی صندلی فاصله می‌گیرد که در نتیجه حمایت پشتی صندلی را از دست می‌دهد. از طرفی بیشتر صندلی‌های کاری ، تمام مناطق چهارگانه ستون فقرات را به طور یکسان پوشش نمی‌دهند. تغییر وضعیت بدن در حالت نشسته توسط مفاصل لگن و ران ، زانو و مچ پا صورت می‌گیرد. یک صندلی کاری ایده‌آل می‌بایست امکان حرکت مناسب این مفاصل را فراهم کند. در صورتی که ‌نمی‌توانید ارتفاع صندلی خود را به‌ گونه‌ای تنظیم کنید که پاهای شما به زمین برسند یا به طور کلی صندلی قابلیت تنظیم ندارد ، از زیرپایی استفاده کنید.

 صندلی اداری

مشخصاتی برای انتخاب صندلی اداری مناسب:

  1. تنطیم پشتی صندلی و چگونگی قرار گرفتن مهره ها روی آن از مهمترین عوامل است.
  2. قسمت میانی صندلی نباید گردش خون در پاها به خصوص در زانوها را دچار اختلال کند و خون در زانو ها جمع شود.
  3. آرنج ها نیز باید به صورت ۸ از شانه ها فاصله داشته باشد.
  4. پشتی صندلی شما باید از انواع فنری باشد.
  5. یک صندلی اداری خوب باید تکیه‌گاهی مطمئن و راحت برای بدن شما ایجاد کند که برای انجام وظایفتان مناسب باشد.
  6. گردش خون به سمت اعضای پایین‌تر بدن، نباید قطع شود.
  7. حفظ یا تغییر وضعیت به آسانی صورت گیرد.
  8. تکیه‌گاهی برای ستون فقرات داشته باشد.
  9. سطح آن، اصطکاک لازم را برای جلوگیری از لغزش و سرخوردگی داشته باشد.
  10. رطوبت‌پذیر باشد.
  11. دسته صندلی نیز می‌تواند ماهیچه‌های گردن و شانه را محافظت کند و به‌عنوان تکیه‌گاهی برای بلند شدن، مورد استفاده قرار گیرد.

صندلی اداری

صندلی کنفرانس:

صندلی کنفرانس نیز مهم‌ترین مکمل برای یک میز کنفرانس خوب است و از مهم‌ترین فاکتورهای یک اتاق جلسه مناسب محسوب می‌شود. این صندلی‌ها باید بگونه‌ای طراحی شوند که فرد به هیچ عنوان در جلسه احساس خواب آلودگی نکند و به قدری خشک باشد که فرد نخواهد بیش‌تر از یک ساعت روی آن بنشیند. همچنین طراحی دسته‌های آن بایستی به گونه‌ای باشد تا افراد با قرار دادن آرنج خود بر آن حس خوبی پیدا کنند. نوع چرم بکار رفته در این صندلی‌ها نیز بایستی بصورتی باشد که موجب تعریق نشود. هچنین سفتی فوم استفاده شده در کف صندلی باید به اندازه‌ای باشد که ماهیچه‌های افراد را دچار خستگی و گرفتگی ننماید و خستگی را از تنشان دور نگه دارد.

صندلی اداری

آشنایی با صندلی مدیریتی آدینا :

صندلیهای مدیریتی ، آدینا ، همگی برای کارکرد با زمان طولانی طراحی شده اند و قابل تنظیم بودن ارتفاع آنها و همچنین نشیمن صندلی اداری ، باعث آرامش فرد و مراقبت از ستون فقرات وی میشود. صندلی مدیریت ، در آدینا دارای تنوع طرح و رنگ میباشد. همچنین صندلیهای مدیریت آدینا بنا به درخواست مشتری میتواند از جنس چرم یا پارچه باشد. برای اطلاع از قیمت صندلی مدیریت با شماره 02144620086 تماس بگیرید. البته قیمتها در سایت نیز موجود بوده و بروز میباشد.

 صندلی اداری

 

<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما >>

لطفا با کارشناسان بخش فروش شرکت مبلمان اداری آدینا  با شماره 44620086 در تماس باشید.